Fitness Seller

Blauw licht filter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo beesten,

Op mijn laptop heb ik een blauw licht filter functie, wat iedereen heeft geloof ik. Maar heeft dit wel zin.

Ik ga bijvoorbeeld om 21.30 richting slaapkamer dan een halfuur me klaarmaken om te gaan slapen, om dan vanaf 20.00 dat blauw licht filter aan te zetten?

Heeft dit effect of niet (op slaap), want ik vind het maar irritant want je leest minder makkelijk met een rode gloed op je scherm.

Hoe pakken jullie dit aan?
 
Je kan gewoon instellen hoe intensief en hoe rood of geel je het wil. Vind zelf dat het snel went.

Moet vooral effect hebben op in slaap komen. Daglicht is blauw, overdag maak je geen melatonine aan

Omschrijvingen-kleurtemperaturen.jpg



Maar zijn meer dingen die bijdragen aanmakkelijker in slaap vallen. Zoals bijvoorbeeld een vast tijdstip, wat je dus al doet
 
Hallo beesten,

Op mijn laptop heb ik een blauw licht filter functie, wat iedereen heeft geloof ik. Maar heeft dit wel zin.

Ik ga bijvoorbeeld om 21.30 richting slaapkamer dan een halfuur me klaarmaken om te gaan slapen, om dan vanaf 20.00 dat blauw licht filter aan te zetten?

Heeft dit effect of niet (op slaap), want ik vind het maar irritant want je leest minder makkelijk met een rode gloed op je scherm.

Hoe pakken jullie dit aan?
Heb ik er standaard op zitten maar een uur van te voren niet meer op een beeld kijken, behalve tv maar de tv op mn kamer is harstikke donker.
 
Je kan gewoon instellen hoe intensief en hoe rood of geel je het wil. Vind zelf dat het snel went.

Moet vooral effect hebben op in slaap komen. Daglicht is blauw, overdag maak je geen melatonine aan

Bekijk bijlage 560398


Maar zijn meer dingen die bijdragen aanmakkelijker in slaap vallen. Zoals bijvoorbeeld een vast tijdstip, wat je dus al doet
hoe hoog heb jij hem staan dan?
 
Gebruik hem zelf vanaf 90min voordat ik naar bed ga. Ik heb hem vrij agressief staan. Zet de helderheid + night light beide vrij sterk aan in de avond. Heb het idee dat ik dan veel rustiger naar bed ga.
2022-06-26 20_33_11-Settings.png

2022-06-26 20_34_48-Settings.png
 
Dat is toch het hele idee?
ja klopt haha, naja ik vroeg het me dus af. Of ik de enige was die dat ding aan heeft staan, maar nee. Goed om te weten, het heeft dus wel degelijk zin om dat ding aan te hebben.
 
ja klopt haha, naja ik vroeg het me dus af. Of ik de enige was die dat ding aan heeft staan, maar nee. Goed om te weten, het heeft dus wel degelijk zin om dat ding aan te hebben.
Herinner nog mijn die hard gamer leven waarbij is 24/7 op een scherm keek maar had die ook altijd aan hoor:) Heb altijd minder last van mn ogen.
 
Heb 'm net als Ano_281122 erg agressief staan. Heb al mijn leven lang chronische slaapproblemen en dit geeft iig meer rust aan mijn ogen.
 
Hallo beesten,

Op mijn laptop heb ik een blauw licht filter functie, wat iedereen heeft geloof ik. Maar heeft dit wel zin.

Ik ga bijvoorbeeld om 21.30 richting slaapkamer dan een halfuur me klaarmaken om te gaan slapen, om dan vanaf 20.00 dat blauw licht filter aan te zetten?

Heeft dit effect of niet (op slaap), want ik vind het maar irritant want je leest minder makkelijk met een rode gloed op je scherm.

Hoe pakken jullie dit aan?
Probeer het gewoon zelf uit.

De onderzoeken die het nuttig achten bleken achteraf veel fouten te bevatten.
 
Back
Naar boven