Fitness Seller

Binnenkant pols pijn die steeds vervelender wordt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mr3000

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2020
Berichten
49
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
17%
Goedemorgen,

Ik heb in mijn rechter pols behoorlijk wat pijn inmiddels. dit begon een week of 6 geleden toen ik zware tricep dip machine deed. Vermoed ik dat ik daar teveel met mijn polsen duwde.
Gecombineerd met een schema waar behoorlijk wat bicep werk in zat zoals flat bar cable curls. gewone cable curls en wat dumbell werk.

Nu kan ik op zich prima trainen met EZ-bar, en als ik heel erg goed focus op mijn beweging dat ik niet vanuit de pink kant duw maar meer vanuit mijn duim kant.
Als ik niet goed oplet doet het pijn. maar als ik dus erg goed focus kan ik gewoon prima trainen. Maar in het dagelijks leven gaat het toch steeds meer pijn doen.

Het is echt als ik mijn handen open voor me heb aan de linkerzijkant van mijn pols. denk die pees daar.
De een zegt, train een tijdje met wristwraps om te ontlasten. En zorgt dat je de oefeningen die pijn doen niet meer doet. (dat doe ik nu dus 3 weken zonder verbetering)
Ander zegt neem totale rust wat natuurlijk heel kut is aangezien in eindelijk wat arm en tricep progressie maak.

of toch even Fysio?
 
Pols RECHT onder de bb/db, elke push movement moet je dit doen en meeste druk vanuit je handpalm doen. Doe je dit niet dan betaal je de prijs met irritatie vd pols, zoals je nu ervaart.

Maw fix je form.
 
Gewoon ff langs de fysio, als die een beetje goed is leer die hoe het moet.
 
Wat ak zegt om te voorkomen, fysio kun je doen om te controleren als je dat wil, maar peesgerelateerde klachten (best wat gehad) is 9/10x rust of doortrainen zonder pijn (tijdens en na). Als het gedurende dag pijn doet na een training is het ook een indicatie dat de training te zwaar op je pees was.

Een weekje rust of paar weken rustiger aan klinkt imo minder erg dan straks geforceert een maand rust moeten nemen omdat je tussen je oren allemaal "loss of gainz" gedachtes hebt ;)
 
Nou ja heb denk inmiddels mijn vorm wel goed onder de knie. Was me ook heel bewust wat ik fout deed en welke oefening het is begonnen. dus sindsdien nog bewuster. Maar zelfs met bewuste vorm blijft het niet tijdens trainen maar vooral er na pijnlijk. Heb 3 weken geleden een volle week rust gehad. maar had geen positief effect. wellicht te korte rust duur ;-)
 
Heb dit vroeger ook wel eens gehad hoelang train je al?

Ben je recent andere oefeningen gaan doen?
Probeer anders eens straps bij je rugtrainingen om je polsen enigszins te ontlasten.
 
Inmiddels fysio geweest. Die geeft aan de in de basis het wel een overbelasting is door verkeerde oefening / vorm. Maar dat het zo lang aanhoud lijkt te komen door mijn bovenrug. daar zit het eea mis/vast enz. waardoor er te weinig toevoer is naar mn arm waardoor het niet goed hersteld.
Zijn advies doorgaan met belasten zolang het geen of nauwelijks pijn doet. en even 1 of 2x terug komen om te zorgen dat die bovenrug soepel blijft. Hij conformeerde het ook met wat mobiliteits oefeningen.

Pols los gemaakt / ruimte gegeven en pijn gelijk stuk minder. Komende week terug en dan kijken hoe het herstel verloop.

Henk123456 Ja het is mis gegaan door verkeerde vorm tijdens dip-machine (verkeerde houding van mijn pols)
 
Ja goed op je uitvoering letten tijdens die oefening dus of mogelijk een tijdje een andere oefening doen.
Soms kan het lichaam ook even gaan protesteren als je ineens een stuk zwaarder en / of sterker wordt.
 
Back
Naar boven