XXL Nutrition

Binnenkant bovenborst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Idd CO doe ik ook als massa oef. Maar incline DB press 25° is op dat vlak nog een betere mass maker imo.
 
Originally posted by frietbakker
PFT is Static training?

Maar anyway, als je een spiergroep maar lang genoeg belast zal je na een tijd altijd alle spiervezels gebruikt hebben.... Zelf met submaximale gewichten toch? Als je die 2 minuten herhaalt dan op een gegeven moment raakt je 'failure' en dan heb je alle spiervezels gebruikt. Nou ja het licht er ook een beetje aan wat je met maximale gewichten bedoelt.... Je 1RM? Het gewicht waar je maximaal 8 reps mee kan maken? Het gewicht dat je 30 seconden kan houden op de top van je oefening?

Wat ik me nu trouwens bedenk, stel je 'boven binnenkant borst' is het zwaktste.... Nu hou je bij de incline press de dumbbells/barbells op de top (Een Static rep dus) nu zal je na een tijd het gewicht niet meer kunnen houden op die plek, en dat zou dan zijn omdat je 'boven binnenkant borst' 'op' is.... dat gedeelte is het zwaktste dus zal ook als eerste 'op' zijn. Als je nu de dumbbell zou laten vallen om meteen laten zakken, dan heb je toch de nadruk gelegd op je zwakste punt..... toch?Nu zul je heus niet alle spiervezels in je borst begruikt hebben.... Want je kon het gewicht nog wel langer vast houden maar dan zou je het een beetje moeten laten zakken.... toch?



ik weet niet waar jij je info van haalt maar hier klopt geen knijt van...

Maar anyway, als je een spiergroep maar lang genoeg belast zal je na een tijd altijd alle spiervezels gebruikt hebben

niet zo, na een lange tijd zal je de uithouding niet meer hebben om de oefening te vervolledigen. de ENIGE manier om AL je spiervezels (of zoveel mogelijk) te gebruiken is met +90% van je 1rm, omdat je dan ook alle types spiervezels aanspreekt.


Als je die 2 minuten herhaalt dan op een gegeven moment raakt je 'failure' en dan heb je alle spiervezels gebruikt.

kleine les : lees mijn artikel, met name het deel over spiervezels.
failure... en godver stop met failure te gebruiken die term is gewoon te vaag. als je na 2 minuten fatigue bereikt, wil dit zeggen dat je type I vezels niet meer kunnen samentrekken. failure is een vaag concept en kan vele factoren bevatten, waaronder fatigue kan vallen.


Nou ja het licht er ook een beetje aan wat je met maximale gewichten bedoelt.... Je 1RM? Het gewicht waar je maximaal 8 reps mee kan maken? Het gewicht dat je 30 seconden kan houden op de top van je oefening?

dit is discussiëren om toch gelijk proberen te krijgen. je weet heel goed wat er met maximale gewichten bedoeld wordt. namelijk +90% van je 1rm tot 100% van je 1rm.


Wat ik me nu trouwens bedenk, stel je 'boven binnenkant borst' is het zwaktste.... Nu hou je bij de incline press de dumbbells/barbells op de top (Een Static rep dus) nu zal je na een tijd het gewicht niet meer kunnen houden op die plek, en dat zou dan zijn omdat je 'boven binnenkant borst' 'op' is.... dat gedeelte is het zwaktste dus zal ook als eerste 'op' zijn. Als je nu de dumbbell zou laten vallen om meteen laten zakken, dan heb je toch de nadruk gelegd op je zwakste punt..... toch?Nu zul je heus niet alle spiervezels in je borst begruikt hebben.... Want je kon het gewicht nog wel langer vast houden maar dan zou je het een beetje moeten laten zakken.... toch?

dit zeggen houdt in dat je dus een deel van je spier kan trainen. wat dus duidelijk NIET KAN !!!!
je 'boven binnenkant borst' kan sowieso niet het zwakste zijn !!! je pectoralis minor kan een zwakkere spier zijn, maar daar blijft het dan bij, niet de 'binnenkant' of 'het deel rechtsboven 2cm verwijderd van de peesaanhechting van mijn rechter pectoralis minor'.
duidelijk ken je ook niets van biomechanica hé.... en de rest ervan wil ik gewoon niet meer verbeterd want dat heb ik eerder in deze post gedaan en heeft 3xl ook al aangehaald.

zoals wij hier in Brussel zeggen : Foert! :D
 
ow btw... kan je lezen wat er staat?

PFT = Power Factor Training

hierbij doe je alleen maar de range waar je het sterks ben


hoe durf je dan nog vragen of PFT static training is ??

pft heeft het over vooral partiële bewegingen, jij hebt het over statische contracties....


natuurlijk is dat hetzelfde :rolleyes:
 
Eh Spike ik wist dus echt niet wat bedoeld werd met maximale gewichten. Maximaal is een relatief begrip en als ik het wist of er een vermoede van had dan had ik het wel geopperd! Ik ga hier toch niet dingen roepen om gelijk te krijgen, ik wil weten WAAROM dingen zo zijn als ze zijn, alleen zo kan je er genoeg inzicht inkrijgen om te kijken wat er nu wel en niet klopt van alles wat je hoort.

Bovendien weet jij ook precies wat ik met failure of niet? :p Of eeh Fatigue?? :p

En klopt ja, ik weet niet veel van anatomie, bewegingsleer en biomechanica (of is dat hetzelfde :p)... maar daarom ben ik ook hier. Ik ben tot nu toe zover ik hier rond kijk die zover doorvraagt en redeneert totdat jullie met jullie wetenschappelijke kennis komen. Daarom kom ik ook op dit board geen gezeur van "Gewoon hardcore, trainen totdat je erbij neervalt, bla bla bla"

Ennuh Foert?? JE MOEDER :d

Nu niet meer boos zijn he meneertje!
 
lol ik ben niet boos :D


foert zeggen we in verschillende contexten ;)


maar het is inderdaad al positief dat je vragen stelt, maar een beetje logische redeneren kan zeker geen kwaad (heeft me vader vaak genoeg over gehamerd...)


maar ja in 99% van de gevallen is maximale gewichten wat ik net zei :D en failure verbeter ik gewoon omdat ik het geen goede woordkeuze vind :)
 
Back
Naar boven