AndroidHealthClinic

Bitano's Greyskull log!

Bezoekers in dit topic

bitano

Cool Novice
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
175
Waardering
43
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Potverdomme ik raak steeds enthousiaster van de Greyskull workout!
Ik gebruik de variant die Phraks online heeft gezet al enige tijd (losjes gebaseerd), maar sinds een paar weken houd ik me er strakker aan en heb e.e.a. kunnen verbeteren (wat ik toch niet helemaal goed deed).

Anyways...Greyskull LP is cool. En dat ga ik loggen ook!

STATS (aanvang - nu)
Lengte : 1,80 m
Leeftijd : 37 - 38
Gewicht : 91,5 kg - 90,5 kg
Vetpercentage : 16% - 15%

Benchpress : 5 x 87,5 kg - 98 kg
Chin ups (weighted) : 5 x Bodyweight + 8 kg - 15 kg
Deadlift : 5 x 130 kg - 150 kg
Overhead press : 5 x 51 kg - 60 kg
Squats : 5 x 128,5 kg - 147 kg
Barbell Row : 5 x 77,5 - 84 kg

SCHEMA

upload_2016-12-14_21-8-44.png
 
Laatst bewerkt:
He-man zou trots op me zijn!

Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 89 KG
Sets x reps: 2x5, 1x9

- Bij warmup sets had ik lichte pijn in mijn rechterpols, maar dit trok weer weg. In de gaten houden
- Bij de laatste set was de 9e rep flink geperst met verlies van vorm. Geen echte schoonheidsprijs, maar toch

Barbell Row (+1 KG bonus)
Gewicht: 78,5 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8

- Bij de laatste set gebruik ik straps. Misschien toch maar kijken of ik ergens tussendoor iets kan doen om mijn grip te versterken ofzo :-S

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 130 KG
Sets x reps: 2x5, 1x11 (!)

- Iets te lange rust gepakt voor de laatste set (4 minuten). Mischien dat daardoor de laatste set verrassend makkelijk ging vergeleken met de vorige keer
- Ook voor het eerst deze training een Dextro energy genomen en voor het eerst geen last gehad van vlekken bij de squat! Toeval of oplossing? We gaan het zien.
 
Alle PR's weer verbroken :-D.

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 52 KG
Sets x reps: 2x5, 1x9

Mijn deload was vorige keer bij 50 KG, maar nu daar dus goed voorbij en het gaat nog steeds erg lekker.

Chinups (+1 KG bonus)
Gewicht: Bodyweight + 9 KG
Sets x reps: 2x5, 1x6

Chinups met extra gewicht was erg zwaar deze keer. De vorm was er erg uit de laatste set.

Deadlift (+2 KG bonus)
Gewicht: 132 KG
Sets x reps: 1x8

Telkens denk ik dat deadlift de volgende keer echt te zwaar gaat worden, maar kom toch steeds aan 8 á 9 reps. Lekker!
 
Heu, even volgen dit. Sterke lifts, man! En goed dat een Dextrootje helpt.
 
Leuk die comments erbij! Ik ga je volgen
 
Heu, even volgen dit. Sterke lifts, man! En goed dat een Dextrootje helpt.
Thanks! Ja Ging nu weer goed, dus inderdaad - het dextrootje doet wonderen :-)
 
Pats boem! Na een paar Glüh wein had ik toch maar besloten om alsnog te trainen. Niet ideaal, maar ja beter dan niet trainen. Je wilt progress of niet! :eek:

Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 90 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8

- Geen last van mijn pols deze keer. Misschien begon ik vorige keer met een niet helemaal goede ondersteunende grip (?)

Barbell Row (+1 KG bonus)
Gewicht: 79,5 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Weer de eerste 2 sets zonder straps en de laatste met. Ik vind het prima!

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 132 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Zooo de squats gingen zwaar. De laatste moest ik met oerkreet eruit persen.

Het viel me niet tegen. Alles leek wel moeizamer te gaan, maar niet onder verwachting.
Een nieuwe uitdaging is dat ik bijna door mijn gewichten heen ben (set van 120 KG excl. olympic barbell). Het wordt tijd om 2x20 kg schijven bij te bestellen!
 
Op Glühwein door je schijvenvoorraad heen raken. That's it, man! :p
 
Bah Glühwein :vomit:
 
Ken je dat? Zo'n dag dat er van alles door elkaar heen loopt en sommige mensen je lichtelijk irriteren. Maar dan kom je thuis. Ga je wat eten en als goedmakertje kun je je afreageren met je gewichten :). Om één of andere reden helpt dat...

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 53 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8

- Omhoog, die PR! Overhead press gaat nog best goed mee met de 1 kg sprongetjes. Hopelijk blijft dat zo :D

Chinups (+1 KG bonus)
Gewicht: Bodyweight + 10 KG
Sets x reps: 2x5, 1x5,5

- Pfoe. Killer deze keer. Die allerlaatste rep tel ik maar als een halve want ik spartelde alsof ik verdronk (maar wel kin boven de stang). Nét aan gehaald dus

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 134 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Bij de eerste set/rep maakte ik een misstapje waardoor ik de rest van de oefening een lichte pijn had bij mijn linker lat. Gelukkig kon ik de oefening wel goed afmaken
- Oh hallo vlekjes. Jullie zijn er weer zie ik! Uit voorzorg maar gestopt bij 7 reps. De vlekken trokken vrij snel weer weg.
 
