XXL Nutrition

Blender recepten voor heerlijke shake's!

Bezoekers in dit topic

Jespeeer

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
2.374
Waardering
95
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hallo BB'ers!

Ik weet dat er al zo'n degelijk topic bestaat, maar misschien hebben mensen nieuwe lekkere shakes bedacht. Ik ben op zoek naar lekkere recepten die met de blender te maken zijn. Wat ik meestal tot mijn beschikking heb:

-Halfvolle melk
-Kwark
-Brinta
-Whey Isloaat (banaan)
-ei
-olijfolie
-dextrose (orange)
-Ultra Fine Oats
- en nog meer dingen die ik denk ik vergeet

Iemand die leuke shakes weet voor na het trainen, voor het trainen, ontbijt, voor het slapen, voor in de middag. Het maakt niks uit, alle recepten zijn welkom.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk geen recept maar 's morgens doe ik havermout en melk in de blender, mix het en drink het op. Heb ik op minder dan een minuut ontbeten.

Of voor het slapen gaan, kwark en een stuk fruit, drinkt makkelijk weg.
 
Het is eigenlijk geen recept maar 's morgens doe ik havermout en melk in de blender, mix het en drink het op. Heb ik op minder dan een minuut ontbeten.

Of voor het slapen gaan, kwark en een stuk fruit, drinkt makkelijk weg.

Okee! Ja ik zou ook een combinatie willen weten van Whey en Brinta, alleen weet ik niet of dat bijvoorbeeld verstandig is tijdens een cut. Of de brinta de snelle werking van Whey vertraagt.

Maar die voor het slapen van jou, doe je alleen 500 gram kwark en dan een appel of banaan? Niks van melk erbij ofzo?
 
Kwark, stuk fruit, scheutje melk, soms water.
 
Melk, havermout en whey. Soms varieer ik door wat Nesquick, rode diepvriesvruchten, dextrose of een banaan toe te voegen afhankelijk van wat mijn macro's me toelaten. Wat ik sowieso niet gebruik is Brinta omdat mijn shakes anders teveel lijken op betonmortel.
 
Kwark, stuk fruit, scheutje melk, soms water.
Kwark neem ik aan 500 gram?

Melk, havermout en whey. Soms varieer ik door wat Nesquick, rode diepvriesvruchten, dextrose of een banaan toe te voegen afhankelijk van wat mijn macro's me toelaten. Wat ik sowieso niet gebruik is Brinta omdat mijn shakes anders teveel lijken op betonmortel.

Ja ik heb het nog niet geprobeerd met brinta.. Ik weet niet wat dat gaat worden.
Vind ik nasty als het net zo'n betonmortel is. Ik wil het wel nog kunnen drinken. Ik weet niet echt het verschil tussen havermout en brinta. En krijg je havermout ook gewoon in de supermarkt? Neem aan van wel maarja :p. Maar dankje voor de tip!
 
Na ontbijt een shake van 700ml tot 1000ml voor onderweg naar werk.

-Mass perfection
- +/- 80gram diepvriesvruchten van de Appie
- 2 tot 4 eetlepels havermout
- Scheut lactosevrije melk
- Water
 
-frozen fruit (zwarte bessen vind ik het lekkerst)
-200-250gr kwark
-200ml melk
-schepje whey
-scheutje olie (olijfolie, MCT olie, kokosolie)
Water toevoegen als het te dik blijkt te zijn


Met vanilla whey kan je lekkere vanilla+banaan+choco shake maken :P Gebruik dan pure cacao en pindakaas.
 
Banaan, 100gr havermout, 1 e.l. pindakaas en 2 schepjes whey.
 
Tip: Pel de bananen, doe ze in een plastic vrieszakje en vervolgens in de vriezer.
Als je ze dan, bevroren, in een shake verwerkt is het 10x zo lekker ;)
 
2 Zakjes Brinta Wake-Up Banaan
1 Scoop Whey Banana (BF)
400 Mililiter Halfvolle Melk (Lidl)
1 Banaan (Lidl)

Dit is wat ik sochtend in de blender gooi :)

Voedingswaarden:

Kcal: 537,5
Eiwit: 39,7
Khydraat: 75,3
Waarvan Suiker: 51,2
Vet: 8,15
 
Als het warm is er een bolletje ijs doorheen doen.
 
Ik haat blenders, altijd zo moeilijk schoon te maken :S
 
Misschien een idee om gwn warm water en afwasmiddel erin te gooien en dat ook te blenden? Daarna afspoelen.
 
- 2 perssinaasappels
- stukje komkommer
- verse spinazie
- klein beetje magere yoghurt

Lekker fris! Echter, volgens mij is zuivel + spinazie niet zo'n goede combi i.v.m. opname ijzer.
 
100 gr diepvries fruit
100 gr melk/ kwark
evt nog whey

half uurtje in de vriezer
= ijs

en ik pleur mijn blender gewoon in de vaatwasser?
 
Back
Naar boven