MuscleMeat

bio hcg (25kg kwijt) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeweetwelles

Novice
Lid geworden
12 jun 2012
Berichten
22
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
23%
beste bb-ers,

mijn naam is Jorden ik ben 20 jaar en heb een groot postuur.
1 maart jongsleden woog ik 131 kg, met maarliefst een vetpercentage van: 38% (49.9kg vet massa)
dit is gewogen door een consultant (met een Tanita ts-300 weegschaal)
waarbij ik het bio HCG dieet ging volgen.
voor de gene die niet zijn bekend met deze methode;

bio hcg, is een pakket met 24 glazen ampullen, met daarin voornamelijk citroenzuur, je neemt er elke dag 1 op een vaste tijd en na de 3de dag begint je dieet.

de bedoeling is dat je 500 kcal per dag binnenkrijgt.

08:00 (net wakker) - 1 uitgeknepen citroen en een glas water
09:00 (ontbijt) - 1 appel of 1 sinasappel en een kop thee.
13:00 (lunch) - 100 gr kip of rosbief met groente alleen verse groente niks uit pot of blik (broccoli, spinazie, zuurkool)
16:00 een beker vetvrije bouillion van knorr, met een soepstengel (zo'n saaie soepstengel niet die dikke van de bakker haha)
18:00 (avondeten) eigenlijk hetzelfde als 's middags,
20:00 een appel als je nog trekt hebt.

de ampullen zorgen ervoor dat je geen hongersignaal meer krijgt,
op ten duur begint je maag te krimpen en merkt dat je sneller vol zit.
dit duurt dus 4 weken,
in die 4 weken ben ik van 131 kg naar 117 kg op de weegschaal gegaan.
en volgens de Tanita ts 300 van 38% vet (49.9kg) naar 27-28% vet (29kg) gegaan, ( dit is niet helemaal precies want heb de bonnetjes op dit moment thuis liggen haha)

in totaal heb je 3 fases in dit dieet, fase 1 is dus die maand lang 500 kcal per dag.
fase 2 is 1300 kcal per dag de maand erna, (in de 1ste maand mag je geen huidcreme gebruiken, je doet je haar met handschoenen aan en zonnebanken met een flesje olie mag ook niet.
vet is dus helemaal uit den boze, je bakt je kip zonder olie of boter, geen brood, geen melk, geen ei, geen kwark, het is alleen sla.. groenten.. kip/rosbief.. tomaten etc.. (dit mag in de 2de fase wel) ook wordt het aantal kip (100gr) verdubbeld. dus 2x 200gr kip per dag.

maargoed om een langverhaal kort te maken.

ik weeg nu 109 kilo en volgens de Tanita heb ik een vetpercentage van 24%, omdat ik hier mijn twijfels over had kocht ik de Warrior body mass caliper, maar ook deze zit dicht in de buurt van 24%)

1-03-2012 = 131 kilo met 38% vet. (49.9kg vet massa)
12-06-2012 = 109 kilo met 24% vet (25.9kg vet massa)

ik vraag me dus af hoe ik bijna 25 kilo vet ben kwijt geraakt in 100 dagen.. als ik hier zo rondkijk zie ik topics dat mensen keihard trainen om 4 kilo vet weg te krijgen in 6 weken??

(ik train wel 3x in de week eerst kracht, niet specifiek maar gewoon een beetje met de apparaten stoeien, en daarna 30 minuten cardio)

verder wil ik graag proberen om in de aankomende 2 weken naar de 105 kilo te gaan, en dan ga ik beginnen met KT etc.
 
hangt vooral af van je lichaamstype, voor ieder verschillend dus.
 
denk dat hier de clou is, dat de eerste kilo´s het hardst gaan ;) als je probeert van 12% naar lager te gaan wordt het een stuk lastiger.. Alsnog een knappe prestatie van je!
 
denk dat hier de clou is, dat de eerste kilo´s het hardst gaan ;) als je probeert van 12% naar lager te gaan wordt het een stuk lastiger.. Alsnog een knappe prestatie van je!
dat altijd wel idd, maar de verdere progressie hangt dan weer af van je lichaamstype, metabolisme etc.. & idd zeker top gedaan trouwens !
 
