Fitness Seller

Blauwe ogen zijn een blijk van intelligentie

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
HLN.be: wetenschap - "Blauwe ogen zijn een blijk van intelligentie" (558025)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mensen met blauwe ogen mogen al niet klagen over de manier waarop ze door Moeder Natuur zijn bedeeld, vooral als ze nog blond haar hebben ook. En nu heeft de Mail on Sunday een nieuw pluspunt ontdekt: blauwe ogen zijn volgens Amerikaans onderzoek ook een blijk van intelligentie.

Blond en blauw
Joanna Rowe, professor emeritus aan de universiteit van Louisville, in de staat Kentucky, heeft namelijk aan de hand van proeven vastgesteld dat mensen met blauwe ogen in het bijzonder, en lichtere ogen in het algemeen, een groter talent hebben voor 'strategisch denken'. Dat geldt zowel voor mannen als vrouwen, want in alle gevallen bleken de 'blauw-ogigen' beter te zijn in activiteiten die een plan(ning) vereisen, dat ze hun tijdsgebruik beter structureren en dat ze (mede daardoor) betere examenresultaten boeken.

Reactiesnelheid
Maar mensen met bruine ogen moeten niet wanhopen. Zij blijken namelijk een veel betere reactietijd te hebben en zijn daardoor beter geschikt voor fysieke activiteiten, met name voor sport.

Toch is dit onderzoek nog lang niet afgerond, want professor Rowe geeft toe dat ze wel meent te weten dat mensen met blauwe ogen intellectueel sterk staan, maar het antwoord op de vraag hoe dat dan wel komt, die moet ze schuldig blijven. (belga/hln)
 
Heb ik. Wat trouwens met grijs en groen?
 
ik heb geen blond haar, maar toch wel fel blauwe ogen :study:
 
Daarom had Hitler een voorkeur voor hen.
 
Ik heb bruine ogen maar ben wel rete intelligent én ben goed in sport. Eigenlijk zou je best kunnen zeggen dat ik een natuur wonder ben.
 
Blond haar en lichtblauwe ogen hier. Ik ben gezegend.


Jongens aanbid mij als jullie nieuwe Messias.
 
Reactiesnelheid
Maar mensen met bruine ogen moeten niet wanhopen. Zij blijken namelijk een veel betere reactietijd te hebben en zijn daardoor beter geschikt voor fysieke activiteiten, met name voor sport.

Voor mij geldt dit in ieder geval wel. Maar ik ben toch echt stukken intelligenter dan de gemiddelde tokkie met blauwe ogen.
 
Donkerblond/bruin haar en groene ogen hier maar ik ben wel ariër :P
 
Laatst bewerkt:
bruine ogen :( *snik*
 
ik ben ook gezegend met een stel blauwe kijkers ;)

blue eyes rule :

old-blue-eyes-550.jpg


wat een zwoele blik had ie toch :D
 
Blond haar en blauwe ogen represent! :cool:
 
guess who has blue eyes

bij vrouwen vind ik blauw/groene ogen helemaal het einde :o :P
 
eindelijk een aanleiding gevonden tot "wat voor kleur ogen heb jij?" topic?? :p

staalblauwe ogen met zeer donkerbruin (bijna zwart) haar :D :D :D
 
zwart haar en groene ogen, mijn zus en vader allebei blauw
 
ik ben ook gezegend met een stel blauwe kijkers ;)

blue eyes rule :

old-blue-eyes-550.jpg


wat een zwoele blik had ie toch :D
:roflol:

Trouwens wat een raar verhaal. Ik mijn broertje en zusje hebben allemaal bruine ogen. Toch zijn we redelijk intelligent op basis van citoscore en diplomaresultaten. Planning is dan wel niet mijn sterkte kant, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik nooit zin heb om te leren.
 
Back
Naar boven