1. Ontzet Notitie

Binge Eating Disorder

Topic in 'Voeding' gestart door Borstkas, 14 mei 2016.

MuscleMeat to webshop

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Borstkas

Borstkas Competitive Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Het moment is aangebroken waarop ik mij realiseer dat ik een eetstoornis heb ontwikkeld.

Ik ben sinds februari fanatiek aan het cutten. Het resultaat mag er ook zeker wezen. Ik ben van 18 procent naar 9 gegaan. Het strikte dieten begint nu helaas zijn tol te eisen.

Ik heb nu een paar weekenden achter elkaar last gehad van serieuze vreetbuien. Ik eet binnen een half uur weg waar een ander een paar dagen over doet. Mijn maag is een bodemloze put. Waar sommige mensen moeite hebben met een 10k challenge over een gehele dag, lacht mijn maag ze in een uurtje uit.

Door het continue tellen van macro's, wegen en bereiden van mijn eten ben ik obsessief geworden over voeding. Ik denk de hele dag aan niks anders dan eten. Ook merk ik dat ik mij sociaal ben gaan isoleren o.a. uit angst mij niet aan m'n schema te kunnen houden.

Het slechte eten resulteert weer in nóg harder trainen en nóg meer restrictie waardoor de valkuil weer groter en groter wordt. Nu zie ik pas in wat voor cirkel ik ben beland, en schrik hier enorm door.

Voorheen heb ik hier nooit problemen mee gehad, en dit is iets van de laatste paar weken. Ik zie het probleem nu in, en snap dat deze stoornis ontwikkeld is door het overmatig bezig zijn met voeding. Aan de andere kant wil ik het houden aan mijn schema's niet opgeven, en door gaan zoals ik in het begin ook kon. Mijn cut staat geplant tot eind juni, nog een 5/6 tal weken waarna ik rustig mijn kcal omhoog wil gaan gooien en gaan clean bulken.

Op de manier zoals het nu gaat kán het niet verder gaan en zal ik mijn doel niet behalen. Wat kan ik hier aan doen?

Het geeft voor mezelf nu in ieder geval een VERY BIG RELIEF dit getypt en hier gedeeld te hebben. Ik herken het probleem nu zelf ook, en hoop op jullie begrip in deze situatie.

Nogmaals, wat een opluchting om dit getypt te hebben, al is dit maar het begin van een nieuwe start.

Dus, wat is jullie mening over mijn situatie? Herkenbaar? Tips?

Bedankt voor jullie begrip!

2. Jasenko

Jasenko Ripped Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.885
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    12%
    Je kan je niet meer aan je voeding houden vanwege het extreem veel eten en bent bang daardoor aan te komen of vind je jezelf te obsessief vanwege het diëten, maar haal je je doelen wel?

3. AboveAndBeyond

AboveAndBeyond Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.735
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m01
    Massa:
    107kg
    Vetpercentage:
    12%
    Stopped reading.

4. Borstkas

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Omdat ik al een langere periode op calorie restrictie zit, en continue bezig ben met het wegen van eten ben ik aan niets anders aan het denken dan eten. Slecht eten. Ijs, koek, snoep etc. Het gevoel wat in m'n hoofd rond spookt is; waarom doe je jezelf dit aan en verwen je jezelf niet eens net zoals alle andere. Als ik mezelf er aan toe geef slaan de stoppen door. Wanneer dit gebeurt is heb ik spijt, pak ik mijn eigen dieet weer op met de gedachtegang harder te moeten trainen ter compensatie van het 'bingen'.

Mijn doelen heb ik altijd gehaald, maar sinds de laatste weken wordt dit steeds moeilijker met dit eetgedrag. Ik gooi een hele week diëten en trainen weg in een paar uurtjes.

5. Borstkas

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Je denkt dat ik niet serieus ben? Je hebt geen idee.. :eyes: Vanmiddag: 11ln8ev.jpg

Waarna ik naar huis rijd en thuis meteen 3 grote borden spaghetti carbonara weg werk en het liefst erna nog een halve kilo havermout.

En geloof me als ik zeg dat dit voor mij een kleine binge is

Skatermarvin en 57fghk7ds5 vinden dit leuk.
  6. Pleurklaat

Pleurklaat Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    5.452
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m78
    Volledige break van kcal/macros tellen en dieten scheelt veel

7. Jasenko

Jasenko Ripped Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.885
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    12%
    Is "redelijk normaal" als je lang aan het diëten bent dat je cravings krijgt, al is het zoals jij het nu omschrijft wel heel erg.

Ga lekker clean bulken anders en af en toe een cheatmeal erin gooien ofzo als je er echt zo extreem last van hebt.

8. natty87

natty87 Monstrous Giant Elite Member Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    8.706
    Geslacht:
    Vrouw
    Tja dat heb je gewoon met strenger diëten. Je denkt aan eten eten en nog meer eten.
    Eten kun je meenemen als je ergens heen gaat.

9. Red010

Red010 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    217
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    71kg
    Vetpercentage:
    11%

eet.meer.groen.ten.

10. Pillz

Pillz Colossal Veteran Elite Member

Leuk Bevonden:
    10.308
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    96kg
    Vetpercentage:
    8%
    welkom in de wondere wereld van bodybuilding.

Skatermarvin en Mr_Freaky vinden dit leuk.
  11. Chast

Chast Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    701
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    14%
    Gewoon weer je kcal opbouwen. Dan trekt het bij mij weer weg.

12. Borstkas

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Dit geloof ik absoluut, zie dit ook steeds terug komen in artikelen over BED. Ik weet ook dat al dat getel van macro's hetgeen is wat mij obbsesief heeft gemaakt en de ontwikkeling van deze uitbarstingen. Nog even bedenken hoe en of ik dit ga doen. Misschien voor een weekje, en daarna de draad weer op pakken en nog 6 weken door cutten.

Ik wou mijn clean bulk inplannen eind over 6 weken. Ik hoop het nog even vol te kunnen houden tot die tijd.

Dat is het probleem niet, eet netjes m'n 200 gram (gestoomd gewogen zelfs) broccoli per dag, en 200 gram verse spinazie met paprika.

Als in clean bulk? Of mijn kcal opbouwen en wel in deficit blijven?

13. Red010

Red010 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    217
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    71kg
    Vetpercentage:
    11%
    @Borstkas ik zeg ook niet dat je te weinig groenten eet. maar wanneer je cravings krijgt, kun je het beste jezelf voldouwen met gezond voer en twee liter water drinken dan met bj's en chocolade. dat gaat blijven plakken op je buik man.

14. Borstkas

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Het probleem in zo'n craving zit hem helaas iets dieper. Er wordt bewust een signaal afgestuurd met de drang om 'slecht' te gaan eten. Suikers etc.

Heb het zeker geprobeerd, die broccoli.. waarna ik meteen door liep naar de kast om de hoek met de zooi. Juist omdat je door de weeks aan de greenie's zit, wordt de prikkel tot junk extra geactiveerd.

Misschien werkt het als ik een wat flexibeler dieet opstel waarbij ik wél deze macro's aan houd, maar met wat gangbaarder voedsel, even wat nieuws weer.

Volkoren wraps en kwark bijvoorbeeld. En dan voor 3 dagen een ander schema, beter dan elke dag alleen mijn zoete aardappel, kip en ei.

15. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.058
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
    Plan vanaf nu elke dag even 1 lekker iets in.
    Laat het in je macro's passen.
    Neem een reep en plan die in.
    Pak als toetje een bakje B&J maar plan hem in.
    Op die manier zal die craving ook weggaan.

Mr_Freaky vindt dit leuk.
  16. natty87

natty87 Monstrous Giant Elite Member Challenge Winner

Leuk Bevonden:
    8.706
    Geslacht:
    Vrouw
    Is echt een kwestie van doorzetten. Je bent echt niet de enige die die cravings heeft.
    Het is maar hoe graag je zelf wilt en discipline kunt hebben. Is helaas niet voor iedereen weggelegd.

17. Chast

Chast Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    701
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    14%
    @Borstkas ik zat een paar weken op 1900 kcal per dag om het laatste er toch nog af te krijgen. In die tijd kreeg ik ook ontzettende cravings en zit nu op 2500 en alles is weer normaal. Heb wel is zin in iets maar niet in de buien dat ik 2 pakken koek en 4 borden avond eten op at.

Mocht je nog verder willen cutten misschien even een diet break op onderhoud en daarna weer verder?

18. Borstkas

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Ik zit nu ook op 2500, maar ik gok teveel cardio waardaar mijn deficit te groot wordt. Min. half uur traplopen waardoor ik al 500 verbrand.Laatste tijd zat ik ochtend cardio 20 min + dat half uur. Mijn lichaam was op aan het geraken. Ik ga mijn cardio terug brengen naar 20 min crosstrainer icm een dieet waarbij ik wel aan mijn macro's voldoe, gezonde voeding bevat maar toch naar mijn zin erg smakelijk is.

19. Chast

Chast Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    701
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    14%
    Wel netjes btw 9% verliezen. Zal pijn gedaan hebben op de weegschaal of zit je daar niet zo mee?

20. Borstkas

Leuk Bevonden:
    453
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Ik zie er nu 25 kilo lichter beter uit dan toen :)

Echter wil ik de laatste 'oude' vetjes er nu af krijgen. Dit was mn doel ook juist voor deze cut, om hier voor eens en altijd af te zijn waarna ik rustig kan gaan clean bulken.

Chast vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie