XXL Nutrition

Blast cruise herstel

Bezoekers in dit topic

Tijn24

Cool Novice
Lid geworden
10 nov 2016
Berichten
75
Waardering
3
Lengte
1m95
Massa
97kg
Vetpercentage
11%
Beste BB’ers,

Ik kom uit een blast en cruise van 33 weken. Mijn blasts bestonden uit test en deca. Mijn nakuur zag er als volgt uit:

Dag 1-35 Clomid 50mg
Dag 36-50 Clomid 25mg

Ben nu ongeveer een maand geleden gestopt met nakuren, en merk dat mijn testosteron weer erg laag is. Dit merk ik aan moeilijk een erectie op stand krijgen, laat staan behouden. Tevens ook spierverlies. Mijn gewicht blijft hetzelfde alleen ik zet erg snel om in vet.

Nu ben ik reeds bij de dokter geweest om mijn testosteron waardes te laten checken, alleen zegt mijn dokter dat dit niet nodig is aangezien het vanzelf weer hersteld. Natuurlijk zal het vanzelf weer herstellen maar wil er eigenlijk wel een beetje vaart achter.

Wat raden jullie mij aan, eventueel nog een aantal weken op nolvadex overgaan, of rustig mijn roes uitzitten?

Ik hoor graag jullie mening!

Peace
 
Laatst bewerkt:
Geen hcg gebruikt?
En 50 dagen chlomid?
 
Zelf bloedtest aanvragen.
 
Zelf bloedtest aanvragen.

Bij deze mijn uitslag.

Mijn fsh en lh zijn aardig aan de lage kant, net zoals vrij testosteron. Tevens zijn m’n leverfuncties te hoog.

Wat raad je me aan?

Zou zelf denken misschien nog paar weken terug aan de clomifeen, maar aangezien de verhoogde leverwaarde misschien beter laten zoals het is?

B8170A5E-2781-44DB-8099-2BD410009494.png
 
Laatst bewerkt:
Je LH, FSH en vrij testosteron zijn prima toch?
Het zit netjes binnen referentie. Dat jij het graag aan de bovenkant wil hebben is logisch, dat 'lijkt' beter (de vraag of dat ook zo is) is geen argument voor behandelen. Want dit zijn kennelijk de waardes waar je lichaam nu tevreden mee is. Meer nakuur levert misschien helemaal geen ander equilibrium naderhand.

Die iets hogere ASAT en ALAT zijn geen enkel probleem, zal door sporten komen (veel spierafbraak/opbouw). GGT is netjes binnen referentie. Als die verhoogt is, kan dat indicatie zijn dat er wat met de lever is.
 
En misschien moet je je erbij neerleggen dat je niet meer 'on' bent. En je je zo dus niet meer kan voelen.
 
Je LH, FSH en vrij testosteron zijn prima toch?
Het zit netjes binnen referentie. Dat jij het graag aan de bovenkant wil hebben is logisch, dat 'lijkt' beter (de vraag of dat ook zo is) is geen argument voor behandelen. Want dit zijn kennelijk de waardes waar je lichaam nu tevreden mee is. Meer nakuur levert misschien helemaal geen ander equilibrium naderhand.

Die iets hogere ASAT en ALAT zijn geen enkel probleem, zal door sporten komen (veel spierafbraak/opbouw). GGT is netjes binnen referentie. Als die verhoogt is, kan dat indicatie zijn dat er wat met de lever is.

Ze zitten inderdaad binnen de referentie, maar ondanks dat treed er toch nog spierverlies op en de desbetreffende problemen m.b.t. erecties. Die verwijdt ik dan eigenlijk meteen aan de ietswat lagere referentiewaardes, of hoe zou dit anders te verklaren zijn?
 
Na een kuur zal je altijd wel wat inleveren.

Ben je aan het cutten, bulken of op onderhoud?

Leverwaardes is overigens niets mis mee voor een sporter. Is bij training meestal verhoogd.
 
Ze zitten inderdaad binnen de referentie, maar ondanks dat treed er toch nog spierverlies op en de desbetreffende problemen m.b.t. erecties. Die verwijdt ik dan eigenlijk meteen aan de ietswat lagere referentiewaardes, of hoe zou dit anders te verklaren zijn?
Erectieproblemen zitten veel vaker tussen de oren dan dat het verklaard kan worden door hormoonwaardes.
Accepteer dat je off bent en dat je libido niet meer zo is als toen je on was. Eenmaal je er vrede mee hebt, gaat het vanzelf beter.
 
