XXL Nutrition

bindweefselherstel,collageensynthese en trenbolone

Bezoekers in dit topic

borninawonder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2004
Berichten
719
Waardering
14
Er bestaan studies waaruit blijkt dat bepaalde anabolica positieve uitwerking hebben op bindweefselherstel.

Deca,boldenone,primo,anavar bijvoorbeeld.

Heeft iemand ervaring of studies met trenbolone in deze materie?
 
Laatst bewerkt:
dit heb ik nodig
 
Trenbolone is wellicht het meest onderzochte anabool ,maar niet op mensen...
De Amerikaanse rundveeteelt is de enige real life leerschool betreffende dat middel.

Ik heb toch een aantal trenbolone studies gevonden die wijzen op een verbeterde collageensynthese (bij runderen).

Geen negatieve geluiden zoals bij stanozolol en testosteron ook gebeurt.
Stanozolol doet gewrichten en pezen groeien,maar zou zorgen voor minderwaardig weefsel ,waardoor elasticiteit en belastbaarheid niet echt vergroten.
Tot pakweg 250 mg per week geeft testosteron een toegevoegde waarde aan primo en deca.Testosteron in grotere hoeveelheden doet je spieren groeien maar werkt collageensynthese tegen.

Ik vraag me af of die synergie zich ook voordoet bij test en trenbolone tesamen.

Zou het dan nog meer toegevoegde waarde hebben drie of vier van deze middelen tesamen te gebruiken?
In die zin dat het positieve resultaat meer is dan de som van de gebruikte middelen.

Voorbeeld ;
test(1) + primo (1) = 3 ,doordat zij elkaars werking versterken.

"1" is dan de positieve werking van elk anabool apart voor de collageensynthese. "3" zou dan de toegevoegde waarde zijn doordat ze elkaars werking versterken.

Als je dan test (1) + primo (1) + deca (1) en trenbolone (1) gaat mengen...wat zou daarvan de toegevoegde waarde zijn?

Zou ik uit het voorgaande mogen afleiden dat je een cocktail kunt afstemmen,specifiek voor bindweefselherstel ?
 
intressant , ik ken er niet zoveel van dus is het altijd wel leuk om uit topics zoals dit te lezen en leren
 
Als bindweefsel zich hierdoor zou herstellen...

en als striae eigenlijk niets meer zijn dan gescheurd collageen

dan zou dit een oplossing kunnen zijn voor striae ?

Of ben ik mis ?

Maar als je groeit, scheuren de striae net verder...

Dus zou mss een kleine dosis vna de voormelde middelen het collageen terug kunnen herstellen ?
 
hmm, ik heb een grote keloid (die operatief verwijderd wordt,weeral) dit komt omdat de collageen verstoort is (dus ook weer na de operatie)

een test kuur zo die dus verergen? In welke maten...
Tren zou de collageen verbeteren? Dan zit er niets anders op dan continu on tren te zijn :D
 
Collageen is ook betrokken bij herstel huidweefsel,littekenvorming.
 
ja dat weet ik, dat is net het probleem, bij een normaal persoon glijdt de collageen mooi in elkaar (zoals je vingers bv met 2handen)

het probleem bij keloid (en dus voor mij) is dat het iets schijn ligt en dus naar boven geduwd wordt.

Dus tren zou kunnen helpen bij mooie collageen vorming...uitbuiten die handelen :D
 
jongens er zijn verschillende types collageen..

peesweefsel, huid etc..zijn allemaal verschillende types..welke middelen op welk type colageen invloed hebben is dus erg belangrijk

grten
 
wist ik niet, ik heb het uiteraard over huidcollageen

tren zal wel over spiercollageen gaan :(
 
Collageen (van het Griekse κολλαω = samenbinden) is een lijmvormend eiwit dat een zeer belangrijk onderdeel vormt van het bindweefsel in het lichaam van mensen en dieren. Er zijn in totaal meer dan 20 verschillende types collageen, maar type I t/m IV zijn verreweg het belangrijkst en meest voorkomend in het menselijk lichaam

• Collageen type I: bot, pezen, ligamenten, huid, fascia, bloedvaten.
• Collageen type II: hyalien kraakbeen, tussenwervelschijven.
• Collageen type III: huid, synovia, bloedvaten.
• Collageen type IV: basale membraan

trenbolone zou vooral invloed uitoefenen op de groei van collageen via vrijmaking van IGF-factoren
 
trenbolone zou vooral invloed uitoefenen op de groei van collageen via vrijmaking van IGF-factoren

Dan zie je maar weer dat niet alleen HGH zorgt voor herstel van blessures zoals sommigen hier zeggen.
 
Huidcollageen wordt ook positief beinvloed.
Maar je mag geen nieuwe huid verwachten,oude littekens blijven.
De positieve uitwerking manifesteert zich grotendeels bij acute verschijnselen.

Afgezien van hormoontoediening experimenteert men nu met plaatselijke toediening van stamcellen(min of meer gentherapie),groeifactoren zoals IGF-1.
Als je effe Googlet vind je een mooi overzichtsartikel,als het Engels je niet stoort.Ik wil het hier niet volledig posten want dit hoort meer in de wetenschappelijke sectie thuis;

Tendinosis and Tendon Regeneration: Roles of Apoptosis and Insulin-Like Growth Factor-I
February 2005
Co-Principal Investigators: Vincent Duronio, Karim Khan ( University of British Columbia)
Co-investigators: Alexander Scott ( University of British Columbia)
 
weet iig dat een mix van 5iu hgh/50mcg lr3 igf-1/250mg test-e/200mg deca er voor zorgt dat je zo snel hersteld dat doktoren versteld staan. dit had ik dus na afgescheurde borstspier :D

-rodge
 
weet iig dat een mix van 5iu hgh/50mcg lr3 igf-1/250mg test-e/200mg deca er voor zorgt dat je zo snel hersteld dat doktoren versteld staan. dit had ik dus na afgescheurde borstspier :D

-rodge
herstel bevorderend bruggen in het ziekenhuis..:D
 
Back
Naar boven