Fitness Seller

Binnenkant bovenborst

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Kan je dit trainen gewoon door smal schuinbankdrukken?

En wat is het verschil tussen normaal dumbbelldrukken en met indraai?
 
Je kan niet de binnenkant van je borst trainen.
 
hoezo niet?
 
Volgens mij is het als geintje bedoelt en dat je dus niet in je borstkast kan laten groeien :D

http://www.fitness-island.com/

Op deze site staan allerlei soorten oefeningen mooi verdeeld waaronder hoe je het binnenste gedeelte van je borst kunt trainen. Succes
 
ok, ik spreek hier voor een aantal meer ervaren mensen als ik zeg :


HAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



komaaaaaaaaaaaaaaaan zijn jullie dan nog altijd zo oliedom ???

je kan de BINNENKANT van je borst niet trainen. PUNT UIT

diegene die het tegenovergestelde DURFT beweren moet opnieuw naar de lagere school !!!

je kan geen bepaad deel van een spier apart trainen. het idee alleen is LACHWEKKEND !

je kan bovenkant spier +/- apart trainen omdat het 2 aparte spieren zijn, namelijk pectoralig MINOR en pectoralis MAJOR.

maar het binnenste gedeelte van je pectoralis minor BLIJFT de pectoralis minor.


ALLEEEEN en ALLEEEEEEN met mééééér masssaaaaaaa kaaan jeeee meeeeeer binnneeeeenkaaaaannnnt kkkriiiiijjjjjjgeeeeeeeeeen !!!!!!!

(ik zei dit traag voor zij die het nog niet zouden begrijpen)
 
whahahahahaha

fitness-island

sorry

proest

huil

whahahahhahaa

uiteraard fully agreeing with Spike.

FOR ONCE dit is geen geintje.........de binnenkant van de borst is niet apart te trainen !!
 
oh btw, fitness-island is een van de SLECHTSTE sites op het net... ik vraag me af hoe ze zoiets online durven zetten...
 
je kan er hooguit meer nadruk op leggen, door je spieren goed samen te spannen bij de top van je beweging.
 
Dus smaldrukken is meer triceps gericht dan het bankdrukken anders aangepakt?
 
Originally posted by frietbakker
je kan er hooguit meer nadruk op leggen, door je spieren goed samen te spannen bij de top van je beweging.


zelfs NIET


als je je spier opspant, doet HEEL de spier dat, dus als je dat bij de top doet, is het weer de HELE spier de verder samentrekt. jezus
 
Originally posted by iKsZ
Dus smaldrukken is meer triceps gericht dan het bankdrukken anders aangepakt?


hoe smaller, hoe meer triceps, hoe wijder, hoe meer schouders en borst
 
..maar er stond nog een vraag bij. Wat is het verschil tussen gewoon dumbbell drukken en met indraai?
 
ik gok op een grotere bewegingsuitslag, hoewel dat niet echt veel moet zijn
 
Originally posted by Spike



zelfs NIET


als je je spier opspant, doet HEEL de spier dat, dus als je dat bij de top doet, is het weer de HELE spier de verder samentrekt. jezus

Niet waar, als jij maar een halve leg-extension doet heb je niet je hele spier gespannen. En spiervezel spant zich helemaal of niet, maar niet alle spiervezels spannen zich als je een halve leg extension doet. Anders zou het onmogelijk zijn een halve beweging te maken.....
 
het van je pinken naar elkaar draaien vind ik niet zo speciaal. Daardoor draai je ook de dumbbells in het verlengde van elkaar waardoor je in principe je handen minder dicht bij elkaar krijgt. itt niet indraaien waarbij de dumbbells parallel van elkaar blijven waardoor je je handen dichter bij elkaar krijgt.
Daarbij zit je borstspieraanhechting oa. aan je bovenarm. Door je pinken naar elkaar toe te draaien draait je bovenarm niet zo bijzonder mee maar wel je onderarm. Dus het effect op het meer aanspannen van de borstspier is marginaal.
 
Originally posted by frietbakker


Niet waar, als jij maar een halve leg-extension doet heb je niet je hele spier gespannen. En spiervezel spant zich helemaal of niet, maar niet alle spiervezels spannen zich als je een halve leg extension doet. Anders zou het onmogelijk zijn een halve beweging te maken.....


Als je een halve beweging maakt met submaximale gewichten, dan gebruik je lichaam minder vezels, maar de vezels die gebruikt worden, worden wel 100% gebruikt.

Maar je hebt ook naar trainingssTen zoal PFT (Power Factor Training) hierbij doe je alleen maar de range waar je het sterks ben, maar doordat je met maximale gewichten train gebruik je toch een maximum aantal vezels.
 
PFT is Static training?

Maar anyway, als je een spiergroep maar lang genoeg belast zal je na een tijd altijd alle spiervezels gebruikt hebben.... Zelf met submaximale gewichten toch? Als je die 2 minuten herhaalt dan op een gegeven moment raakt je 'failure' en dan heb je alle spiervezels gebruikt. Nou ja het licht er ook een beetje aan wat je met maximale gewichten bedoelt.... Je 1RM? Het gewicht waar je maximaal 8 reps mee kan maken? Het gewicht dat je 30 seconden kan houden op de top van je oefening?

Wat ik me nu trouwens bedenk, stel je 'boven binnenkant borst' is het zwaktste.... Nu hou je bij de incline press de dumbbells/barbells op de top (Een Static rep dus) nu zal je na een tijd het gewicht niet meer kunnen houden op die plek, en dat zou dan zijn omdat je 'boven binnenkant borst' 'op' is.... dat gedeelte is het zwaktste dus zal ook als eerste 'op' zijn. Als je nu de dumbbell zou laten vallen om meteen laten zakken, dan heb je toch de nadruk gelegd op je zwakste punt..... toch?Nu zul je heus niet alle spiervezels in je borst begruikt hebben.... Want je kon het gewicht nog wel langer vast houden maar dan zou je het een beetje moeten laten zakken.... toch?
 
De binnenkant van je borst bestaat niet eens, dat is de aanhechting spier-pees-borstbeen/ribben.

Als je minder ruimte wil tussen je pecs dan moet je gewoon zorgen dat je de pec major goed traint dan ga je de indruk scheppen dat de aanhechting korter lijkt. (wat niet zo is)

Het is verder onmogelijk om een spiervezel aan de hechting meer te belasten dan pakweg in het midden, omdat je altijd en bij elke oefening een contractie maakt waarbij alle filamenten ineen schuiven, dus niet alleen die aan de aanhechting.

Ik zou dus zoals eerder al gezegd gewoon oef doen met een zeer grote rom en bij die fly oef gebruik genoeg gewicht als je dit aan kan.

Ik denk dat ik die fitness island aan de censuur lijst ga toevoegen:D
 
Originally posted by iKsZ
.... Kan je dit trainen gewoon door smal schuinbankdrukken ? .....

Weet niet welke oefeningen je nu doet voor borst iKsZ maar zelf heb ik voor dat gedeelte sinds een paar mannden de cable cross over erin gegooid.

Deed deze vroeger als laatste oefening nog weleens als 'afmakertje'.
Tegenwoordig als 'HOOFD' oefening (.. op advies van 3XL :thumb: ..) en moet zeggen WERELDS ! Met max. gewicht een grote bewegingsuitslag bij deze oefening geeft voor mij nu al betere resultaten.

Groet Smalluser :thumb:
 
Smalluser daar heb ik wat aan :D Ga dit ook eens proberen want ik doe nu dus eigenlijk hetzelfde als jij eerst. Bedankt!
 
Back
Naar boven