AndroidHealthClinic

Biologische voeding

Biologische voeding?

• Ik koop enkel en alleen biologische voeding, de rest is vreselijk ongezond!

Stemmen: 1 5,0%
  • Ik koop af en toe biologische produkten, ze smaken lekkerder en het is gezond.

Stemmen: 11 55,0%
  • Ik koop zelden biologische voeding.

Stemmen: 5 25,0%
  • Ik koop nooit biologische voeding, het is te duur en is niet beter dat de andere aangeboden produkte

Stemmen: 3 15,0%

• Totaal stemmers
    20

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Kopen jullie biologische voeding?

Ik ga voor optie 2, vind wel dat de produkten die biologisch geteeld zijn lekkerder maar om nou al m'n geld te steken in biologische voeding..is best wel duur ook.

Laatst bewerkt:
Hangt van je smaakpapillen af als je het hebt over bijv. biologische pindakaas waar geen extra suiker aan is toegevoegd.. het is vaak wel gezonder. Maar, aan de andere kant is de omzet nogal eens veel geringer en loop je eerder kans verlept/bedorven spul te kopen. Ikzelf zal dus lang wachten voor ik bijv biologische groenten ga kopen.. : het verhaal over residuen aan bestrijdingsmiddelen etc is bull-shit in mijn ogen.
Ik zou zelf vooral biologisch vlees, eieren en zuivel aanschaffen omdat daar meer omega-3-vetzuren in zitten.

Espi (meestal te lui om het te kopen, maar er IS een eko-winkel in de buurt).

Ik vind het wat ver gaan... het is uiteindelijk toch niet biologisch als je het goed onder de loep gaat nemen. Dus wat doe je? Je naait jezelf :D Tenzij je zelf ea verbouwd...maar dan koop je het eigenlijk niet meer.

Ik las een tijdje geleden in een artikel dat bestrijdingsmiddelen geeneens zo slecht hoeven te zijn. Het schijnt voor heel wat produkten slechter te zijn er géén te gebruiken omdat de schimmels die zich dan ontwikkelen 10x zo kankerverwekkend kunnen zijn.
Iets waar je wel niet omheen kan, denk ik toch, is dat de groenten, vlees en groenten meer smaak hebben.
Een mega appel die waterig smaakt is heel wat anders dan een kleine appel die je in de bio-afdeling vindt.
@Espi: Tja, ze zijn idd snel verlept :( ook al steek je ze onderaan in de koelkast.

@Robin: naja, waarom geen eigen moestuin :D

Precies.. ik heb me vrij lang met bestrijdingsmiddelen bezig gehouden.. wat heet, aan het inkloppen van data over ecotoxiciteit etc. heb ik RSI overgehouden..

Ik denk echter dat je in dit geval conserveermiddelen verwart met bestrijdingsmiddelen.

Espi

Volgens mij kan je er kort over zijn!

Biologische producten zijn gezonder omdat er geen chemische en synthetische bestrijdingsmiddelen word gebruikt en het voedsel word niet genetisch gemanipuleerd, tevens houd je rekening met de natuur en milieu en blijft de bodem vruchtbaar!
Dat lijkt mij vrij duidelijk.

Gezonder alleen als ze niet bedorven zijn en nogmaals , dat gaat vooral op voor vlees en eieren.
Voor fruit is het bijv. zo dat oudere rassen beter 'presteren' als ze biologisch geteeld worden dan nieuwe rassen die op uiterlijk ipv smaak geselecteerd zijn en echte 'kasplantjes' zijn. In zulke gevallen is fruit van oude rassen zeker lekkerder.
Maar nogmaals, wat heb je aan biologisch fruit als het wegens de geringere omzet sneller bederft? Ik betrek mijn kersen en aardbeien rechtstreeks van de kweker (die ook spuit!) en ze zijn verrukkelijk.. gewoon door de korte lijn.

Beter voor de bodem: jazeker

Kortom: er is niet direct ja of nee op te zeggen.

Iha kies ik liever voor een piepklein beetje residu waar je niet ziek van wordt, dan voor verlepte en bedorven groenten..
Voor glasgroenten en lang houdbare spullen geldt weer een ander verhaal uiteraard.. moet ik eens naar kijken.

Espi , wonend in het het hart van eko-minnend NL

Zit tussen 1 en 2 in.

Ik koop regelmatig biologische voeding, omdat het lekkerder is en beter voor het milieu

Daarnaast koop ik altijd eco vlees/kip en eieren omdat het beter smaakt en omdat ik tegen de bioindustrie ben.

Wat prijs aangaat. Waarom kapitalen uitgeven voor (vaak niet werkende) supplementen, maar niet iets meer uitgeven voor eco voeding? ? ?

Koop gewoon een potje HMB (of iets anders wat ook niet werkt) minder

Back
Naar boven