AndroidHealthClinic

Blauwe plekken tijdens pump (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2Ripped4U

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2005
Berichten
1.329
Waardering
6
Enige tijd heb ik naar reacties gevraagd van mensen die last hadden van blauwe plekken tijdens het trainen.

Sinds ik biceps en triceps op 1 dag train krijg ik zulke pumps dat me armen en schouders deels blauw aanlopen. Goed gevoel maar t ziet er natuurlijk beetje freaky uit.

Van de week naar de huisarts geweest om te vragen wat het kon zijn. Doordat je je armen een aantal cm uitzetten en er veel bloed in die regio zit en het allemaal door 1 punt moet stromen, namelijk langs je schouder, kan het bloed niet geleidelijk doorstromen. Zolang de blauwe plekken/vlekken direct weer wegtrekken kan het geen kwaad. Mocht het na trainen nog aanhouden dan heb je een probleem want dat kan men denken aan trombose en dergelijken.

Vrij onschuldig iets dus, een pak van me hart.
 
Heb ik dus ook. Achterlijk grote rode lange striemen in mijn elleboogholte. Ziet er idd niet echt denderend uit nee.
 
Ik heb het ook in mijn schouders.. zo'n harde pomp dat de pijn bijna niet meer dragelijk is en vol met blauwe plekken.. ze verwijnen wel samen met de pomp na de training :-)
 
Heeft er toch mee te maken dat de spier op dat moment niet genoeg zuurstof krijg oid? Dacht dat Jay Cutler dit vertelde in z'n film Ripped To Shreds, hij had ook allemaal blauwe plekken, vooral op z'n rug :)
 
heb ik ook. vooral bij borst en schouders :)
 
Eergisteren ook ontdekt op mijn schouder vooraan. En ik zat me al heel de tijd af te vragen waar ik me in godsnaam aan gestoten had ???
 
Nooit echt opgelet in ieder geval. Iemand al een wetenschappelijke verklaring gevonden?
 
Waarom heb ik nooit een pomp terwijl ik WEL hard train? ???
 
Nog nooit gezien of gehad.
 
Kheb het gevoel dat de meeste die dat krijgen de ietwat grotere bb'ers zijn. Zie het bij ons op de club ook.
 
Kzou niet weten hoe het komt
 
Lees de post van The Rock is??
 
Denk dat pomp of "blauw aanlopen" niets te maken heeft met de iets grotere bb'ers. Ben zelf ook een klein ventje van 80kg.

Het heeft meer te maken met mind-> muscle link en je pijngrens verleggen om mega pumps te krijgen.
 
Back
Naar boven