Ik begon op 142 kilo :rolleyes: en wij dikkerdjes hebben de neiging om keihard af te vallen als we ineens ons ergens voor inzetten :)

Maar igg congratz met je behaalde resultaten :D
 
500 kcal per dag , say whut?

dat is toch veel te weinig aka crashdieet?
 
ik ging van broekmaat w44 naar w40 en al me shirts kunnen de afvalbak in haha nog 2 weken de 500 kcal per dag en dan krijg ik via via 6 weken lang begeleiding in KT met een voedingsschema erbij enz.
 
ik ging van broekmaat w44 naar w40 en al me shirts kunnen de afvalbak in haha nog 2 weken de 500 kcal per dag en dan krijg ik via via 6 weken lang begeleiding in KT met een voedingsschema erbij enz.
Ken het ben van w44 naar w 38 gegaan :D en ben je zoveel in breedte kwijtgeraakt dan? Vraag me wel erg af hoeveel spiermassa je bent kwijtgeraakt want lijkt op een flink crashdieet waar je aan doet...
 
beste bb-ers,

mijn naam is Jorden ik ben 20 jaar en heb een groot postuur.
1 maart jongsleden woog ik 131 kg, met maarliefst een vetpercentage van: 38% (49.9kg vet massa)
dit is gewogen door een consultant (met een Tanita ts-300 weegschaal)
waarbij ik het bio HCG dieet ging volgen.
voor de gene die niet zijn bekend met deze methode;

bio hcg, is een pakket met 24 glazen ampullen, met daarin voornamelijk citroenzuur, je neemt er elke dag 1 op een vaste tijd en na de 3de dag begint je dieet.

de bedoeling is dat je 500 kcal per dag binnenkrijgt.

08:00 (net wakker) - 1 uitgeknepen citroen en een glas water
09:00 (ontbijt) - 1 appel of 1 sinasappel en een kop thee.
13:00 (lunch) - 100 gr kip of rosbief met groente alleen verse groente niks uit pot of blik (broccoli, spinazie, zuurkool)
16:00 een beker vetvrije bouillion van knorr, met een soepstengel (zo'n saaie soepstengel niet die dikke van de bakker haha)
18:00 (avondeten) eigenlijk hetzelfde als 's middags,
20:00 een appel als je nog trekt hebt.

de ampullen zorgen ervoor dat je geen hongersignaal meer krijgt,
op ten duur begint je maag te krimpen en merkt dat je sneller vol zit.
dit duurt dus 4 weken,
in die 4 weken ben ik van 131 kg naar 117 kg op de weegschaal gegaan.
en volgens de Tanita ts 300 van 38% vet (49.9kg) naar 27-28% vet (29kg) gegaan, ( dit is niet helemaal precies want heb de bonnetjes op dit moment thuis liggen haha)

in totaal heb je 3 fases in dit dieet, fase 1 is dus die maand lang 500 kcal per dag.
fase 2 is 1300 kcal per dag de maand erna, (in de 1ste maand mag je geen huidcreme gebruiken, je doet je haar met handschoenen aan en zonnebanken met een flesje olie mag ook niet.
vet is dus helemaal uit den boze, je bakt je kip zonder olie of boter, geen brood, geen melk, geen ei, geen kwark, het is alleen sla.. groenten.. kip/rosbief.. tomaten etc.. (dit mag in de 2de fase wel) ook wordt het aantal kip (100gr) verdubbeld. dus 2x 200gr kip per dag.

maargoed om een langverhaal kort te maken.

ik weeg nu 109 kilo en volgens de Tanita heb ik een vetpercentage van 24%, omdat ik hier mijn twijfels over had kocht ik de Warrior body mass caliper, maar ook deze zit dicht in de buurt van 24%)

1-03-2012 = 131 kilo met 38% vet. (49.9kg vet massa)
12-06-2012 = 109 kilo met 24% vet (25.9kg vet massa)

ik vraag me dus af hoe ik bijna 25 kilo vet ben kwijt geraakt in 100 dagen.. als ik hier zo rondkijk zie ik topics dat mensen keihard trainen om 4 kilo vet weg te krijgen in 6 weken??

(ik train wel 3x in de week eerst kracht, niet specifiek maar gewoon een beetje met de apparaten stoeien, en daarna 30 minuten cardio)

verder wil ik graag proberen om in de aankomende 2 weken naar de 105 kilo te gaan, en dan ga ik beginnen met KT etc.

crash dieet. Met 500 kc heb je misschien wel 2000 kc onder je onderhoud gegeten, zo ben je dus in korte tijd enorm veel massa (spier, vet en vocht) kwijt geraakt. 1kg vet verbranden is ongeveer 7500 kc onder onderhoud eten en jij hebt dus over 100 dagen ongeveer 1500kc gemiddeld onder je onderhoud gegeten =15000 kc, ~20kg (komt nog vocht en maaginhoud bij).
Het dieet wat je gevolgd hebt is compleet belachelijk, maar iig. niet zo ridicuul als 3 stengels rabarber per dag oid.

Het beste voor je lichaam is meer gaan eten (1800 kc ofzo minimaal), omdat 500-1300 kc destructief is voor je metabolisme over langere tijd, en door zo weinig eten je lichaam in katabole staat geraakt (spier verlies).

Vet vermijden is overbodig en in 1 woord dom. Vet heeft je lichaam nodig voor allerlei processen (o.a. hormoonproductie, consistent bijna geen vet eten ga je je k*t bij voelen).

De enige regel die geld bij vet verliezen is minder eten dan dat je verbrand = vet verlies. Dit gaat dus over totale kcal, waar best wat bij mag (moet) zitten. Let wel 1g eiwit en kh = 4kc en 1g vet is 9kc.

Dus: beter eten, voedings schema (dedicatie om vol te houden heb je iig), flink trainen, genoeg eiwitten en vetten innemen en cardio erbij doen.
Zo krijg je progressie over langere tijd, als je genoeg eet zal je geen weight loss plateaus bereiken en blijf je gezond. Je kan ook beginner spier gains behalen terwijl je vet verliest als je goed eet.
 
Hoe voelde je je zonder vetten? Al je hormonen werken dan niet meer goed. Ik vind het zelf een slecht dieet maarja, als het voor jou heeft geholpen.

En waarom je haar wassen met handschoenen?
 
me vocht is een stuk omhoog gegaan zat eerst op 49.9kg vet, rond de 80kg vetvrije massa en 58kg vocht, zit nu op 25.9kg vet, 85,7kg vet vrije massa en 61.5 kg vocht (dat wat in die ampullen zit zorgt ervoor dat je ipv 70% eiwit en 30% vet(wat je met een normaal crash dieet kwijt raakt) nu 70% vet en 30% eiwit kwijtraakt, me consultant is er zelfs van overtuigd dat je tegen de 80% vet verliest en 20% aan eiwitten)


@peerebaum, nee ik ben wel breed gebouwd bij mij zit het meer in de benen haha

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jun 2012 om 18:53 ----------

@bosshogg, me haren doen, ik bedoel gell (vet) het dieet is erop gebasseerd dat je in de eerste fase geen vet aanraakt, dus ook geen haargell of cremes, ik voelde me niet slapper

Met Momentum® verlies je in 24 dagen 8 tot 12 procent aan lichaamsgewicht terwijl je stofwisseling op peil blijft. Je wordt begeleid door een gecertificeerd Momentum® coach, je hebt geen hongergevoel en het dieet bestaat uit uitgebalanceerde, smakelijke recepten. Momentum® spreekt meteen de vetten op de probleemzones aan: buik, heupen, billen, bovenbenen en bovenarmen.
 
magische ampullen dus.
Wat zat er in als ik vragen mag ?
Hangt zeker ook mooi prijskaartje aan?
 
@originele naam, me verbranding in rust werd berekent op 2700 kcal toen der tijd, zit nu op 2350 volgens mij, ik heb niet het gevoel echt spieren kwijt te zijn omdat die nooit echt heel zichtbaar waren bij mij haha en ik merk dat er nu wat vormen te zien zijn omdat de laag vet eroverheen aan het verdwijnen is, ik wil dan ook over 2 weken het helemaal gaan omgooien met hulp van een KT & voedingsdeskundige,

mijn idee was, van 38% vet naar 22-23% vet, en dan pas beginnen met het echte werk de eiwitjes en de schema's.
 
