AndroidHealthClinic

Billen trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jjcdo

Novice
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
53kg
Vetpercentage
12%
Hey,

Ik train nu al een tijdje een paar keer in de week fitness afwisselend met boksen.
Mijn doel is grotere billen te krijgen en gespierde strakke benen maar ik kom hier niet mee verder.
Mijn benen zijn mooi strak en gespierd genoeg maar mijn billen worden juist steeds strakker en zijn kleiner geworden volgens mij, zou een van jullie mij kunnen vertellen wat ik hieraan kan doen of dat dit normaal is?
Ik doe meestal squatten legpress lunges dobkey kicks en nog verschillende dingen.
Voor nu wil ik mijn billen veel voller laten worden
 
Je billen worden groter als je aankomt. Dus meer eten dan je verbrand en daarbij trainen om ze strak te houden.
Aangezien je best licht bent voor je lengte zou ik zeggen meer eten.
 
Je billen worden groter als je aankomt. Dus meer eten dan je verbrand en daarbij trainen om ze strak te houden.
Aangezien je best licht bent voor je lengte zou ik zeggen meer eten.

Dit inderdaad.
En het duurt gewoon retelang (pun intended). Al helemaal om als vrouw spiermassa te krijgen. Dus geduld is een vereiste.

De lunges kun je, voor de meeste focus op glutes (en hamstrings), het beste zover mogelijk uitstappen. Hoe kleiner je stappen, hoe meer de focus komt op je quads (voorkant benen).
Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat single leg glute bridges de meeste glute activatie opleveren. Daarna glute bridges met beide benen tegelijk. Deze oefening doe ik zelf ook en zou ik verkiezen boven donkey kickbacks.
 
Hard trainen en de nadruk leggen op je glutes. Meer verschillende oefeningen proberen en trainen tot failure.

Foto's van je billen plaatsen hier kan ook wel helpen. Dan kunnen gerenommeerde leden met veel ervaring, zoals ik, een passend advies geven.
 
Hard trainen en de nadruk leggen op je glutes. Meer verschillende oefeningen proberen en trainen tot failure.

Foto's van je billen plaatsen hier kan ook wel helpen. Dan kunnen gerenommeerde leden met veel ervaring, zoals ik, een passend advies geven.

Goed advies zeg.
 
Foto's van je billen plaatsen hier kan ook wel helpen. Dan kunnen gerenommeerde leden met veel ervaring, zoals ik, een passend advies geven.
Dit. Persoonlijk en op maat gemaakt advies kan enkel gegeven worden indien we weten waar het over gaat. Dit forum zit vol met mensen die smeken om hun kennis te gebruiken.
 
Diep squatten.

Er is geen vrouw die 100 op reps diep kan squatten met een platte kont ;)
 
Ik zou ook zeker beginnen met hip thrust. Heerlijke oefening om je hamstings en glutes goed te laten branden. En ook zeker genoeg eten idd
 
Hyperextensions.
 
Wat is een tijdje? Ik merk tegenwoordig dat veel mensen denken dat als ze een paar maanden in de sportschool aanwezig zijn ze meteen het doel behalen wat ze voor ogen hebben.
 
Wat is een tijdje? Ik merk tegenwoordig dat veel mensen denken dat als ze een paar maanden in de sportschool aanwezig zijn ze meteen het doel behalen wat ze voor ogen hebben.
Ik heb het idee dat instragram veel invloed heeft op wat mensen denken wat haalbaar is etc. Volgens mij is het gros van de instagrammers helemaal niet objectief meer. Verkeerde kijk op de realiteit ofzo.
 
Ik heb het idee dat instragram veel invloed heeft op wat mensen denken wat haalbaar is etc. Volgens mij is het gros van de instagrammers helemaal niet objectief meer. Verkeerde kijk op de realiteit ofzo.

Sws is dat met social media. Mensen kijken veels te veel maar andere, zien een foto en denken dat dat binnen een korte tijd haalbaar is. Vergelijken zichzelf te veel met alleen een foto, zeg nou zelf iedereen kiest zijn goede kant zoekt een houding dat alles beter uit komt. Geen enkele zal als een zoutzak op de foto gaan... daardoor worden mensen onzeker etcetc.
 
Diep squatten.

Er is geen vrouw die 100 op reps diep kan squatten met een platte kont ;)
Wat is een tijdje? Ik merk tegenwoordig dat veel mensen denken dat als ze een paar maanden in de sportschool aanwezig zijn ze meteen het doel behalen wat ze voor ogen hebben.
Ik fitness al sinds 2015 nu een groot jaar fitnessen intensief en boksen op hoog niveau al 3 jaar
 
Post anders je trainings- en voedingsschema eens. Wellicht valt daar nog winst mee op te halen.
 
Hoeveel kan je squatten dan?

Pas je progressiv overload toe?
 
Ik fitness al sinds 2015 nu een groot jaar fitnessen intensief en boksen op hoog niveau al 3 jaar

Met het 1 maak je korte spieren (dikte, massa). Maar door intensief boksen maak je ze langer.... beetje tegenstrijdig..
 
Kwestie van geduld, progressieve overload, goed eten (licht boven onderhoud) en de juiste oefeningen.

Qua oefeningen bij voorkeur zware compounds. Rdls, sumodeadlifts, diepe squats, hip thrust, hip bridge... zorg dat je daar enorm sterk mee wordt.

Doe dat zo'n 2-4 dagen per week (niet elke dag zwaar uiteraard). Aan het einde van een goede beensessie kun je nog wat glute activatie oefeningen doen (ook goed om een training mee te starten) zoals monster walks, band bridges, one leg bridges etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven