XXL Nutrition

Billen los bij het bankdrukken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gust

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
7 jul 2004
Berichten
77
Waardering
0
Als ik aan bankdrukken doe dan plant ik mijn voeten stevig op de grond en maak een holle rug. Maar moeten de billen persee het bankje nog raken of mogen ze los van het bankje zijn zodat je rug nog holler is en je borstbeen nog hoger komt, of is dit dan weer valsspelen? Want ik heb voor mijn gevoel als mijn billen los zijn ik nog steviger sta en ook meer kan drukken.
 
Bij wedstrijddrukken zal je kont ook op de bank moeten zijn en blijven! Het is een soort van valsspelen idd! Dat je meer kan drukken heb je gelijk in, ikzelf deed dat vroeger ook en drukte toen 170, daarna ben ik begonnen met mn kont op de bank te houden en kwam ik tot 145 (nu 150) dus het scheelt wel degelijk een hoop!
 
Billen moeten op de bank blijven! En je rug hooguit heel klein beetje hol voor een strikte uitvoering.
 
Holte van je rug maakt niks uit voor een stricte uitvoering!
 
Nu we het er toch over hebben, wanneer ik het gewicht weer omhoog duw, dan zak ik altijd scheef weg naar rechts, net alsof mijn buikspieren aan die kant slapper zijn of zo, heeft iemand dit ook?
 
als je singles traint zou ik het altijd vermijden, op een wedstrijd telt het gewoon simpelweg niet. maar persoonlijk als ik een 5je doe ofzo en ik kan em niet niet meer uitgrinden, maar met minimale buttlift wel, dan zie ik het probleem er niet echt van in. dan zou ik die 5e rep gewoon niet tellen of in ieder geval voor jezelf onthouden dat je dat gedaan hebt. een rep er nog net uit krijgen in training is imo beter dan failen

ik bedoel wel echt minimale buttlift, dus net loskomen... als je echt een brug gaat maken slaat het gewoon nergens meer op
 
Voor mij is benchen met je reet een halve meter van de bank net zoiets als stuiterend deadliften of halve squats doen: voor mietjes en patsers.
 
:roflol: whahahaha! Ik wou dr al niet op reageren maja Pro'tje doet t wel :p
 
Haken op de grond en niet bonksen!
 
"crakie" tgaat erom dat je andere mensen mietjes en patsers noemt, recht om te haten moet je verdienen door dikke e-stats jwz
 
"crakie" tgaat erom dat je andere mensen mietjes en patsers noemt, recht om te haten moet je verdienen door dikke e-stats jwz

Het gaat niet om de stats, maar om de bloed, zweet en tranen die je in je sport hebt gestoken of steekt. Dat is het enige waar je echt controle over hebt. De rest is genetica en het geluk dat je toevallig ergens op de wereld bent geboren waar er eten en vrije tijd in overvloed is, en dat je bijv. niet ernstig ziek wordt. Maar OK, ik moet zelf ook niet lopen haten idd. Ik snap gewoon niet dat iemand cheat om meer gewicht op de stang te kunnen doen... zo beter?
 
kont niet op de bank = smokkelen, niet meer en niet minder...
 
Voor mij is benchen met je reet een halve meter van de bank net zoiets als stuiterend deadliften of halve squats doen: voor mietjes en patsers.

Bullshit, archen kan net goed zijn om meer kracht te ontwikkelen, waardoor je hogere gewichten pakt en uiteindelijk zal je dat gewicht zonder archen ook kunnen pakken.

Edit,archen staat niet meteen gelijk aan kont van de bank natuurlijk, my bad :p
 
Laatst bewerkt:
het lijkt mij ook ongemakkelijk om met je kont van de bank te benchen, maar heb het nog nooit gedaan dus ik kan fout zijn
 
Dat kan ik me voorstellen dat het ongemakkelijk lijkt! Mijn ervaring is dat het juist veel natuurlijker voelt, en juist omdat het lichtelijk vanzelf gaat als het zwaar wordt (lees vroeger) nu dat ik "netjes" bank heb ik daar ook veel minder snel last van maar dat was ook wel even wennen en aanleren opnieuw!
 
Ik heb zelf gemerkt dat ik inderdaad met kont van de bank meer kan benchen + de arch beter is. Powerlifters moeten bij wedstrijden wel met kont op de bank benchen dus train ook zo zou ik zeggen.
 
Kont van de bank = decline bench
 
Back
Naar boven