XXL Nutrition

Blessure na deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tychovanbuel

Novice
Lid geworden
12 jan 2021
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
98kg
Vetpercentage
18%
Hi,
Ongeveer 2 uur geleden kreeg ik last van mijn onderrug tijdens het deadliften.
Heb daarna een video gezien van Alan Thrall dat ik even air deadlifts moest doen en air squats.
Na dit gedaan te hebben gaat het nu weer wat beter en moet ik komende dagen elke dag opbouwen met licht gewicht voor deadlift en squats.
Maar nu is mijn vraag, weet iemand of ik daarnaast ook gwn oefeningen voor chest enz kan doen of dat even ontwijken?
 
Wat is de blessure?
 
Weet ik niet precies, ik had geen knak ofzo.
Kon inprincipe door deadliften voor m’n gevoel op dat moment.
Het gaat nu al beter maar ben nog steeds benieuwd of iemand weet wat het zou kunnen zijn. En of ik alleen deadlifts en squats moet doen of ook oefeningen voor borst kan doen
 
Weet ik niet precies, ik had geen knak ofzo.
Kon inprincipe door deadliften voor m’n gevoel op dat moment.
Het gaat nu al beter maar ben nog steeds benieuwd of iemand weet wat het zou kunnen zijn. En of ik alleen deadlifts en squats moet doen of ook oefeningen voor borst kan doen
Hoelang deadlift je? Wat maakte dat je dacht aan een blessure? Wat verdween na het doen van "air deadlifts"?
Oefeningen voor borst kan je zelfs doen als je verlamd bent, archen gaat wel wat lastig maar kunt niet alles hebben.
 
Ik sport zelf 2,5 jaar ong, deadlift minder dan 1 jaar.
Ik dacht aan een blessure door de stekende pijn die ik paar minuten erna voelde.
Na Air deadlifts had ik minder pijn en kon ik makkelijker draaien met mijn rug. Dus borst oefeningen gewoon doen?
 
Ik dacht aan een blessure door de stekende pijn die ik paar minuten erna voelde.
Als je een filmpje maakt kan er gekeken worden of je deadlift techniek voldoende is. Kunt in de tussentijd rdl's doen, mocht je het niet vertrouwen en je filmpje laat nog even op zich wachten. Je kijkt toch niet in een spiegel toevallig tijdens het deadliften eh?
Dus borst oefeningen gewoon doen?
Welke oefeningen? Borst is maar een relatief kleine spiergroep, overdrijf het niet en ja volgens mij kan je gewoon borst doen. Benen en rug ook.
 
Back
Naar boven