AndroidHealthClinic

Black Friday deals 2019 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een bazensetup :roflol:
Waar heb je die arm vandaan?
#ikvraagditvooreenvriendin
Dat is niet mijn echte setup. Ik bedoel je kan toch zien dat dat maar een 32 inch tv is?
Ik gebruik gewoon draaibare tv beugel van DQ wall-support.
 
Dat is niet mijn echte setup. Ik bedoel je kan toch zien dat dat maar een 32 inch tv is?
Ik gebruik gewoon draaibare tv beugel van DQ wall-support.

Ik vond de sprei op het bed etc. echt wel heel passend eigenlijk, daarom niet tot in detail verder gekeken :roflol:
 
Opvallend stil hier.. mensen nog leuke aanwinsten vandaag?
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
iPhone Xs gehaald :D Liep nog rond met een SE waarvan de home button het niet meer deed, en sinds een paar dagen ook de aan/uit knop raar deed dus kwam precies op tijd
 
De keerzijde van de medaille.

"Kleine winkelier: ‘Ik moet wel meedoen aan Black Friday, anders heb ik geen omzet’
Koopjesfestijn Black Friday is niet voor iedereen een feestdag. Dumpprijzen brengen producenten uit arme landen en kleinere Nederlandse winkeliers in de problemen. ‘En dan zeggen mensen het erg te vinden dat kleine winkels verdwijnen.’

en kilo bananen voor 21 cent, een reep chocolade voor 13 cent en maar 64 cent voor 300 gram koffie: dat zijn de Black Friday-deals die op de hoek van de Haarlemmerdijk in Amsterdam worden aangeboden. ‘De goedkoopste winkel van Nederland’, staat op de gigantische poster aan de zijkant van het pand.

Binnen scharrelen een paar nieuwsgierige buurtbewoners rond die voorzichtig wat bananen in boodschappenmandjes leggen. Daar blijkt hoe de vork echt in de steel zit: de pop-upwinkel is een initiatief van non-profitorganisatie Solidaridad, om aandacht te vragen voor de prijsverdeling van producten die we in de supermarkt kopen. De geadverteerde prijzen zijn de bedragen die daadwerkelijk bij de boer of maker terechtkomen. Zo ontvangen cacaoboeren 7 procent van de prijs die de consument afrekent, terwijl de winkel 44 procent opstrijkt. ‘We krijgen te weinig geld voor onze cacao’, concludeert boerin Mawuse Hotor, die speciaal voor deze actie uit Ghana is gekomen.

‘Wij willen winst voor iedereen’, legt directeur van Solidaridad Heske Verburg uit. ‘De consument hoeft misschien niet meer te gaan betalen, als het geld maar beter verdeeld wordt en er aandacht is voor het milieu en de armoede aan het begin van de keten.’ Koopjesjagers zijn welkom − de producten zijn echt voor die lage prijzen te koop − maar ze willen vooral mensen bewust maken van waar de huidige prijs vandaan komt. ‘We laten zien dat winkels ook verantwoordelijkheid kunnen nemen door producten in de schappen te leggen waar een eerlijk loon voor is betaald.’"
(...)
"De keuze van winkeliers om niet mee te doen aan de ratrace van Black Friday, kan de bewuste consument juist de winkel inlokken. ‘Je merkt dat er een discussie op gang komt of we dit als samenleving wel moeten willen’, vertelt universitair hoofddocent Gijsenberg. ‘Zo zijn er steeds meer winkels die bijvoorbeeld meedoen aan een tegenbeweging als Green Friday. Meubelwinkel SofaCompany plant dit weekend vijftig bomen per verkocht product.’ Daarnaast kunnen kleine winkeliers zich volgens hem op deze dag juist goed onderscheiden van onlinewinkels: niet door korting te geven, maar door speciale aandacht te besteden aan de klant."
(...)
"'Mensen zeggen dat ze het erg vinden dat de kleine winkels verdwijnen, maar dat zijn ook de mensen die alleen in de uitverkoop kopen.’ Hierbij ziet ze een verschil tussen de generaties: ‘Jonge mensen zijn bewuster bezig met wat ze kopen. Het zijn de oudere mensen die alleen maar op zoek zijn naar koopjes, terwijl dat juist de mensen zijn met geld.’

