XXL Nutrition

Bisou's Logje :D

Bezoekers in dit topic

Bisou

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 jul 2009
Berichten
37
Waardering
1
Heydaar~

Toch maar besloten om nu ff te beginnen met een logje zodat ik het beter kan bijhouden en advies van jullie kan krijgen. Ik ben nog veel aan het leren hier op het forum en moet nog een goed voedingsschema maken, dat ga ik van de week proberen te doen, heb t een beetje druk..

FF nog wat achtergrondinformatie...
Heb vanaf dat ik klein was altijd wat aan bewegen gedaan, zwemmen, dans.. heb vanaf mn 5e op dans gezeten, 9 jaar gedaan daarna ermee gestopt was niet leuk meer ( onder mn niveau :p ) verder ook tot mn 14e toneellessen waar ook dans bij zit, was na school dus heel de week wel bezig.

In december 2005 was het lot me helaas iets slechter gezind.. had bacteriele hersenvliesontsteking opgelopen, belandde voor 3 weken in het ziekenhuis en was er doof aan geworden.. toen ik naar huis mocht was ik nog heel erg zwak en mijn gewicht was toen het laagst: 58 kilo (was in die 3 weken 10 kilo af gegaan)
Nog 3 maanden thuis herstellen en toen kon ik weer een beetje naar school toe.. nog steeds erg zwak maar het ging beter. Had nog erg veel problemen met lange afstanden lopen en mn evenwicht, wooral als ik moe was ging ik wiebelen ( :P) In februari kreeg ik een hoortoestel dus toen was ik niet helemaal doof meer:D was alleen voor links met rechts ben ik nog doof ( in juni 2006 nog operatie aan gehad maar die ballen in het ziekenhuis hadden er te lang mee gewacht waardoor het faalde ). En toen ging ik verder met mn leven :p

Goed, in maart 2009 was ik het zat om zoveel vetjes te hebben, ik woog in november 2008 zo'n 74/75 kilo bij 1.68 meter.
In april 2009 halfjaar abbonement bij de lokale fitness gekocht, daar gewoon begonnen en het ging goed :)meer spier erbij, minder vet (merk je aan de spiegel en mn kleren, gewicht heb ik nooit zo op gelet ) gelijk al begonnen met wat krachttraining. in mei ben ik een maand niet geweest ivm mn examens

Vorige week heb ik besloten om me hier te gaan aanmelden, want het gaat me toch te sloom nu :O pnderlichaam is verder goed gegaan maar ik moet meer accent gaan leggen op mn bovenlichaam, die blijft een beetje achter. Verder wil ik ook ( veel ) lager gaan in mn BF%.. Afgelopen woensdagavond gaf de weegschaal in de sportschool 31,5% aan bij 73,5 kilo:eek: Shocking..
M'n eerste goal is dus BF 25%.. hoop uiteindelijk die 31% te halveren heh:rolleyes:

DUS
Huidige stats:
Lengte:1.69m
Gewicht: 73
BF% : 31,5%

Vanaf maandag ga ik mn training en voeding hier posten.. heb voor mezelf al een notebook gekocht want ik kan niet alles onthouden:p

Wish me luck!
 
Succes met je doel(en)!
 
veel succes Bisou ;) ben benieuwd wat je logje gaat geven voor je doorzetting
 
Succes!
Alles wat je wilt weten kun je hier vragen - maar lees wel eerst de sticky's over voedings- en trainingsschema's... daar staat zóveel in!
Ik ga in ieder geval je updates volgen.
 
dankjullie wel! :D
 
ok there i go..

