Fitness Seller

Blessure door benchen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Legday

Cool Novice
Lid geworden
19 jan 2015
Berichten
33
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik heb pijn tussen mijn borstspier en mijn schouders. Ik ben al naar de kine geweest en ook al spuitje laten zetten. Het is nu al veel beter maar benchen en dumbell press etc lukt niet. Dus opwaartse beweging. Cable lukt ook moeilijk.

Weten jullie misschien een variatie waarbij je de schouder minder gebruikt, dus weinig drukt zet op voorkant schouders

dank u
 
Bestaat niet. Luister naar je kine en zorg dat je goed herstelt. En als je dan gaat benchen e.d. leer dan iig de techniek zodat je je schouders niet nog verder verkracht.
 
Wanneer heb je pijn dan en wat voel je precies?
 
Heb precies hetzelfde, dumbells zijn al beter dan een barbell
 
Heb precies hetzelfde, dumbells zijn al beter dan een barbell

misschien is je vorm gewoon ruk.

@ TS: pec deck?

en pijn tussen borst en schouder daar zal je jouw voorste schouderkoppen mee bedoelen.
 
En heb je de Reverse Grip Bench Press geprobeerd?
 
Ik denk je beter even helemaal niet kan bankdrukken en zeker niet wijd. Heb je met db-press voor schouders ook last? Is een prima vervanger voor benchpress voor een periode van een maand. Als je je lichaam geen rust gunt met een blessure ga je het alleen maar erger maken.
 
ga langs de fysio, versterk je reardelts/rug, misschien stretchen van de voorkant, zorg dat je een goede retracie maakt bij het benchen (dan verminder je de schouderactiviteit sowieso in de lift).

en misschien even houden op een chestpress machine als dat geen pijn doet.

pijn = niet forceren/trainen
 
Had hetzelfde en sindsdien ik ben overgestapt op DB bench heb ik geen last meer. Try it.
 
@shark89 Ja het gaat over de aanhecting tussen de 2 spieren

ik zal binnenkort wel een keer naar een andere fysio gaan, mijn vorige was echt slecht.
Dank jullie wel voor de hulp
 
Back
Naar boven