Ze zitten inderdaad binnen de referentie, maar ondanks dat treed er toch nog spierverlies op en de desbetreffende problemen m.b.t. erecties. Die verwijdt ik dan eigenlijk meteen aan de ietswat lagere referentiewaardes, of hoe zou dit anders te verklaren zijn?

Spierverlies treedt op omdat je niet goed traint en/of eet vermoedelijk.
Als je lage waardes al als excuus voor spierverlies gaat gebruiken, ga dan gewoon door met kuren :D
Niets mis mee overigens, maar je zoekt een kwaal of probleem dat je niet hebt.

Je bent een gezonde jongen (nou ja, wat betreft die bloedwaarden dan) en je lichaam trekt nu weer langzaam naar een evenwicht waar het op uitkomt onder invloed van hoe jij nu leeft, eet, sport en rust en je hormonale normaalwaarden.
Dat is kennelijk meer vet en minder spier.

Wat betreft erecties geldt ook: je waardes zijn normaal, daar zit dus geen probleem.
Je lichaam en geest zijn een geheel. Als jij 33 weken hoge testosteronwaarden heeft, zijn zowel je lichaam en geest daar op ingespeeld. Daalt je testosteron dan weer, kan het best zijn dat een behoorlijke tijd de wisselwerking tussen je pielemans en wat jij wil, verstoord is. Ook daar vindt nu een herijkingsproces plaats. Het lijkt logisch dat het geest 33 weken lang weinig stimulatie nodig had door de hormonen, dat er nu een discrepantie is. Ineens gaat het ding niet meer zo makkelijk omhoog.

Oplossingen: accepteren en afwachten, harder sporten & anders eten, weer kuren.
 
Spierverlies treedt op omdat je niet goed traint en/of eet vermoedelijk.
Als je lage waardes al als excuus voor spierverlies gaat gebruiken, ga dan gewoon door met kuren :D
Niets mis mee overigens, maar je zoekt een kwaal of probleem dat je niet hebt.

Je bent een gezonde jongen (nou ja, wat betreft die bloedwaarden dan) en je lichaam trekt nu weer langzaam naar een evenwicht waar het op uitkomt onder invloed van hoe jij nu leeft, eet, sport en rust en je hormonale normaalwaarden.
Dat is kennelijk meer vet en minder spier.

Wat betreft erecties geldt ook: je waardes zijn normaal, daar zit dus geen probleem.
Je lichaam en geest zijn een geheel. Als jij 33 weken hoge testosteronwaarden heeft, zijn zowel je lichaam en geest daar op ingespeeld. Daalt je testosteron dan weer, kan het best zijn dat een behoorlijke tijd de wisselwerking tussen je pielemans en wat jij wil, verstoord is. Ook daar vindt nu een herijkingsproces plaats. Het lijkt logisch dat het geest 33 weken lang weinig stimulatie nodig had door de hormonen, dat er nu een discrepantie is. Ineens gaat het ding niet meer zo makkelijk omhoog.

Oplossingen: accepteren en afwachten, harder sporten & anders eten, weer kuren.

Dus theoretisch gezien kan ik volgens jou met deze bloedwaardes mijn kcal ook weer uppen en overgaan tot een bulk?
 
Dus theoretisch gezien kan ik volgens jou met deze bloedwaardes mijn kcal ook weer uppen en overgaan tot een bulk?

Eh ja, kan altijd toch?
In jouw geval zie ik niets vreemds.
Als je cholesterol torenhoog zou zijn, is dat iets om te op te letten.
Zijn je leverwaarden off the charts en ben je fan van orals, dan is dat opletten.
Ben je van mening dat je hormoonhuishouding weer binnen referentie moet zijn voor je gaat blasten, dan is dat een punt van aandacht.
Geen van die waarden zijn bij jou verstoord. ASAT en ALAT marginaal verhoogd, maar dat is niet ongebruikelijk bij fanatieke krachtsporters.

Echter, bloedwaarden zijn niet het hele verhaal. Kuren heeft ook invloed op allerlei andere processen in het lichaam, groei van spieren natuurlijk, waaronder ook het hart. Dat zie je natuurlijk niet aan deze waarden.

Dus garantie dat je niet onverstandig bezig bent, heb je nooit.

Je moet mij niet hebben voor advies over hoe vaak je wel of niet zou moeten kuren en of dat verstandig is. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik durf ook absoluut niet te zeggen hoe verstandig of onverstandig welke keuze is. Zo veel mensen, zoveel wensen, zoveel lichamen en iedereen reageert anders.

Wel verstandig om bij langer kuren stelselmatig ook HCG te zetten, opdat je ballen toch nog enigszins geprikkeld worden tijdens je kuur en de kans groter is dat ze makkelijker weer goed aan de praat te krijgen zijn op het moment dat je (tijdelijk danwel permanent) stopt met toedienen testosteron.

