MuscleMeat

Biomek's hartinfarct

Bezoekers in dit topic

Biomek

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2013
Berichten
6.910
Waardering
11.670
Lengte
1m86
Massa
113kg
Vetpercentage
12%
Yo mensen,

Zaterdagochtend vroeg ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een hartinfarct. Steken in borstgebied, pijnscheuten naar linkerarm, zweten, angst/paniek, heel de mikmak.

Met spoed 112 moeten bellen en zo snel mogelijk overgeplaatst naar Leiden voor een ingreep. Ze zijn via m'n pols naar binnen gegaan en hebben meerdere stents geplaats. Er was een bloedvat compleet verstopt, bloeddruk was 210/120. Best wel serieus dus.

Onderzoek dmv echo, hartfilmpjes, bloedtests zagen ze meerdere dingen:
- verdikt hart (anabolen gebruik)
- veel plaque (cholesterol, anabolen gebruik)
- verstopte bloedvaten door het plaque en stolsels

Naast bovenstaande ben (was) ik ook een roker, nam ik overmatig veel caffeine en had ik het laatste jaar veel stress. Ook nog eens genetische aanleg voor hartproblemen. Dit alles bij elkaar helpt natuurlijk niet mee. Ze zagen bij mijn hart echter niet de tekenen van roken en/of stress maar wel alle signalen van een door AAS aangetast hart

Morgen mag ik weer naar huis, maar wel een aantal weken revalidatie en zeker nog een jaar lang bloeddruk medicatie, bloedverdunners, betablockers en cholesterol verlagers.

Ik maak dit topic om jullie te waarschuwen. Ik ga jullie zeker niet adviseren om te stoppen met AAS, moet je allemaal zelf weten, maar ik ga wel adviseren om tóch die bloedtests te doen elke paar maanden. Om toch clean te eten ipv bijvoorbeeld te dirty bulken. En om toch te stoppen met roken. Ik weet voor een feit dat 9 van de 10 kuurders een stuk ongezonder leven dan dat ze doen blijken naar de buitenwereld.

Pas op, echt. Voor mij was het ieder geval kantje boord.
 
Sterkte gappie wat klote!

Hield je wel regelmatig je bloeddruk etc. bij of had je gewoon een chronisch verhoogde bloeddruk?
 
Sick man, sterkte met het herstel
 
Beterschap. Stop je nu volledig met kuren en dan ook met trainen of ga je natty verder ? Heb jij zelf nooit bloedtesten gedaan? En hoe zit het met je broer die is erg groot toch ook. Excuses voor de vele vragen ...
 
Zal een beste eye opener zijn geweest.

uit je verhaal maak ik op dat je zelf geen supps nam, bloedtesten deed, slecht at of heb ik dat mis?

Goed herstel gewenst in ieder geval
 
Beterschap :(
 
Yo mensen,

Zaterdagochtend vroeg ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een hartinfarct. Steken in borstgebied, pijnscheuten naar linkerarm, zweten, angst/paniek, heel de mikmak.

Met spoed 112 moeten bellen en zo snel mogelijk overgeplaatst naar Leiden voor een ingreep. Ze zijn via m'n pols naar binnen gegaan en hebben meerdere stents geplaats. Er was een bloedvat compleet verstopt, bloeddruk was 210/120. Best wel serieus dus.

Onderzoek dmv echo, hartfilmpjes, bloedtests zagen ze meerdere dingen:
- verdikt hart (anabolen gebruik)
- veel plaque (cholesterol, anabolen gebruik)
- verstopte bloedvaten door het plaque en stolsels

Naast bovenstaande ben (was) ik ook een roker, nam ik overmatig veel caffeine en had ik het laatste jaar veel stress. Ook nog eens genetische aanleg voor hartproblemen. Dit alles bij elkaar helpt natuurlijk niet mee. Ze zagen bij mijn hart echter niet de tekenen van roken en/of stress maar wel alle signalen van een door AAS aangetast hart

Morgen mag ik weer naar huis, maar wel een aantal weken revalidatie en zeker nog een jaar lang bloeddruk medicatie, bloedverdunners, betablockers en cholesterol verlagers.

Ik maak dit topic om jullie te waarschuwen. Ik ga jullie zeker niet adviseren om te stoppen met AAS, moet je allemaal zelf weten, maar ik ga wel adviseren om tóch die bloedtests te doen elke paar maanden. Om toch clean te eten ipv bijvoorbeeld te dirty bulken. En om toch te stoppen met roken. Ik weet voor een feit dat 9 van de 10 kuurders een stuk ongezonder leven dan dat ze doen blijken naar de buitenwereld.

Pas op, echt. Voor mij was het ieder geval kantje boord.
Sterkte pik 💪
 
Bedankt guys!

Voorlopig stop ik met kuren ja. Sterker nog, uberhaupt trainen zal aankomende tijd heel rustig opgebouwd moeten worden. Aan de hand van regelmatige check ins kan ik kijken welke kant het op gaat.

Ik nam nooit een bloedtest.

Ik at grotendeels wel clean, maar dit was direct gelinkt aan inzet en motivatie van dat moment. Erg wisselvallig dus. Wel alsnog cleaner dan de gemiddelde westerling, lol.

Supps de standaard multivit, d3 en omega maar ook dat vaker niet dan wel.

Sterkte gappie wat klote!

Hield je wel regelmatig je bloeddruk etc. bij of had je gewoon een chronisch verhoogde bloeddruk?
Ik hield soms m'n bloeddruk bij en de keren dat ik het heb gemeten was het perfect. Bloeddruk problemen zit ook wel in de familie ja.
 
Heel veel beterschap en sterkte gewenst!
 
Heftig man. Gelukkig ben je er nog. Veel sterkte met het herstel, ik wens je alle gezondheid toe kerel
 
Sterkte man!
 
Jeetje wat heftig! Schrik zal dr wel goed in zitten. Heel veel beterschap en een spoedig herstel gewenst! Blijf goed luisteren naar je lichaam!
 
Heftig man! Blij dat je t nog kan na vertellen.

Hoe oud ben je?

Ik ben al lang niet meer vies van bloeddruk en cholesterol medicatie om zo’n gebeurtenis te vermijden/ uit te stellen :o

Was je aan het blasten?
 
Sterkte man! Fijn dat het nog goed is gekomen met je.
 
Beterschap en goed dat je dit topic aanmaakt om mensen de realiteit te laten inzien hoe het helaas ook kan lopen. Hopelijk een voorspoedig en 100% herstel!

Moraal van het verhaal een bloedwaarde test en een ecr filmpje jaarlijks is geen overbodige luxe. Wat centen spenderen aan support supps is ook raadzaam. Gear is geen grapje.
 
Heftig man! Blij dat je t nog kan na vertellen.

Hoe oud ben je?

Ik ben al lang niet meer vies van bloeddruk en cholesterol medicatie om zo’n gebeurtenis te vermijden/ uit te stellen :o

Was je aan het blasten?
Net 34 jaar. Ik zat op 500mg sust, 400mg DHB en 4iu GH.
 
Jeetje wat heftig! Schrik zal dr wel goed in zitten. Heel veel beterschap en een spoedig herstel gewenst! Blijf goed luisteren naar je lichaam!
Thanks!

Het vervelende eraan is dat deze problemen heel lang opbouwen zonder jou een signaal te geven. Luisteren naar je lichaam is niet genoeg. Laat jezelf binnenstebuiten trekken door een arts.
 
Back
Naar boven