me vocht is een stuk omhoog gegaan zat eerst op 49.9kg vet, rond de 80kg vetvrije massa en 58kg vocht, zit nu op 25.9kg vet, 85,7kg vet vrije massa en 61.5 kg vocht (dat wat in die ampullen zit zorgt ervoor dat je ipv 70% eiwit en 30% vet(wat je met een normaal crash dieet kwijt raakt) nu 70% vet en 30% eiwit kwijtraakt, me consultant is er zelfs van overtuigd dat je tegen de 80% vet verliest en 20% aan eiwitten)


@peerebaum, nee ik ben wel breed gebouwd bij mij zit het meer in de benen haha

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jun 2012 om 18:53 ----------

@bosshogg, me haren doen, ik bedoel gell (vet) het dieet is erop gebasseerd dat je in de eerste fase geen vet aanraakt, dus ook geen haargell of cremes, ik voelde me niet slapper

Met Momentum® verlies je in 24 dagen 8 tot 12 procent aan lichaamsgewicht terwijl je stofwisseling op peil blijft. Je wordt begeleid door een gecertificeerd Momentum® coach, je hebt geen hongergevoel en het dieet bestaat uit uitgebalanceerde, smakelijke recepten. Momentum® spreekt meteen de vetten op de probleemzones aan: buik, heupen, billen, bovenbenen en bovenarmen.

Strong broscience is really strong.
Je hebt nog veel te leren. Ik raad je aan stickies in het voedings forum te lezen.
 
@ numba1stunna

Het HCG hormoon is van invloed op het vrijmaken van vetten tijdens de verbranding. Men vermoedt dat dit tijdens de zwangerschap gebeurd voor het geval de moeder ten tijde van honger extra vetten kan vrijmaken om het kind aan voldoende energie te voorzien, wat weer gebruikt kan worden voor andere brandstoffen die het kind nodig heeft om zich te ontwikkelen.

Voor mensen die af willen vallen zorgt HCG er dus voor dat er meer vetten worden vrijgemaakt tijdens de verbranding. Hierdoor zullen er minder vetten worden opgeslagen in het lichaam, waardoor mensen afvallen.

er zitten geen hormonen in maar wat erin zit lijkt erg op het HCG hormoon,
en ja een prijskaartje zit er inderdaad aan, 260 euro voor de doos + de consult dus 1x per week langs om te wegen, met je poten in een detox badje etc.. zal vast goedkoper elders te krijgen zijn
 
met je poten in een detox badje
, say whut?

en als het geen hormoon is wat is het dan? pro hormoon? Ben zelf niet echt thuis hierin maar lijkt me echt n bullshitverhaal.
 
hcg en afvallen is al een paar jaar achterhaald hoor:p
 
bedankt voor de info ik heb idd nog veel te leren haha gelukkig weet ik wel dat ik uit al die massa die ik kwijt ben geraakt, heel wat vet heb weggewerkt en of het de juiste manier is.. ik weet het ook niet maar het is wel 20 kilo vet die er niet meer aan gaat komen , dit was echt een jaren lange farm hahaa
 
@ numba1stunna

Het HCG hormoon is van invloed op het vrijmaken van vetten tijdens de verbranding. Men vermoedt dat dit tijdens de zwangerschap gebeurd voor het geval de moeder ten tijde van honger extra vetten kan vrijmaken om het kind aan voldoende energie te voorzien, wat weer gebruikt kan worden voor andere brandstoffen die het kind nodig heeft om zich te ontwikkelen.

Voor mensen die af willen vallen zorgt HCG er dus voor dat er meer vetten worden vrijgemaakt tijdens de verbranding. Hierdoor zullen er minder vetten worden opgeslagen in het lichaam, waardoor mensen afvallen.

er zitten geen hormonen in maar wat erin zit lijkt erg op het HCG hormoon,
en ja een prijskaartje zit er inderdaad aan, 260 euro voor de doos + de consult dus 1x per week langs om te wegen, met je poten in een detox badje etc.. zal vast goedkoper elders te krijgen zijn

Want man en vrouw zijn gelijk?
Op 500 kcals valt iedereen af, daar heb je geen naald voor in je flikker nodig. Het is een strafkamp dieet. Leuk dat je het nu red met een stok achter de deur, als je straks weer normaal gaat leven rebound je keihard en zit je met problemen van ieder crashdieet, alleen jij bent nog een sloot geld kwijt.

Maar we stellen zeker op prijs dat je de economie een warm hart toedraagt, gaat voort en spendeer uw geld :)
 
Back
Naar boven