XXL Nutrition

bingen

Bezoekers in dit topic

stronglift

Cool Novice
Lid geworden
28 mrt 2013
Berichten
79
Waardering
2
Nu ik vrijwel elke dag train, en meestal rond de 3000 calorien eet. Met de goede macros.

Komt het toch voor dat ik soms ineenkeer enorme honger heb, en dan echt belachelijk veel eet.

Is 3-3.5k calorien dan misschien niet genoeg? (ong 1.5 uur per dag krachttraining/cardio en weeg 87)
 
Word je zwaarder? Dan eet je boven je onderhoud.
Blijft je gewicht gelijk? Dan eet je op onderhoud.
Val je af? Dan eet je onder je onderhoud.

Er zijn wat uitzonderingen, maar hier komt het op neer.

Als je eetbuien krijgt en je toch boven je onderhoud eet, zou ik je voedingsschema eens nakijken. Mogelijk eet je niet iedere maaltijd eiwitten of vetten en te weinig groenten. Als je combinaties maakt, gaat je insuline ook niet zo hard spiken.

Sowieso gaat je lichaam ook wennen aan de hoeveel die je eet. Het kan dus best zijn dat je daardoor extra honger krijgt, terwijl je boven je onderhoud zit.

Discipline is sowieso waar het om draait.
 
Word je zwaarder? Dan eet je boven je onderhoud.
Blijft je gewicht gelijk? Dan eet je op onderhoud.
Val je af? Dan eet je onder je onderhoud.

Er zijn wat uitzonderingen, maar hier komt het op neer.

Als je eetbuien krijgt en je toch boven je onderhoud eet, zou ik je voedingsschema eens nakijken. Mogelijk eet je niet iedere maaltijd eiwitten of vetten en te weinig groenten. Als je combinaties maakt, gaat je insuline ook niet zo hard spiken.

Sowieso gaat je lichaam ook wennen aan de hoeveel die je eet. Het kan dus best zijn dat je daardoor extra honger krijgt, terwijl je boven je onderhoud zit.

Discipline is sowieso waar het om draait.

Kom langzaam aan, soort van cleanbulk dus. Probeer zo vaak mogelijk lage GI carbs te krijgen mbv zoete aardappels en oats. Elke dag minstens 1x per dag groente en vlees (vaak 2x).

Het is toch wel vaak nadat ik bijv witbrood heb gehad, een half uur daarna als de dip komt. Dan eet ik zo 2-3k calorien in een half uur.
 
Probeer bij zoveel mogelijk maaltijden wat groentes toe te voegen en sowieso een eiwitbron. Tevens kun je een vet-bron toevoegen per maaltijd.

Witbrood wordt ook sneller verteerd, ik zou eerder voor minder bewerkte voeding kiezen. Balanseer het goed uit.
 
Misschien je maaltijden verspreiden over 6 gelijke hoeveel heden op een dag?
of eens naar intermittent fasting kijken, misschien is dat wat
 
Voedingschema opstellen, discipline kweken en jezelf op vaste momenten belonen met "junk" (bijvoorbeeld elke zondag 1 junk maaltijd of iets dergelijks).
 
Back
Naar boven