XXL Nutrition

Binging en gebrek aan motivatie (wil graag afvallen) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ragnarr

Novice
Lid geworden
9 dec 2020
Berichten
5
Waardering
5
Lengte
1m69
Massa
105kg
Vetpercentage
28%
Goeiedag heren. Net aangemeld na een beetje te lurken dus dacht van ja ga dan best een account aanmaken en een topic maken misschien dat dit me kan helpen

Ik weeg nu momenteel 105kg en ongv 28% vet (heb dit 1 week geleden laten meten)
5j geleden woog ik 70kg en na een serieuze blessure is dat gewicht opgestapeld gedurende de komende jaren. Niet meer 100% getraind en het slechte gewoonte om te bingen is dan ook erbij gekomen
Probeer nu eindelijk wat meer te doen om mijn lichaam weer fitter te doen worden. Zou graag weer ooit aan die 70 ofja 80kg komen en beetje beter in mijn vel voelen dan dat ik hopelijk deftige spiermassa kan maken en echt gelukkig zijn met mijn lichaam en mezelf
Nu dacht ik aan 2300kcals te gaan eten, zou dit een goeie start zijn?
Fitnessen zijn nog gesloten wegens corona en verwacht dat het zo zal blijven zeker to in februari.
Nu heb ik een indoor spinningfiets gekocht 2dehands, een nordictrack gx 5.1 en weerstandsbanden (1 set decathlon dus loops, en een via bol.com zo tubes)
Zou het een goeie start zijn om bv 2x kracht training ermee te doen en de rest fietsen, ongeveer 30 min tot 1u het is te zien hoelang mijn lichaam volhoudt. Weet dat krachttrainingen belangerijk zijn om wat spiermassa aan te maken/spieren te verstevigen tijdens een kcal tekort, niet dat ik er veel heb voor de moment want mijn lichaam voelt als blubber. Dus dacht 1x een upper en 1x een lower te doen eventueel of 2x fullbody best? En de rest wat cardio of toch 3x full body/4x upper/lower aangevuld met wat cardio?
Vet verlies is mijn voornaamste doel nu, wil ook niet skinny fat worden dus daarmee dat ik wat KT wil doen tot dat de fitnessen open gaan want thuis moet ik me wel serieus pushen voor die te doen met dat ik geen voldoening voel vergeleken met losse gewichten van de gym

Enige tips of advies dat ik van jullie kan nemen voor mijn doelen te bereiken of voor mezelf in een positieve manier te pushen ipv altijd uitstellen

Alvast bedankt iedereen die de tijdcneemt om hierop te reageren en lezen
 
Allereerst goed dat je de knop hebt omgezet om er iets aan te gaan doen .
Neem aan dat je in Belgie woont , in NL zijn de sportscholen nog gewoon open en zijn ook niet voornemens te sluiten.

Nu dacht ik aan 2300kcals te gaan eten, zou dit een goeie start zijn?

Is die 2300 een wilde gok , natte vingerwerk of heb je je onderhoud berekend en ga je daar 300 - 500 kcal onder zitten ?
Het voornaamste wat je nu kunt doen is wandelen / fietsen , elke vorm van cardio om je conditie te verbeteren.

Krachttraining icm een goed voedingsschema is nog beter alleen bij gebrek aan deftig materiaal wordt dat een uitdaging , maar als je echt wil is daar een weg.
Weerstandsbanden is leuk voor wat maintenance werk maar niet voor spieropbouw, tenzij je in bizarre rep ranges wil gaan zitten.
 
Zoals hierboven ook al gezegd:

1. Onderhoud berekenen en daar iets onder gaan zitten met inname;
2. Betere keuzes maken in wat je eet;
3. Met wandelen en fietsen conditie opbouwen, rustig beginnen, dan uitbreiden, vooral in het begin liever LISS;
4. Gewoon met die bandjes beginnen, alles beter dan niets.
 
