MuscleMeat

Biopunctuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ga nog eens een probleem aankaarten.
Het volgende:

M'n tante heeft Fybromyalgie (spierzieke, zwakte), bij de minste fysieke inspanning wordt je moe enz... Alle wegen heeft ze al geprobeerd, van de ene dokter naar de ander om verbetering te vinden. Volledige genezing is nog niet bewezen.

Echter gaat ze nu al tijden naar een acupuncturist en krak in de chinese geneeskunde.
Dus acupunctuur en chinese kruiden (wat ze moet drinken in thee, die volledig samengesteld zijn volgens de mensen hun probleem) met daarbij een gezonde voeding (terwijl ze infeite niet heel veel eet).

Ik haal het dus aan: kruiden

Kan je evengoed neerhalen, maar ze heeft er wel enorme verbetering van. Ze kan terug halftijds werken, is veel kwikker en meer weerstand, haar spieren kunnen meer aan en zijn minder rap stijf.
M'n oma van hetzelfde, heeft tal van problemen die niet zomaar te verhelpen zijn. Alle doktoren hebben haar maar verergerd met inspuitingen of antibiotica enz, zelfs eens valium! Echter met die chinese kruiden is ze enorm goed...

explain?
 
Niet dat ik weet...?
Ik heb ook niet echt iets teruggevonden op dbb...?
Enige link...?

En Builderb: tja kijk, ik ben ermee begonnen om eens te kijken wat het zegt, je weet nooit. Ik heb tal van goeie reacties geloven van mensen die hier echt goed mee zijn, dus dat zal wel niet voor niets zijn zeker?

Ik ben ook maar meer lovend over de Traumeel dan de andere zaken hoor.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/ergens-last-smeer-op-195897/
en anders eens kijken naar tijgerzalf, schijnt ook goed te werken.
 
Fyrbomyalgie....tsja, daar is eigenlijk geen pijl op te trekken.
 
Maar serieus dude, met zo'n schouder hard willen trainen... Ik zou serieus overwegen om eieren voor je geld te kiezen. De kans dat over 30 of 40 jaar BB nog een groot deel van je leven is, zou ik vrij klein achten. De kans dat je je gewrichten/schouders dan volledig om zeep hebt geholpen een stuk groter. Dat is geen enkele sport waard m.i.

Heb je wel gelijk in. Ik train dan echter ook niet meer zoals vroeger. Reps van 4 tot 6 enz.
Bankdrukken doe ik bvb ook niet meer. Een gezond gespierd lichaam wil ik gewoon hebben ipv ecto te zijn.

Train veel gecontroleerder of vroeger, veel tragere bewegingen, langere sets (12 tot 15 reps) enz. Doe alle dagen rotatorcuff oefeningen. De kans dat ik m'n gewricht echt naar de zak help is miniem denk ik? Beweging en belasting is tevens goed voor het gewricht, krachttraining eveneens volgens de dokter omdat de spieren versterken en het gewricht meer omhulzen waardoor het meer aan kan.
 
Ik ga nog eens een probleem aankaarten.
Het volgende:

M'n tante heeft Fybromyalgie (spierzieke, zwakte), bij de minste fysieke inspanning wordt je moe enz... Alle wegen heeft ze al geprobeerd, van de ene dokter naar de ander om verbetering te vinden. Volledige genezing is nog niet bewezen.

Echter gaat ze nu al tijden naar een acupuncturist en krak in de chinese geneeskunde.
Dus acupunctuur en chinese kruiden (wat ze moet drinken in thee, die volledig samengesteld zijn volgens de mensen hun probleem) met daarbij een gezonde voeding (terwijl ze infeite niet heel veel eet).

Ik haal het dus aan: kruiden

Kan je evengoed neerhalen, maar ze heeft er wel enorme verbetering van. Ze kan terug halftijds werken, is veel kwikker en meer weerstand, haar spieren kunnen meer aan en zijn minder rap stijf.
M'n oma van hetzelfde, heeft tal van problemen die niet zomaar te verhelpen zijn. Alle doktoren hebben haar maar verergerd met inspuitingen of antibiotica enz, zelfs eens valium! Echter met die chinese kruiden is ze enorm goed...

explain?

Dat is hetzelfde als: "Mijn opa van 85 rookt al vanaf zijn jeugd en leeft nog steeds, zie je wel dat roken geen kwaad kan."

Een of 2 gevallen uit je omgeving zijn bij lange na geen bewijs voor zo iets.
 
Ik ga nog eens een probleem aankaarten.
Het volgende:

M'n tante heeft Fybromyalgie (spierzieke, zwakte), bij de minste fysieke inspanning wordt je moe enz... Alle wegen heeft ze al geprobeerd, van de ene dokter naar de ander om verbetering te vinden. Volledige genezing is nog niet bewezen.

Echter gaat ze nu al tijden naar een acupuncturist en krak in de chinese geneeskunde.
Dus acupunctuur en chinese kruiden (wat ze moet drinken in thee, die volledig samengesteld zijn volgens de mensen hun probleem) met daarbij een gezonde voeding (terwijl ze infeite niet heel veel eet).

Ik haal het dus aan: kruiden

Kan je evengoed neerhalen, maar ze heeft er wel enorme verbetering van. Ze kan terug halftijds werken, is veel kwikker en meer weerstand, haar spieren kunnen meer aan en zijn minder rap stijf.
M'n oma van hetzelfde, heeft tal van problemen die niet zomaar te verhelpen zijn. Alle doktoren hebben haar maar verergerd met inspuitingen of antibiotica enz, zelfs eens valium! Echter met die chinese kruiden is ze enorm goed...

explain?

chinese kruiden werken niet. Voldoende onderzoek naar geweest. Ook de uitgangspunten zijn bijzonder banaal. Maar dit is véél te weinig info om de conclusie te trekken dat ze ook door TCM is geholpen.

Ik ken meerdere gevallen waarin het stoppen met/veranderen van medicatie bij een bepaalde aandoening (zeker bij polyfarmacie) enorme verbetering heeft gebracht. Maar dat TCM haar werkelijk heeft geholpen als in: het werkingsmechanisme van TCM (voor zover dat duidelijk is...), is uitgesloten.

Google: post hoc ergo propter hoc.

En zoals beginnerbb stelt: fybromialgie is idd een bijzonder lastig 'te vatten' probleem.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/ergens-last-smeer-op-195897/
en anders eens kijken naar tijgerzalf, schijnt ook goed te werken.

Tijgerzalf. Bij Mongsky's historie. Ik zou versteld staan trouwens als er één fatsoenlijk onderzoek is uitgevoerd naar tijgerzalf.

Heb je wel gelijk in. Ik train dan echter ook niet meer zoals vroeger. Reps van 4 tot 6 enz.
Bankdrukken doe ik bvb ook niet meer. Een gezond gespierd lichaam wil ik gewoon hebben ipv ecto te zijn.

Train veel gecontroleerder of vroeger, veel tragere bewegingen, langere sets (12 tot 15 reps) enz. Doe alle dagen rotatorcuff oefeningen. De kans dat ik m'n gewricht echt naar de zak help is miniem denk ik? Beweging en belasting is tevens goed voor het gewricht, krachttraining eveneens volgens de dokter omdat de spieren versterken en het gewricht meer omhulzen waardoor het meer aan kan.

Persoonlijk weet ik niet of trage reps per definitie goed zijn. Motorpatronen enzo. Wat betreft krachttraining om kapsels te versterken: persoonlijk denk ik dat een bepaalde mate van kracht belangrijk is, maar dat voorbij dat punt krachttraining weinig voordeel oplevert. Zeg maar het therapeutisch venster van KT. Maar ik ben géén therapeut.
Overigens ken ik weinig spieren die een gewrichtskapsel omhulzen, maar ik wil niet mierenken. Evenwel is versterking van pezen e.d. een veel lastiger geheel dan training van spieren/CNS. (voor zover ik weet zijn voor verst. van pezen de eccentrische bewegingen geschikt vandaar het schot voor de boeg uit de vorige reactie)

Doe je alle dagen rotatorcuff oefeningen op aanraden van je behandelaar?
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk weet ik niet of trage reps per definitie goed zijn. Motorpatronen enzo. Wat betreft krachttraining om kapsels te versterken: persoonlijk denk ik dat een bepaalde mate van kracht belangrijk is, maar dat voorbij dat punt krachttraining weinig voordeel oplevert. Zeg maar het therapeutisch venster van KT. Maar ik ben géén therapeut.
Overigens ken ik weinig spieren die een gewrichtskapsel omhulzen, maar ik wil niet mierenken. Evenwel is versterking van pezen e.d. een veel lastiger geheel dan training van spieren/CNS. (voor zover ik weet zijn voor verst. van pezen de eccentrische bewegingen geschikt vandaar het schot voor de boeg uit de vorige reactie)

Doe je alle dagen rotatorcuff oefeningen op aanraden van je behandelaar?

Alle dagen niet, wel op alle trainingsdagen, 3x30 reps voor iedere oefening van de rotatorcuffgordel. (Zijn 3 oefeningen in totaal)
Waarom?

Omhulzen van het gewrichtskapsel is veel gezegd, maar ik bedoel alle spieren rondom de schouder, een dikkere stijvere massa, zorgen voor veel meer impact dan minder. Mijn probleem vroeger was hyperlaxiteit, met die operatie is dat voorbij maar bvb. oefeningen zoals shoulderdislocations met de stok, stretchen van de borst, etc. zijn allemaal uitgesloten omdat je dan echt je schouder uitrekt.
 
Back
Naar boven