8:40-9:15
Joggen/wandelen

9:45
80 gr. noten&fruit muesli +200ml magere melk + 1 schepje whey ( 12,5 gr )
1 beker vers geperst sap van; 1 grapefruit, 1 sinaasappel, 1 limoen

12:10
4 sneden volkoren brood met halvarine+ 4 plakken salami
1 kop thee met suiker

15:15
2 ronde knackebröd met honing
1 ronde knackebröd met pindakaas stukjes noot
1 appel
1 slok van thee waar toch weer suiker in zat.. ( had het niet zelf klaargemaakt, thee wil ik zelf nu het liefste groen en zonder suiker )

17: 30

500 gr bloemkool schotel

19:30 sportschool

21:35
whey proteine shake

22:30
bakje kwark

Sportschool:

15 min. fietsen

Machine crunches 1x15x30 kg
2x15x35 kg

Side crunches L 3x15x35 kg
R 3x15x35 kg

Lower back 1x15x30 kg
2x15x35 kg

Leg raise 3x15x50 kg

Abductor machine 3x15x50 kg

Adductor machine 3x20x50 kg

Leg extention
3x10x50 kg

Seated leg curl 3x8x55 kg

30 min. loopband

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

Ik denk trouwens dat ik ook een goed splitschema moet maken.. ik ben al door het begin en mn spieren zijn al sterker geworden, als ik nu fullbody zou doen was ik nog langer bezig, was nu 1,5 uur. met de vakantie gaan ze nu om 9 u savonds dicht.. bovendoen denk ik dat split nu effectiever gaat zijn bij mij, ook kwa tijd want dat heb ik niet genoeg :D

Vandaag ook gewerkt trouwens vandaar dat ik niet precies om de twee/drie uur kan eten want de pauzes zijn niet vast.. werk in een ondermodewinkel en daar moet ik heel de dag lopen/staan met 2 pauzes waar ik evt wat kan eten&drinken. Heb het er wel over gehad dat ik eigenlijk regelmatig en om de twee a tweehalf uur moet eten, maar als antwoord kreeg ik 'dat ik t er maar mee moet doen '.. :p
 
Laatst bewerkt:
Hey! Veel succes met trainen enzo! Leuk dat je een log bijhoudt!
Wel even heftig die hersenvliesontsteking! Jemig... Ben je daar verder helemaal van hersteld, afgezien dat je aan een kant niets hoort?

Sja, lastig dat met dat eten, als je werk dat niet begrijpt of je daar geen ruimte voor wil geven... kan wel een eiwitreep op de wc gaan zitten eten, maar ja, gedoe...

wellicht kan je je eerste maaltijd om 8 uur plannen, nu is je eerste om 10 uur... dat zou ook je tweede eetmoment kunnen zijn. en dan kan je de vier sneetjes broof ook weer wat verdelen over de momenten (en wellicht iets minder en vervangen door eiwitten en groentes, maar ik weet niet zo goed of je een specifiek dieet wil volgen, voor mij werkt het om koolh te verlagen en meer eiwitten te eten).
 
Dinsdag 21 Juli
Niet met regelmaat kunnen eten... was ook laat wakker

Voeding

10:30
omelet van 4 eieren 1 dooier, watkruiden en zout+4sneden meergranenbrood met halvarine, 1 el olie
200 ml magere melk

14:00
2 sneden meergranen brood met pindakaas stukjes noot
rond knackebrod met halvarine en salami
halve krentebol met boter
appel

17:00 had hongeerrr
atkinsreep

17:45

Avondeten:
Biefstuk, aardappelpartjes met kruiden, bloemkool, broccoli, worteltjes en doperwten en schijfjes rode bieten. 1el ketchup

19:00 sportschool


21:15
whey shake met water

22:00
schaaltje kwark

Sportschool :

had mn boekje niet bij me dus weet de volgorde niet helemaal meer..

van 7 tot 10 over 8 ZUMBA ( cardio )
pff ik voelde het goed in mn benen van gisteren haha

van 10 over 8 tot 9 Krachttraining

Bicep crunch machine (?)
3x15x15kg

Dumbbell Lateral raise
3x15x4kg

Dumbbell Curl
L:3x10x6kg
R:3x10x6kg

Peckdeck
3x15x15kg

Shoulder Press
3x10x15kg

chest press
3x10x10kg

Tricep pushdown

2x10x15kg
1x10x10kg

Tricep Reverse Grip Pulldown

3x15x10kg

Rear Deltoid Machine
3x15x10kg
____________________________________________________________

Woensdag 22 Juli

Rustdag

pff werken, was echt moe vandaag, moest ik ngo een half uur lang de hele winkel gaan stofzuigen en alles schoonmaken, ook weet de nodige calorieen mee verbrand hehe.. toch maar wat vroeger naar bed toe gaan vanavond
Voeding:
8:15
80 gr. noten&fruit muesli +200ml magere melk + 1 schepje whey
1 appel

10:00
kopje groene thee geen suiker

10:30
2sneden meergranenbrood met halvarine + 1 plak belegen kaas

12:45
1 kop groene thee geen suiker
175 gram zilvervliesrijst met tonijn en ui er door +1gekookt ei
halve tomaat

14:55
1 nectarine
1 rond knackebrod met honing
1rond knackebrod pindakaas stukjes noot
1minikrentebol met halvarine

18:00

100 gr. cruesli+ 200 ml magere melk
halve appel

strakjes rond 20:30 nog een schaaltje kwark en dan ga ik slapen :p

morgen weer werken... kga proberen vroeger op te staan en nog een half uurtje te gaan joggen, lekker buiten:)

---------- Toegevoegd om 19:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------

btw, dankje voor het advies sue! ik heb er vandaag al meet op geprobeerd te letten; 'ik moet 8 uur eten , dan kan ik om 10 uur weer eten' :p

Is het trouwens beter om ná de Krachttraining langer cardio te doen? voordat ik begin doe ik altijd een kwartiertje fietsen om mijn spieren op te warmen, en na de KT hald uur op de loopband met een hartslag tusssen 131-146.. is dit wel oké zo? ik ga ook op dagen dat ik dan train, 's ochtends ook 20 a 30 minuten te gaan joggen buiten voor mijn ontbijt.
 
Donderdag 23 Juli

7:30
Whey shake met water

7:40 - 8:15
Joggen/wandelen

8:25
1 appel
65 gr noten.fruit muesli + ong. 200 mn magere melk

10:20
2sneden meergranen brood met halvarine
2 plakken salami

13:00

ong. 165-170 gr zilvervliesrijst, met tonijn en ui er door
1tomaat
2 gekookt ei 1 dooier

15:45

1 appel
2 sneden meergr.brood met halvarine+1 plak belegen kaas
1 kop groene thee geen suiker
1 mini krentebol met halvarine

18:15
1 banaan
1 rond knackebrod met 1 plak kalkoenfilet
1 beker light chocomelk

19:00 Sportschool

-----------------------
19:00-20:30 sportles/cardio
Buikspier@stretching, combi les, pilates

20:35 - 20:50
15 min fietsen
----------------------------

21:00

halve eiwitreep, hij was echt niet lekker:o

21:25
125 gr zilvervliesrijst+ 60 gram gerookte kipfilet in reepjes
1tomaat , stuk komkommer, wat ijsbergsla
1 gekookt ei geen dooier
1 el ketchup

zometeen nog een klein beetje kwark en dan slapen:D
 
OJa... cardio voor of na... moet je even kijken wat je het prettigst vindt, en wat je doel is... zelf vind ik prettig om voor kt spieren op te warmen dmv losdraaien, rekken, strekken etc... en als ik dan nog trek heb ik cardio altijd daarna, zodat ik alle energie kan gebruiken voor mijn spieren. Hou dan korte pauzes (dan wordt het toch al een soort van cardio) en daarna gelijk door met 20 tot 30 minuten cardio is dan eigenlijk een soort van verlenging, want je had al een verhoogde hartslag... Maar zie ook veel mensen eerst cardio doen, dan heb je wat minder kracht voor je kt... Ik hou van kt en wil minimaal spierverlies, liefst iets meer massa, vandaar dat ik cardio daarna of apart doe... Maar das wat ik prettig vind
 
Misschien dat je bv. lunges en squats kan doen,i.p.v. leg extension,leg curl,adductor,abductor etc.
 
een tijsje mn lod niet meer hier op het forum bijgehouden... wel in mn boekje en ben gewoon verder gegaan met trainen.