Thanks SvP0501 en Mentat

Nee die 2300 was een berekening als ik mijn vet ben gaan meten, dat was een schatting zei die persoon en zelfs online gezocht bij tdee calculators en zit er niet ver van
Inderdaad, woon in Belgie(afkomstig van Spanje dus als er typfouten zijn excuses hiervoor)
Probeer inderdaad op te letten met wat ik eet maar vind voorraal samen met mijn vrouw dat we dan de neiging hebben om ja frituur te eten en dan stopt het daar niet voor mij jammer genoeg. En ook veel cola cravings.. ik dronk zeker 2l x dag.. dusja even afkicken. Drink wel gemakelijk 1 tot 2l water binnen ook. Probeer nu zeros maar enkel bij het eten een glas of blikje, koop ook vanaf heden (net bestelling geplaatst) mijn vlees/kip via musclemeat denk dat dit me ook zou helpen op termijn enkel groenten en dergelijke zou ik in de winkel nog kopen.

Denk je dat ik best dan aan mijn cardio werk en dan zoals op mijn OP 1x upper en 1x lower doen in de week? Dacht iets van 15 tot 20 reps en als ze easy zijn de weerstand van de banden omhoog te doen dan, of is het gewoon beter 2x full body te doen dan? En dan inderdaad meer wandelen en mijn indoor fiets gebruiken (zou op termijn misschien van decathlon een basic koersfiets kopen voor buiten te fietsen maar denk best wachten tot de winter voorbij is en nu met mijn spinningfiets opbouwen die ik net gekocht heb)

Nogmaals bedankt voor jullie input!
 
En oefeningen met lichaamsgewicht gewicht. Eerst knie buigen en dan knie buigen met een gevulde rugzak. Push ups, sit ups, dippen tussen stoelen, je optrekken aan een speeltoestel buiten.
 
Enige tips of advies dat ik van jullie kan nemen voor mijn doelen te bereiken of voor mezelf in een positieve manier te pushen ipv altijd uitstellen
Hoe graag wil je het, stel jezelf die vraag eens.

Als je het constant uitstelt hoe graag wil je het dan?
 
vntl
Wil het zeer graag want ben echt ongelukkig met mijn eigen. Trainen zou lukken, eten is altijd mijn grootste struikelpunt

RonnReeves
Kan ik ook doen, optrekken lukt wel niet want er is geen speeltuin in de buurt of korte bomen en een optrekstang thuis gaat niet door dat alle muren van giproc zijn (al gevraagd aan de huisbaas als dit kon) daarom dacht ik met die weerstandsbanden lat pulldowns te kunnen doen

Weet wel niet gewoon wat ik best doe.
2x full body of 1x upper en 1x lower en de rest aanvullen met cardio

En welke oefeningen doe ik dan best?
 
"You can't outtrain a poor diet,"

Musclemeat heeft ook groente.

Bij twee dagen in de week zou ik voor full body gaan, hier op het forum en overal op internet moet voldoende info te vinden zijn sinds de lockdown.

Je kan ook inverted rows doen onder een tafel.

Wat bedoel je precies met frituur, wat eten jullie dan en hoe vaak?
 
Je geeft in de titel ook binging aan. Zou je dit uit kunnen lichten?

Hoe graag wil je het, stel jezelf die vraag eens.

Als je het constant uitstelt hoe graag wil je het dan?
Dit lijkt een mooie vraag, maar vooral een hele complexe. Omdat iemand het niet doet, betekent niet dat hij/zij het niet heel graag wil. Het is geen knopje wat aan of uit staat.
 
Probeer je moeilijke momenten te vervangen door betere opties.

Waarom moet er vaak bij een film chips / popcorn of chocolade bij ? waarom niet paprika , komkommer met humus , rolletjes kipfilet enz
Ga na het diner lekker een stuk wandelen ipv direct op de bank te crashen

Probeer 1 cheat moment per week te hebben , aangezien je voeding niet op orde is zou ik adviseren om te beginnen met 1 cheatmaaltijd ipv een cheat dag.
Zelf eet ik 6 dagen per week clean en cheat ik 1 dag , alnog zit ik dan binnen mijn macro's ( totaal aantal kcal en eiwit gehalte )
 
if-you-really-want-something-youll-find-a-way-if-not-youll-find-an-excuse-quote-1.jpg
 
Maar ook: "Alle begin is moeilijk."

TS: Je hoofddoel opdelen in kleine overzichtelijke doelen, plannen, uitvoeren, evalueren.

Als je er niet uitkomt vragen stellen.

Als je nu "niets" doet en 5 dagen per week uit de frituur, dan is iedere dag een half uur bewegen en 2 dagen frituur al een stap in de goede richting.
 
Gewoon doen, ik heb zelf ook veel dagen geen zin een training te doen en om niet teveel te eten, maar als je gewoon doet dan gaat op gegeven moment vanzelf.
 
Je geeft in de titel ook binging aan. Zou je dit uit kunnen lichten?


Dit lijkt een mooie vraag, maar vooral een hele complexe. Omdat iemand het niet doet, betekent niet dat hij/zij het niet heel graag wil. Het is geen knopje wat aan of uit staat.
Dat betekend het wel en je kan er een filosofisch verhaaltje aan vast plakken maar of je wilt het en bent er klaar mee of je wilt het toch nog niet graag genoeg.

Hetzelfde geld voor verslavingen je kan pas stoppen als je er echt klaar mee bent.
 
Gewoon doen, ik heb zelf ook veel dagen geen zin een training te doen en om niet teveel te eten, maar als je gewoon doet dan gaat op gegeven moment vanzelf.

Idem hier. Al een tijdje motivatie problemen, herstel duurt te lang, het groeien schiet niet op.
Maar... het staat in mijn planning, en niemand gooit mijn planning door elkaar. Gelukkig maak ik nog vooruitgang op de gewichten, en op de mensen die wel thuis blijven.
Planning is belangrijker dan motivatie voor mij.
 
Dat betekend het wel en je kan er een filosofisch verhaaltje aan vast plakken maar of je wilt het en bent er klaar mee of je wilt het toch nog niet graag genoeg.

Hetzelfde geld voor verslavingen je kan pas stoppen als je er echt klaar mee bent.
Als je van ver moet komen kan het wat overweldigend zijn, een beginpunt en kleine progressie kan een vliegwiel-effect hebben.

Voorbeeld: ik neem makkelijker een extra biertje en/of de rest van de zak chips als ik in die periode niet of minder sport, als ik eenmaal weer aan het sporten ben lukt het me veel makkelijker om met de rest ook iets meer mijn best te doen.
 
Ow niet zoveel reacties verwacht toch bedankt allen voor de tijd te nemen om te reageren

Binging ja, ik eet stel.. inderdaad frituur, een bicky, een bicky mexicano, medium friet 2 colas zit vol en ik zou dan blijven eten in mijn proppen ook al heb ok geen honger meer en dat is de laatste 2jaar serieus erger geworden. Nouja het is mijn schuld natuurlijk, moet maar stoppen wanneer ik vol ben of moet maar alles slimmer aanpakken.

We hebben de laatste maanden teveel frieten gegeten, we weten die zelfs ook. Mijn vrouw ja ziet er geweldig uit maar ik ja 105kg van 70 5j geleden is een serieuze probleem voor mij geworden maar dat heb ik aan mezelf te danken.
Nuja probeer langzaam aan eindelijk er werk van te maken, inderdaad met kleine stapjes maar altijd teveel uitstel gedaan nuja thuis trainen.. doe dit niet graag, heb zoals boven vermeld niet genoeg materiaal en de drive is er niet, voel geen voldoening als ik met mijn weerstandsbanden iets doe maar heb ook in mijn hoofd iets is beters dan niets. Dat fietsen denk wel dat dit goed gaat lukken, zal wel opbouwen worden natuurlijk. Vandaag achter zo een fietsbroek geweest want zat er even op om te testen en mijn achterste ging direct enorm veel zeer doen.

Ik maakte teveel excuses in het verleden, nu nog steeds maar ik wil er mee stoppen. Ik wil aan mezelf werken, strak lichaam als uiterste doel maar inderdaad baby stappen. Zoals nu van 105 naar 100kg zou een kleine stap zijn dat ik wil doen enzo verder, gezonder leven, gezondere keuzes maken,discipline en karakter opbouwen zoals ik vroeger had.
Ik heb een zwak karakter nu, dit weet ik. Ik wil dit bouwen, ik wil mezelf bouwen want ben nu zeer onzeker ook in mezelf en ik voel dat ik niet alleen mezelf teleurstel maar ook mijn vrouw.
Ga zeker de voedingforum is bekijken, sukkel veel met groenten. Eet graag kerstomaten/komkommers/paprikas, mix die dan evt samen met olijfolie en peper en zout maar zoals brocolli/spinazie lust ik totaal niet, of toch niet voor elke dag zeker met mijn shiften
Zal keer kijken als ik iets vind van full body met weerstandbanden of eigen lichaamgewicht om te doen, daarna focus op cardio nu zeker tot fitnessen open gaan, dan zou ik overschakelen evt naar full body 3x of upper/lower en de losse dagen cardio met 1 rustdag.. maar ik wil het, ik wil mijn leven beteren, ik wil stoppen met uitstel, ik wil trots op mezelf zijn en gelukkig in mijn eigen lichaam