Oh, en als mijn hormonen binnen normaalwaarden zouden zitten, zou ik zelf niet doorgaan met clomid of nolvadex. Je zit immers binnen normaalwaarden. Zo ben ik ook maar met de rode gist rijst gestopt toen bleek dat mijn totaal cholesterol 2,4 was en HDL 0,8. Hoewel HDL nog net onder referentie, las ik dat rode gist rijst daar vrijwel geen invloed op heeft en potentieel wel allemaal bijwerken. Datzelfde geldt ook voor clomid en nolvadex. Het blijven medicijnen met werking en potentiële bijwerkingen.
 
Eh ja, kan altijd toch?
In jouw geval zie ik niets vreemds.
Als je cholesterol torenhoog zou zijn, is dat iets om te op te letten.
Zijn je leverwaarden off the charts en ben je fan van orals, dan is dat opletten.
Ben je van mening dat je hormoonhuishouding weer binnen referentie moet zijn voor je gaat blasten, dan is dat een punt van aandacht.
Geen van die waarden zijn bij jou verstoord. ASAT en ALAT marginaal verhoogd, maar dat is niet ongebruikelijk bij fanatieke krachtsporters.

Echter, bloedwaarden zijn niet het hele verhaal. Kuren heeft ook invloed op allerlei andere processen in het lichaam, groei van spieren natuurlijk, waaronder ook het hart. Dat zie je natuurlijk niet aan deze waarden.

Dus garantie dat je niet onverstandig bezig bent, heb je nooit.

Je moet mij niet hebben voor advies over hoe vaak je wel of niet zou moeten kuren en of dat verstandig is. Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik durf ook absoluut niet te zeggen hoe verstandig of onverstandig welke keuze is. Zo veel mensen, zoveel wensen, zoveel lichamen en iedereen reageert anders.

Wel verstandig om bij langer kuren stelselmatig ook HCG te zetten, opdat je ballen toch nog enigszins geprikkeld worden tijdens je kuur en de kans groter is dat ze makkelijker weer goed aan de praat te krijgen zijn op het moment dat je (tijdelijk danwel permanent) stopt met toedienen testosteron.

Oh, en als mijn hormonen binnen normaalwaarden zouden zitten, zou ik zelf niet doorgaan met clomid of nolvadex. Je zit immers binnen normaalwaarden. Zo ben ik ook maar met de rode gist rijst gestopt toen bleek dat mijn totaal cholesterol 2,4 was en HDL 0,8. Hoewel HDL nog net onder referentie, las ik dat rode gist rijst daar vrijwel geen invloed op heeft en potentieel wel allemaal bijwerken. Datzelfde geldt ook voor clomid en nolvadex. Het blijven medicijnen met werking en potentiële bijwerkingen.

Ik heb het momenteel ook niet over blasten maar gewoon bulken terwijl ik off ben. Ik stel het kuren nog even uit i.v.m. wat complicaties m.b.t. mijn prostaat.

Nu weet ik dat wanneer je waardes niet goed zijn, het niet slim is om te bulken aangezien je geen spier zal opbouwen enkel vet. Vandaar mijn vraag of ik met deze bloedwaarden weer rustig aan zou kunnen gaan bulken.

Tevens wil ik mijn waardes sowieso eerst ook weer hoger hebben voordat ik weer on zal gaan.
 
Als je nu al vetter wordt en minder gespierd, zal 'bulken' dat alleen maar versterken.
Van meer eten wordt/blijf je niet gespierder.

Enige dat zou kunnen werken is harder trainen.
 
Vorige blast/cruise heb ik ook een heel langzaam herstel gehad ondanks dat ik hcg heb gezet en lang clomid heb gedaan, met libido problemen en het voelen van down zijn en daarom ben ik toen weer on gegaan.
Probleem is wel echter dat ik nu weer niet meer off durf...
 
Weet je zeker dat de hCG en clomifeen citraat real waren?
Bloedtesten gedaan vooraf en achteraf?
 
Geen bloedtesten vooraf, maar ballen zijn goed op formaat gebleven op de hcg dus ga er vanuit van wel. Tevens was in mijn laatste week nakuur libido ook weer stuk omhoog, dus ga ervan uit dat de clomifeen ook real was.

Nu sinds gisteren weer begonnen op 25mg clomid. Wil dit 4 weken doortrekken en 4 weken erna opnieuw bloedprikken. Mijn libido is namelijk weer helemaal dood.
 
Back
Naar boven