Heb afgelopen zaterdag aan een instructeur gevraagd om een nieuw schema voor me te maken. nog geen squats e.d., ik heb het voorgesteld maar hij zei dat ik hier eerst wat aan moest gaan wennen zodat ik na 2 dagen trainen niet gelijk omval... en dat heb ik gemerkt haha!

Schema is als volgt:
Dag 1
15min. warming up cardio

Benen:
adductor 4x10x 40
abductor 4x10x 40
leg curl 4x10x 40
leg extention 4x10x 40

Schouders
Shoulder press 3x10x15
Dumbbells L&R 3x10x6

Triceps

Pushdown 3x10x15
rev. grip pulldown 3x10x15

45 min. cardio


Dag 2
15min. warming up cardio

Benen:
Leg Press 4 x 10 x 20

Borst:
Chest press 3x10x10
Peckdeck 3x10x10

Rug:
Cable row 3x10x25
Lat pully 3x10x25 (?)
Rear deltoid 3x 10 x15

Biceps
bicep curl machine 3x10x15
barbell 3 x 10 x 10

45 min. cardio


Ik had gevraagd hoe het dan met de buik zit maar die mag ik er zelf bijgooien, dus dat is dan 3 a 4 keer per week na het schema van die dag, vóór de 45 min. cardio.

Na de KT neem ik trouwens een whey shake met water

Zondag 26 juli was ik jarig! :D veeeel taart want het moest 8) Heb aan mn ouders Dumbbells gevraagd zodat ik ook thuis wat kan trainen, vooral op zondag en zaterdagen want dan is de sportschool maar heel kort open. We gingen later op de dag een half uur laser gamen dus daar heb ik toch wel de nodige calorieen mee verbrand :P Verder ben ik nog zoals eerder aan het eten veel rijst en groenten, aan een precies schema moet ik nog werken.. zal waarschijnlijk in een van de komende weken gebeuren, binnenkort stop ik ook met werken dus heb ik meer tijd ook om te trainen en met meer regelmaat te eten.
Cardio probeer ik 5 keer in de week te doen, dus nog een uur cardio op een dag dat ik geen KT doe.

Bovenstaand schema doe ik trouwens 2 keer in de week, dus 4 x pw KT
 
Laatst bewerkt:
pff gisteren had ik vette spierpijn in mn benen en de hele dag werken maakte het er ook niet beter op.. had dus de cardio maar even niet gedaan want dan zou mn training vandaag nog moeizamer gaan. net weer getraint cardio en benen gingen zwaar, heb in plaats van de machines lunges en sqats gedaan na de rest ook nog buik er bij en 15 min. fietsen, half uur crosstrainer..
 
Veel succes! :)
 
Hey, nog gefeliciteerd trouwens, zag het ineens staan!
Je bent lekker fanatiek bezig!
Heb je al een voedingsschema?
Heb je ander werk gevonden dan (sorry, nieuwsgierig :p)
 
Dankjewel! :D

Ja ik probeer nu keihard mn best te doen.. wie wat wilt bereiken moet ervoor werken vind ik:rolleyes: Wou vandaag weer een uur cardio doen maar last toch nog een rust dag in, de spierpijn is nog steeds heel erg aanwezig :( wat rekken heeft wel geholpen s'ochtends, vanavond en morgen ochtend weer ff doen, kga zo ff op internet kijken wat ook echt effectief is voor je bovenbenen. Morgen en zaterdag ga ik trouwens de benen training ff overslaan.

Voedingsschema is nog in de maak, wil gaan cutten als ik stop met werken.. moet volgende week nog een paar dagen werken en dan heb ik voor mezelf eindelijk vakantie! En het was vakantie werk, in september begin ik weer met school. Ben er van overtuigd dat trainen me dan beter af gaat omdat ik lichamelijk minder wordt uitgeput, en ik er meer tijd voor heb. Ook kan ik dan beter gaan eten :D
 
Back
Naar boven