De consument is dan ook verdeeld over Black Friday. Volgens onderzoek van Kieskeurig.nl associeert een derde van de mensen die vorig jaar tijdens Black Friday niets kochten het kortingfestijn met misleiding. Een groot aantal webwinkels adverteert met verzonnen aanbiedingen, onderzocht de Consumentenbond eerder deze week. Universitair hoofddocent Gijsenberg denkt dat klanten steeds bewuster worden dat die ‘goede deal’ misschien wel minder mooi is dan hij lijkt. "

 
Opvallend stil hier.. mensen nog leuke aanwinsten vandaag?

8 t-shirts, 3 gymshorts, winterjas, Nikes, blazer, pantalon en nog wat nader niet te omschrijven spulletjes van de xxx winkel :$

Nu weer normaal doen of t is brood met water tussen kerst en Pasen :roflol:
 
De keerzijde van de medaille.

"Kleine winkelier: ‘Ik moet wel meedoen aan Black Friday, anders heb ik geen omzet’
Koopjesfestijn Black Friday is niet voor iedereen een feestdag. Dumpprijzen brengen producenten uit arme landen en kleinere Nederlandse winkeliers in de problemen. ‘En dan zeggen mensen het erg te vinden dat kleine winkels verdwijnen.’

en kilo bananen voor 21 cent, een reep chocolade voor 13 cent en maar 64 cent voor 300 gram koffie: dat zijn de Black Friday-deals die op de hoek van de Haarlemmerdijk in Amsterdam worden aangeboden. ‘De goedkoopste winkel van Nederland’, staat op de gigantische poster aan de zijkant van het pand.

Binnen scharrelen een paar nieuwsgierige buurtbewoners rond die voorzichtig wat bananen in boodschappenmandjes leggen. Daar blijkt hoe de vork echt in de steel zit: de pop-upwinkel is een initiatief van non-profitorganisatie Solidaridad, om aandacht te vragen voor de prijsverdeling van producten die we in de supermarkt kopen. De geadverteerde prijzen zijn de bedragen die daadwerkelijk bij de boer of maker terechtkomen. Zo ontvangen cacaoboeren 7 procent van de prijs die de consument afrekent, terwijl de winkel 44 procent opstrijkt. ‘We krijgen te weinig geld voor onze cacao’, concludeert boerin Mawuse Hotor, die speciaal voor deze actie uit Ghana is gekomen.

‘Wij willen winst voor iedereen’, legt directeur van Solidaridad Heske Verburg uit. ‘De consument hoeft misschien niet meer te gaan betalen, als het geld maar beter verdeeld wordt en er aandacht is voor het milieu en de armoede aan het begin van de keten.’ Koopjesjagers zijn welkom − de producten zijn echt voor die lage prijzen te koop − maar ze willen vooral mensen bewust maken van waar de huidige prijs vandaan komt. ‘We laten zien dat winkels ook verantwoordelijkheid kunnen nemen door producten in de schappen te leggen waar een eerlijk loon voor is betaald.’"
(...)
"De keuze van winkeliers om niet mee te doen aan de ratrace van Black Friday, kan de bewuste consument juist de winkel inlokken. ‘Je merkt dat er een discussie op gang komt of we dit als samenleving wel moeten willen’, vertelt universitair hoofddocent Gijsenberg. ‘Zo zijn er steeds meer winkels die bijvoorbeeld meedoen aan een tegenbeweging als Green Friday. Meubelwinkel SofaCompany plant dit weekend vijftig bomen per verkocht product.’ Daarnaast kunnen kleine winkeliers zich volgens hem op deze dag juist goed onderscheiden van onlinewinkels: niet door korting te geven, maar door speciale aandacht te besteden aan de klant."
(...)
"'Mensen zeggen dat ze het erg vinden dat de kleine winkels verdwijnen, maar dat zijn ook de mensen die alleen in de uitverkoop kopen.’ Hierbij ziet ze een verschil tussen de generaties: ‘Jonge mensen zijn bewuster bezig met wat ze kopen. Het zijn de oudere mensen die alleen maar op zoek zijn naar koopjes, terwijl dat juist de mensen zijn met geld.’

De consument is dan ook verdeeld over Black Friday. Volgens onderzoek van Kieskeurig.nl associeert een derde van de mensen die vorig jaar tijdens Black Friday niets kochten het kortingfestijn met misleiding. Een groot aantal webwinkels adverteert met verzonnen aanbiedingen, onderzocht de Consumentenbond eerder deze week. Universitair hoofddocent Gijsenberg denkt dat klanten steeds bewuster worden dat die ‘goede deal’ misschien wel minder mooi is dan hij lijkt. "



Kan echt niet tegen die droeftoeters die wel naar de winkel komen om de spullen uit te testen en te bekijken en daarna sneaky de goedkoopste prijs online gaan zoeken. Ik zie ze na de aankoop nog de winkel in komen om advies te vragen als iets niet goed werkt of ontbreekt.

Mensen zijn tegenwoordig zo bang iets te kopen zonder zeker te weten of het wel de aller, aller goedkoopste prijs is.
Uiteraard zijn de winkels ook tot het punt beland dat de service ook niet meer is wat het was, maar gek he als alles steeds voor de bodemprijs er uit moet en er geen goed personeel meer betaald kan worden.
Ik word bijna voor gek verklaard als ik mensen vertel een parfum bij de Douglas te hebben gekocht.
 
Kan echt niet tegen die droeftoeters die wel naar de winkel komen om de spullen uit te testen en te bekijken en daarna sneaky de goedkoopste prijs online gaan zoeken. Ik zie ze na de aankoop nog de winkel in komen om advies te vragen als iets niet goed werkt of ontbreekt.

Mensen zijn tegenwoordig zo bang iets te kopen zonder zeker te weten of het wel de aller, aller goedkoopste prijs is.
Uiteraard zijn de winkels ook tot het punt beland dat de service ook niet meer is wat het was, maar gek he als alles steeds voor de bodemprijs er uit moet en er geen goed personeel meer betaald kan worden.
Ik word bijna voor gek verklaard als ik mensen vertel een parfum bij de Douglas te hebben gekocht.
Bij mij ligt het er een beetje aan. Als het gewoon de slager of een winkeleigenaar in het dorp is vind ik het niet erg om er iets meer voor te betalen, die man moet ook gewoon zijn brood verdienen. Dat heb ik met grote ketens een stuk minder. Als er bij de mediamarkt iets is wat ik wil ga ik wel even online kijken, omdat niemand daar een boterham minder om eet als ik het ergens anders bestel. Met service kan je dat van tevoren weten, als je de laagste prijs betaald betaal je vaak alleen maar voor het product, ze leveren het bij je af en that's it. Dat is gewoon denken dat je recht op hetzelfde hebt als iemand die er meer voor neerlegt vind ik.
 
8 t-shirts, 3 gymshorts, winterjas, Nikes, blazer, pantalon en nog wat nader niet te omschrijven spulletjes van de xxx winkel :$

Nu weer normaal doen of t is brood met water tussen kerst en Pasen :roflol:
Aha, lees de post boven jouw post eens. :roflol:
 
Ik kon eigenlijk niet eens iets bedenken dat ik nodig heb, ben wel tevreden met wat ik heb.
 
Ik kon eigenlijk niet eens iets bedenken dat ik nodig heb, ben wel tevreden met wat ik heb.
ook goed toch? ik zie het als een dag om dingen met korting te kopen die ik toch al nodig had maar nog niet aan was toegekomen. Of bijna nodig, dan wacht ik liever 2 weken tot ik het met black friday koop. Maar gewoon dingen kopen omdat ze goedkoper zijn snap ik niet...
 
last minute cyber week nog 20% extra voordeel bij adidas.nl

Powerlift 4's gekocht voor nog geen 40 euro :D

Zat er al een tijdje te denken aan schoenen met hiel te halen maar ben een beetje nike fanboy, en 200 euro neerleggen voor romaleo's om te proberen vond ik nou ook overdreven. Nu is het een soort cadeautje aan mezelf ipv een investering
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Aha, lees de post boven jouw post eens. :roflol:

Ik ben daar niet gevoelig voor, natuurlijk is het jammer voor de kleinere winkeliers en de eenmanszaken. En ik ben ook zeker van mening dat we zuinig moeten zijn op onze ambachtelijke winkeliers, zoals de slagers, bakkers, kaasboeren etc. Maar als het goed is weet de consument nog steeds de weg te vinden naar dergelijke ambachtelijke zaken, die tegenwoordig ook gewoon online vertegenwoordigd zijn. Het is meebewegen of een langzame dood sterven, dat is niets nieuws. Verder hebben wij er, gezamenlijk, met zijn allen voor gezorgd dat we ons in de huidige situatie bevinden. Ik ben zelf werkzaam in de groothandel (textiel en fashion) en wij hebben sinds 2009 (crisis) heel veel uitdagingen gekend, zoals heel veel faillissementen van een groot deel van onze vaste afzetmarkt; Retailers in NL en de EU, maar ook reorganisaties etc. We hadden natuurlijk keihard failliet kunnen gaan, zoals andere grote concurrenten van ons, reeds allen zijn gegaan. Maar we bewegen mee, zoeken nieuwe initiatieven en afzetmarkten. Bijvoorbeeld grote discounters en hypermarkets en proberen weer merken en handel te verkrijgen uit de faillissementen.

Je kunt wel gaan janken dat het allemaal niet meer zoals vroeger was en dat internet en grote retailketens de boel kapot concurreren, maar als je ze vraagt om een oplossing dan hebben ze die niet. Je kunt de massa niet veranderen, een collectief ontstaat in zulke markten alleen daar waar er genoeg vraag is. Onderzoek liever hoe jij jouw stukje van de taart kunt meepikken, in plaats van te wijzen naar de rest die het grootste deel van de taart met de inzet van het veranderende marktlandschap zich hebben toegeëigend.
 
Ik heb heb gewoon niet zo op die overgewaaide Amerikaanse hypes en ontzettende drang naar meer meer meer voor zo min mogelijk en het ontzettende materialisme. Nu moet ik toegeven dat ik hierin ook weleens wordt meegezogen.

Ik verwijt overigens niemand iets, maar van mij mag het allemaal wel wat minder. Net als de Decembergekte. Voor mij is Kerst bijvoorbeeld een feest van gezelligheid en de kerstgedachte, in plaats van de ontzettende consumptiedrang.
 
Ik heb heb gewoon niet zo op die overgewaaide Amerikaanse hypes en ontzettende drang naar meer meer meer voor zo min mogelijk en het ontzettende materialisme. Nu moet ik toegeven dat ik hierin ook weleens wordt meegezogen.

Ik verwijt overigens niemand iets, maar van mij mag het allemaal wel wat minder. Net als de Decembergekte. Voor mij is Kerst bijvoorbeeld een feest van gezelligheid en de kerstgedachte, in plaats van de ontzettende consumptiedrang.

Wat is voor jou de kerstgedachte? Ben je eigenlijk gelovig of als dusdanig opgevoed? Volgens mij ben je meer een man van de wetenschap dacht ik?

Overigens zal alles wat gecommercialiseerd kan worden ook worden vercommercialiseerd! Zelfs tot aan moord op kinderen toe. Mensen hebben geen ethisch kompas of een moraal, normen, waarden als er geld aan te pas komt.
 
Ik heb heb gewoon niet zo op die overgewaaide Amerikaanse hypes en ontzettende drang naar meer meer meer voor zo min mogelijk en het ontzettende materialisme. Nu moet ik toegeven dat ik hierin ook weleens wordt meegezogen.

Ik verwijt overigens niemand iets, maar van mij mag het allemaal wel wat minder. Net als de Decembergekte. Voor mij is Kerst bijvoorbeeld een feest van gezelligheid en de kerstgedachte, in plaats van de ontzettende consumptiedrang.
Idd eigenlijk heb ik zelf nog niks gekocht op die dagen, ik koop het wanneer nodig maar zoals je zegt is het soms verleidelijk om te kopen maar zeg ik bij mijzelf heb ik het wel echt nodig....ivm kerst deel ik een stuk je menig vond de kerstperiodes in de jaren 80 en 90 gezelliger was ook meer gemoedelijker minder hectisch. Maar er werden toch ook kado’s gekocht? Hoort er bij ( familie)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven