XXL Nutrition

Billen los bij het bankdrukken?

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

Gust

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
7 jul 2004
Waardering
0
Als ik aan bankdrukken doe dan plant ik mijn voeten stevig op de grond en maak een holle rug. Maar moeten de billen persee het bankje nog raken of mogen ze los van het bankje zijn zodat je rug nog holler is en je borstbeen nog hoger komt, of is dit dan weer valsspelen? Want ik heb voor mijn gevoel als mijn billen los zijn ik nog steviger sta en ook meer kan drukken.

T M O S

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
5 nov 2006
Waardering
34
Lengte
1m92
Massa
120kg
Bij wedstrijddrukken zal je kont ook op de bank moeten zijn en blijven! Het is een soort van valsspelen idd! Dat je meer kan drukken heb je gelijk in, ikzelf deed dat vroeger ook en drukte toen 170, daarna ben ik begonnen met mn kont op de bank te houden en kwam ik tot 145 (nu 150) dus het scheelt wel degelijk een hoop!

A J D L

livin' on the edge!
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
9 feb 2006
Waardering
163
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
7%
Billen moeten op de bank blijven! En je rug hooguit heel klein beetje hol voor een strikte uitvoering.

T M O S

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
5 nov 2006
Waardering
34
Lengte
1m92
Massa
120kg
Holte van je rug maakt niks uit voor een stricte uitvoering!

Gust

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
7 jul 2004
Waardering
0
Nu we het er toch over hebben, wanneer ik het gewicht weer omhoog duw, dan zak ik altijd scheef weg naar rechts, net alsof mijn buikspieren aan die kant slapper zijn of zo, heeft iemand dit ook?

Starter20

Gargantuan Beast
+10 jaar member
Lid geworden
4 feb 2006
Waardering
1.355
Lengte
1m80
Massa
90kg
als je singles traint zou ik het altijd vermijden, op een wedstrijd telt het gewoon simpelweg niet. maar persoonlijk als ik een 5je doe ofzo en ik kan em niet niet meer uitgrinden, maar met minimale buttlift wel, dan zie ik het probleem er niet echt van in. dan zou ik die 5e rep gewoon niet tellen of in ieder geval voor jezelf onthouden dat je dat gedaan hebt. een rep er nog net uit krijgen in training is imo beter dan failen

ik bedoel wel echt minimale buttlift, dus net loskomen... als je echt een brug gaat maken slaat het gewoon nergens meer op

Crakie

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
18 apr 2009
Waardering
2.529
Lengte
1m80
Massa
89kg
Voor mij is benchen met je reet een halve meter van de bank net zoiets als stuiterend deadliften of halve squats doen: voor mietjes en patsers.

T M O S

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
5 nov 2006
Waardering
34
Lengte
1m92
Massa
120kg
:roflol: whahahaha! Ik wou dr al niet op reageren maja Pro'tje doet t wel :p

Bosshogg

Huge Freak
Lid geworden
17 okt 2009
Waardering
1.164
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Haken op de grond en niet bonksen!

prosteenstoter

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
8 sep 2010
Waardering
482
Lengte
1m91
Massa
117kg
Vetpercentage
25%
"crakie" tgaat erom dat je andere mensen mietjes en patsers noemt, recht om te haten moet je verdienen door dikke e-stats jwz

Crakie

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
18 apr 2009
Waardering
2.529
Lengte
1m80
Massa
89kg
"crakie" tgaat erom dat je andere mensen mietjes en patsers noemt, recht om te haten moet je verdienen door dikke e-stats jwz

Het gaat niet om de stats, maar om de bloed, zweet en tranen die je in je sport hebt gestoken of steekt. Dat is het enige waar je echt controle over hebt. De rest is genetica en het geluk dat je toevallig ergens op de wereld bent geboren waar er eten en vrije tijd in overvloed is, en dat je bijv. niet ernstig ziek wordt. Maar OK, ik moet zelf ook niet lopen haten idd. Ik snap gewoon niet dat iemand cheat om meer gewicht op de stang te kunnen doen... zo beter?

MagnusMarvin

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 jul 2011
Waardering
22
Lengte
1m88
Massa
111kg
kont niet op de bank = smokkelen, niet meer en niet minder...

Ano_1991_9

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
10 sep 2008
Waardering
445
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
11%
Voor mij is benchen met je reet een halve meter van de bank net zoiets als stuiterend deadliften of halve squats doen: voor mietjes en patsers.

Bullshit, archen kan net goed zijn om meer kracht te ontwikkelen, waardoor je hogere gewichten pakt en uiteindelijk zal je dat gewicht zonder archen ook kunnen pakken.

Edit,archen staat niet meteen gelijk aan kont van de bank natuurlijk, my bad :p

Laatst bewerkt:

s4ndro

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
19 aug 2010
Waardering
82
Lengte
1m75
Massa
77kg
het lijkt mij ook ongemakkelijk om met je kont van de bank te benchen, maar heb het nog nooit gedaan dus ik kan fout zijn

T M O S

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
5 nov 2006
Waardering
34
Lengte
1m92
Massa
120kg
Dat kan ik me voorstellen dat het ongemakkelijk lijkt! Mijn ervaring is dat het juist veel natuurlijker voelt, en juist omdat het lichtelijk vanzelf gaat als het zwaar wordt (lees vroeger) nu dat ik "netjes" bank heb ik daar ook veel minder snel last van maar dat was ook wel even wennen en aanleren opnieuw!

UA26

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
18 jun 2009
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
91kg
Ik heb zelf gemerkt dat ik inderdaad met kont van de bank meer kan benchen + de arch beter is. Powerlifters moeten bij wedstrijden wel met kont op de bank benchen dus train ook zo zou ik zeggen.

Eddine

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
16 aug 2009
Waardering
2.023
Lengte
1m88
Massa
120kg
Kont van de bank = decline bench