AndroidHealthClinic

Binnenkort ook powerlifters op de loopband? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Als je dit leest denk je ongetwijfeld dat het een bodybuilder is die weer afgeeft op de penzen van powerlifters:

'If you think you can excel in any sport without a base level of conditioning you're out of your mind. The days of over-fat, bloated, can't breathe, can't sleep powerlifters are over!'

Maar de schrijver dat dat stukje tekst is niemand minder dan Dave Tate!!!


Ongetwijfeld al oud nieuws, maar aan alle niet-wedstrijd powerlifters:

If you consistently train with low reps, heavy weights, with a lot of rest time, your body will adapt by being strong for one short burst, but will then require a decent rest period.

Doe die zweetband dus maar om en ga lekker kletsen met je de MILFS in je gym.
 
Dave Tate is ook geen normale powerlifter, je zou moeten weten hoe mobiel hij maar is ... die loopt mank, kan zich bijna niet bukken, geraakt niet uit zijn bed zonder hulp .... dus voor iemand die gewoon dagelijks goed beweegd is er geen probleem imo
 
MonsterStrength zei:
Dave Tate is ook geen normale powerlifter, je zou moeten weten hoe mobiel hij maar is ... die loopt mank, kan zich bijna niet bukken, geraakt niet uit zijn bed zonder hulp .... dus voor iemand die gewoon dagelijks goed beweegd is er geen probleem imo

holy shit :eek:
 
MonsterStrength zei:
Dave Tate is ook geen normale powerlifter, je zou moeten weten hoe mobiel hij maar is ... die loopt mank, kan zich bijna niet bukken, geraakt niet uit zijn bed zonder hulp .... dus voor iemand die gewoon dagelijks goed beweegd is er geen probleem imo

Geen excuses, op de loopband jij! :D
 
HAHA Let's go running bitches :D
 
GPP gaat steeds belangrijker worden voor 3meet lifters tschijnt zo... en mobiliteit is ook iets dat niet uit het oog mag verloren worden. maar de meeste lifters zijn daar ondertussen al mee bezig.

en een loopband is een big no-no, liever iets met weerstand
 
En waarom zou lopen slecht zijn voor iemand die krachtsport doet.
Algemeen waarom zou cardio slecht zijn voor iemand die krachtsport doet.

Doe het al 5 jaar zo(3x/week 30-60min) en mijn prestaties lijden er niet onder.
 
olav zei:
En waarom zou lopen slecht zijn voor iemand die krachtsport doet.
Algemeen waarom zou cardio slecht zijn voor iemand die krachtsport doet.

Doe het al 5 jaar zo(3x/week 30-60min) en mijn prestaties lijden er niet onder.

jij was toch gestopt? had jij al niet al je doelen bereikt?

lopen is niet slecht, het is gewoon niet ideaal, liever iets met weerstand en ook iets waar je van verzuurd. gewoon om je werkcapaciteit te verhogen.

echt cardio is helemaal niet slecht, maar ook niet echt nodig om in kracht vooruit te gaan imo
 
Dat ik geen 100 meter kan lopen zonder half dood te vallen kan me nu geen kloot schelen, maar ik heb nog AL mijn flexibiliteit. Kan mijn benen zelf verder stretchen als 2 van mijn vrienden dat kickboxen doen.
 
Midian zei:
Dat ik geen 100 meter kan lopen zonder half dood te vallen kan me nu geen kloot schelen, maar ik heb nog AL mijn flexibiliteit. Kan mijn benen zelf verder stretchen als 2 van mijn vrienden dat kickboxen doen.

Ja, en als je een keer een kast in onderdelen naar boven moet brengen voor je vriendin of een 80kg olievat in een loods moet opslaan voor je baas 'omdat jij de brede gast bent' faal je. Leuk dat je dan 200kg bankdrukt.
 
Ik vind het een goede stelling.. ook voor powerlifters is cardio (met mate en niet te hoge intensiteit) een goede vorm van training. Een goede conditie helpt je met je herstel en lichte cardio is goed voor de doorbloeding en ook weer goed voor je herstel.
 
huckfinn zei:
Ja, en als je een keer een kast in onderdelen naar boven moet brengen voor je vriendin of een 80kg olievat in een loods moet opslaan voor je baas 'omdat jij de brede gast bent' faal je. Leuk dat je dan 200kg bankdrukt.


Ik heb gisteren nog verhuist, alle kasten heb ik naar beneden gesleurd en dan terug naar boven (natuurljk vaak met twee) en de frigo van 200 kg (het is een dikke Amerikaanse frigo). Daarnaast doe ik bijna altijd hand arbeid. So you're preaching to the wrong man.
 
MonsterStrength zei:
Stond onlangs artikel over zijn mobiliteit op EFS:
http://www.elitefts.com/documents/dave_tate_story.htm

Be amazad ;)
"
So by addressing the above, not only could you avoid or greatly reduce most training related injuries -- maybe you could add another 25lbs to your lifts…. "

wat is er dan zo bijzonder aan om 25 lbs aan je lift te kunnen toevoegen?

WOW, dan ga ik idd 180 deadliften en 170 squatten!! :D :D :D
 
Midian zei:
Ik heb gisteren nog verhuist, alle kasten heb ik naar beneden gesleurd en dan terug naar boven (natuurljk vaak met twee) en de frigo van 200 kg (het is een dikke Amerikaanse frigo). Daarnaast doe ik bijna altijd hand arbeid. So you're preaching to the wrong man.

K*t, geen zieltjes gewonnen vandaag :(
:D
 
olav zei:
En waarom zou lopen slecht zijn voor iemand die krachtsport doet.
Algemeen waarom zou cardio slecht zijn voor iemand die krachtsport doet.

Doe het al 5 jaar zo(3x/week 30-60min) en mijn prestaties lijden er niet onder.
No offence, maar dat jij gaat lopen is geen goed bewijs dat het geen negatieve gevolgen heeft. Wie weet had je zonder lopen nu veel hogere stats?

Thanatos zei:
Ik vind het een goede stelling.. ook voor powerlifters is cardio (met mate en niet te hoge intensiteit) een goede vorm van training. Een goede conditie helpt je met je herstel en lichte cardio is goed voor de doorbloeding en ook weer goed voor je herstel.
Als je wilt cardio doen, is het voor de conditie, punt uit. Wil je je herstel bevorderen? Doe een recovery training. Wil je meer doorbloeding? doe GPP.

We hebben voor alles een eigen training ;)
 
Beetje basisconditie lijkt me geen overbodige luxe. De trap niet zonder hijgen op kunnen lopen vind ik niet kunnen, voor niemand.
 
inderdied :D

heb zelf gemerkt dat worstelen een goede manier is om je conditie te trainen, Isn't it Dries ?? :D :D
 
Dani zei:
Beetje basisconditie lijkt me geen overbodige luxe. De trap niet zonder hijgen op kunnen lopen vind ik niet kunnen, voor niemand.

Klopt, ben ik het helemaal mee eens.
 
Back
Naar boven