Zo! Net mijn pre-vreet-feest workout gedaan. Laat het vlees maar komen! :D

Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 91 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8

- Ging erg lekker. Ik voelde lichtelijk mijn rechterpols bij de eerste set, maar daarna voelde het prima. 90 KG was mijn PR vóór de deload, dus ook daar race ik voorbij!

Barbell Row (gelijk D-: )
Gewicht: 79,5 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7,5

- Shit! Ik copy-paste nu mijn vorige BoR en zie dat hij gelijk was aan die van vandaag. Vergeten dus om na de training het gewicht 1 kg omhoog te gooien :). Dan maar een keer laten staan tot volgende keer
- laatste (8e) rep was wel een cheat row, dus ik heb hem half goed gerekend

Deadlift (+2 KG bonus)
Gewicht: 134 KG
Sets x reps: 1x9

- Potdomme wat ging dat goed. Als een machine! Ik voelde wel een licht ongemak bij mijn linker-lat. Dezelfde plek als vorige keer bij het squatten, maar minder aanwezig. In de gaten blijven houden.

Het verbaast me dat de training momenteel steeds zo goed gaat. Ik had niet verwacht dat ik nog zovaak 7 / 8 reps eruit zou gooien in de laatste set. Zelfs 9 bij de deadlift waarbij ik PR na PR verbreek (!)
En dat alles voornamelijk omdat ik dit keer met de juiste hoeveelheid gewichten verhoog :cool: (bedankt nog, Starx6673)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan! :D

Goed die motor opladen tijdens de kerst schranspartijen is heerlijk!
 
Pfoe. Dat was een geen-zin-dag. Natuurlijk wel getraind, maar het ging heel moeizaam

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 54 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8

- Ondanks dat het moeizaam ging, was de overhead press niet verkeerd. Nog steeds goede progressie!

Chinups (+1 KG bonus)
Gewicht: Bodyweight + 11 KG
Sets x reps: 2x5, 1x5 en een beetje

- Dat was een magere voldoende! Ik kijk uit naar volgende week :eek:

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 136 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Na de laatste set moest ik effe gaan liggen lol.

PRs wel weer gebroken. Maar het was erg zwaar. Op naar volgende training!!!
 
Gelukkig Nieuwjaar, allemaal! Ze zeggen altijd dat een goed begin het halve werk is, dus ik ben het nieuwe jaar begonnen met een geblesseerde knie (iets met een stuk hout en het stuk hout had gewonnen).

Ik moet dus helaas heel even een pauze inlassen met betrekking tot mijn progressie. Ik ga wel proberen om mijn upper body te onderhouden totdat mijn knie is hersteld (wat hopelijk niet te lang duurt). Ik blijf mijn logje wel geregeld updaten.
 
Sterkte maat
 
Back in the saddle!
Mijn knie is zo goed als geheel hersteld. Ik merk met bepaalde houdingen dat er nog wel wat dwars zit, maar dit lijkt niet beïnvloed door zware belasting bij squats en deadlifts. Ik had tussentijds nog wel ge-benchpressed en barbell rows gedaan. Niet met meer gewicht maar meer als onderhoud. Vandaar dat ik nu weer met Overhead press en chin ups begon.

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 55 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Laatste rep geperst. Tegen alle verwachting toch met gestrekte armen :-)

Chinups (+1 KG bonus)
Gewicht: Bodyweight + 12 KG
Sets x reps: 2x5, 1x6

- Deze ging ook beter dan verwacht. Helemaal omdat de vorige keer hij erg pittig was en ik nu dus 1,5 week ofzo geen chinups had gedaan.

Deadlift (+2 KG bonus)
Gewicht: 136 KG
Sets x reps: 1x7

- Tja...Deadlifts...Wat kan ik zeggen. Ze zijn zwaar, maar ik blijf maar meer kunnen pakken. Ik ben bij deze oefening nog niet bang voor een deload.
 
Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 94 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- De benchpress is een paar kg meer dan laatste keer. Ik heb deze een paar keer in trainingen meegenomen en vergeten dit te loggen :-).

Barbell Row (+1 KG bonus)
Gewicht: 80 KG
Sets x reps: 2x5, 1x9

- Hoppa. Fluitje van een cent

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 138 KG
Sets x reps: 2x5, 1x5 (!)

- WOoooooow....dit was echt heel pittig. heeeeeel pittig. Hopelijk geen deload de volgende keer D-:
 
BLAMMOOoo Bit flikt het gewoon weer! En hoe! Als herboren ofzo. Het is misschien niet af te lezen, maar ik ben erg tevreden :cool:

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 56 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8

- Ik kwam. Ik zag. Ik overwon

Chinups (+1 KG bonus)
Gewicht: Bodyweight + 13 KG
Sets x reps: 2x5, 1x5,5

- Deze laatste set was echt echt ECHT zwaar. Ik moest ook een andere belt gebruiken waarvan de ketting in mijn zij sneed (of ik deed iets niet goed haha).

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 140 KG
Sets x reps: 2x5, 1x8 (!)

- Vorige keer ging de squat erg moeizaam, maar om één of andere reden was het deze keer goed te doen.
 
Back
Naar boven