Sorry voor deze grote text, heb me wat laten gaan :/
 
Geen grote tekst maar begrijpelijk. Ja je hebt het zelf zover laten komen maar dat je er nu voor wil gaa zegt ook wat. Je moet het alleen volhouden en dat is waar de meesten toch afhaken. Geen snel resultaat ... dus opgeven... Maar het gaat niet om snel resultaat maar om resultaat wat je vast kan houden en een weg hoe jij het vol kan houden. Dus gewoon rustig aan met haalbare stappen.

Heb je wat meer tijd. Ga wandelen. Doe aan lunchwandelen als je thuis mocht werken. Pak je boterham of bakje en ga een blokje om. Zo kan je tch al snel weer een half uurtje winnen en bewegen. Het volhouden is een kwestie van lange adem. Want dit moet je gewoon doen... met goed weer maar ook met slecht weer. Je huneur knapt er vaak ook wel van op. Als je het gedaan hebt voel je je ook beter voldaan.

Qua voeding kan je gewoon alle kanten op. Ontzeg jezelf niet alles. Denk ook eens aan ovenfriet of airfryer friet. Het hoeft niet meteen van een frituur te zijn en je kan jezelf ook thuis wat verwennen ermee. Minder kcal en toch lekker. Denk eens aan het geld wat je niet aan de frituur besteedt om een airfryer te kopen.
Magere hamburger erin en wat friet, de salade erbij en je hebt feitelijk een gezonde maaltijd met niet al teveel kcal.
Je kan in een airfryer ook gewoon rauwe aardappels doen en daar een beetje olie overheen doen. Maar al met al. Neem je 50 gram rijst dan heb je een 175 kcal... maar daarvoor kan je ook een frietje van ca. 150 gram in de airfryer doen. (wij hebben friet uit de diepvries met ca 125 kcal per 100 gr)
Kant en klare aardappelschijfjes of kriel voorgekruid kan je er ook in doen. Kortom.. maak je eten wel lekker en haalbaar. Ga niet eten wat je niet lust en gun jezelf ook eens wat.

Je zegt je lust niet meer dan die rauwkost. Waarom moet het perse spinazie of brocolli zijn? Je hebt zoveel soorten groenten. Spercibonen, snijbonen, bloemkool, andijvie, witlof en nog veel meer. Het is de bereiding waarmee je het lekker kan maken.
Spinazie kan je bijvoorbeeld ook als sla eten. Of denk een keer aan roerbakken met een beetje ketjap en kip. Heel andere smaakbeleving. Dingen als bloemkool kan je perfect een curry mee maken. Gekookte bloemkoolroosjes en dan even wat kip roerbakken, bloemkool erbij en kerrie, bouillon en wat komijn en kaneel erbij en dan een scheutje melk of cocosmelk. Je kan er ook wat aardappel doordoen als volledige maaltijd of je neemt er wat rijst bij en een andere optie is pompoen. (deze curry is ook zalig met courgette en aubergine en ui bijvoorbeeld). Je moet gaan leren koken en de dingen zelf lekker maken.
Lof als lofsla met wat stukjes appel, zuur, uitje en wat kruiden en azijn. Of lof in ham in de oven en doe er wat geraspte kaas op. Puree van verse aardappel maken en eet smakelijk.
Een keer een biefstukje bakken met champignons en wat kriel uit de airfryer erbij met wat sla. Geniet gerechtje en je hebt misschien wel het idee te cheaten.

oke.. oke.. einde geratel.. maar er is genoeg te maken en als je het echt niet weet en toch bij muscle meat besteld. Pak dan zo een 2,5 kg zak euromix mee. Gecombineerde groente en past overal bij. Sausje.. kan best.. tomatenbasis of als je het geld hebt wat XXL sausen of bij de action de 0% sausen
Ik begin alweer :o
In ieder geval. elke start is er een. Maar volhouden is nummero 2!
 
Geen grote tekst maar begrijpelijk. Ja je hebt het zelf zover laten komen maar dat je er nu voor wil gaa zegt ook wat. Je moet het alleen volhouden en dat is waar de meesten toch afhaken. Geen snel resultaat ... dus opgeven... Maar het gaat niet om snel resultaat maar om resultaat wat je vast kan houden en een weg hoe jij het vol kan houden. Dus gewoon rustig aan met haalbare stappen.

Heb je wat meer tijd. Ga wandelen. Doe aan lunchwandelen als je thuis mocht werken. Pak je boterham of bakje en ga een blokje om. Zo kan je tch al snel weer een half uurtje winnen en bewegen. Het volhouden is een kwestie van lange adem. Want dit moet je gewoon doen... met goed weer maar ook met slecht weer. Je huneur knapt er vaak ook wel van op. Als je het gedaan hebt voel je je ook beter voldaan.

Qua voeding kan je gewoon alle kanten op. Ontzeg jezelf niet alles. Denk ook eens aan ovenfriet of airfryer friet. Het hoeft niet meteen van een frituur te zijn en je kan jezelf ook thuis wat verwennen ermee. Minder kcal en toch lekker. Denk eens aan het geld wat je niet aan de frituur besteedt om een airfryer te kopen.
Magere hamburger erin en wat friet, de salade erbij en je hebt feitelijk een gezonde maaltijd met niet al teveel kcal.
Je kan in een airfryer ook gewoon rauwe aardappels doen en daar een beetje olie overheen doen. Maar al met al. Neem je 50 gram rijst dan heb je een 175 kcal... maar daarvoor kan je ook een frietje van ca. 150 gram in de airfryer doen. (wij hebben friet uit de diepvries met ca 125 kcal per 100 gr)
Kant en klare aardappelschijfjes of kriel voorgekruid kan je er ook in doen. Kortom.. maak je eten wel lekker en haalbaar. Ga niet eten wat je niet lust en gun jezelf ook eens wat.

Je zegt je lust niet meer dan die rauwkost. Waarom moet het perse spinazie of brocolli zijn? Je hebt zoveel soorten groenten. Spercibonen, snijbonen, bloemkool, andijvie, witlof en nog veel meer. Het is de bereiding waarmee je het lekker kan maken.
Spinazie kan je bijvoorbeeld ook als sla eten. Of denk een keer aan roerbakken met een beetje ketjap en kip. Heel andere smaakbeleving. Dingen als bloemkool kan je perfect een curry mee maken. Gekookte bloemkoolroosjes en dan even wat kip roerbakken, bloemkool erbij en kerrie, bouillon en wat komijn en kaneel erbij en dan een scheutje melk of cocosmelk. Je kan er ook wat aardappel doordoen als volledige maaltijd of je neemt er wat rijst bij en een andere optie is pompoen. (deze curry is ook zalig met courgette en aubergine en ui bijvoorbeeld). Je moet gaan leren koken en de dingen zelf lekker maken.
Lof als lofsla met wat stukjes appel, zuur, uitje en wat kruiden en azijn. Of lof in ham in de oven en doe er wat geraspte kaas op. Puree van verse aardappel maken en eet smakelijk.
Een keer een biefstukje bakken met champignons en wat kriel uit de airfryer erbij met wat sla. Geniet gerechtje en je hebt misschien wel het idee te cheaten.

oke.. oke.. einde geratel.. maar er is genoeg te maken en als je het echt niet weet en toch bij muscle meat besteld. Pak dan zo een 2,5 kg zak euromix mee. Gecombineerde groente en past overal bij. Sausje.. kan best.. tomatenbasis of als je het geld hebt wat XXL sausen of bij de action de 0% sausen
Ik begin alweer :o
In ieder geval. elke start is er een. Maar volhouden is nummero 2!
Iedere keer voor het eten deze geciteerde en zeer hulpvaardige post lezen, heb je geen tijd meer om je vol te proppen :D
 
Back
Naar boven