MuscleMeat

Blessure na intensief biceps/triceps trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mitch19

Cool Novice
Lid geworden
2 jan 2019
Berichten
58
Waardering
18
Lengte
1m92
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Enige tijd geleden heb ik wegens te intensief/te zwaar trainen van mijn biceps en triceps een tennisarm blessure opgelopen. Hierover heb ik destijds op het forum een topic geplaatst. Aangezien dit een enorm hardnekkige blessure was (welke nu gelukkig genezen is) ben ik wat voorzichtiger met mijn triceps maar vooral met mijn biceps trainingen.
Aangezien ik graag wat grotere armen zou willen hebben, train ik thuis op de tussenliggende (rust)dagen (ik fitness full body workout op di, do en za) met 2 dumbbells van 15kg mijn biceps dmv concentration bicep curl 5x8x15kg, tricep kickback voor mijn triceps (5x8x10kg), en one arm dubbell row 5x12x15kg en Arnold press 5x8x15kg voor mijn schouders.

Nu merk ik dat er wederom pijntjes in mijn armen optreden bij concentration bicep curl, waarbij ik een knijpbeweging maak in de dumbbells.
Volgens diverse berichten zou dit een goede workout moeten zijn om aan mijn zichtbare biceps te bouwen, maar loop ik nu niet weer het risico de tennisarm blessure terug te krijgen?

p.s. Mocht iemand tips hebben welke oefening uit te voeren om effectief dagelijks aan mijn biceps te bouwen zonder blessures op te lopen dan zijn tips van harte welkom!!

Gr. Mitch
 
Laatst bewerkt:
Ik zou wat meer rust nemen. Dan kunnen je pezen herstellen.

Zelf ook last gehad van tennisellebogen aan beide kanten. Voodoo flossen en trainen van de onderarmspieren heeft geholpen.

Als je full body traint kun je misschien een extra training voor armen toevoegen 1x per week en dan je armen voor een rustdag compleet frituren? Lijkt me beter dan je pezen elke dag op precies dezelfde manier te belasten. Maar misschien dat mensen met meer verstand van armen opbouwen beter advies kunnen geven.
 
Hoezo doe je rows voor je triceps?
 
Hoezo doe je rows voor je triceps?
Sorry, ik zie dat ik een schrijffout gemaakt heb, en heb 'm inmiddels verbeterd. Ik bedoel de tricep kickback voor mijn triceps (5x8x10kg) en de one arm dumbbell row gebruik ik samen met de Arnold press 5x8x15kg voor mijn schouders
 
Op de dagen dat je geen FB workout doet, train je wel je armen.

Op de dagen dat je wel een FB workout doet train je ook je armen.

Op welke dagen train je dan niet je armen?
 
Minder volume draaien op armen.
 
Waarom knijp je bij curls? Mind muscle moet op de biceps contractie liggen, niet op de onderarm.
tevens als je gaat knijpen ga je ook slingeren. Dus gewicht met de helft omlaag, dumbbells los in de hand en liften met je biceps, niet een soort van aanslinger vanuit de onderarm.
 
Dank je wel voor jullie reacties.
Raphie, ik knijp in de dumbells om meteen de kracht in mijn handen te trainen. (Mijn kracht in mijn handen is nogal eens de beperkende factor bij pull ups)
Maar je geeft aan gewicht met de helft verminderen. En raad je dan de standing bicep curl of seated bicep curl aan? Daarbij geef jij, vntl, aan dat ik volume dien te verhogen. Hoeveel reps? En tot falen? Maakt het ook nog iets uit of ik eerst één arm train en daarna de andere of dat ik 2 dumbells pak en bij elke rep afwissel van arm?
 
Knijpkracht/onderarm en biceps triceps contractie zijn 3 verschillende oefeningen
 
Als je elke dag als een malloot je biceps gaat trainen is het logisch dat je op een bepaald moment last krijgt van die pezen daar. Bovendien betwijfel ik of je armen daar nou echt groter van gaan worden. Ik zou de trainingsfrequentie verlagen en ook de gewichten verlagen, in plaats daarvan meer focus op uitvoering en gevoel/pomp leggen. Weet niet precies wat je nu doet, maar lager dan 8 of 10 reps zou ik nooit gaan voor armen, eigenlijk minimaal 10-12 en elke rep proberen vast te houden / te squeezen etc.
 
Dank je wel voor jullie reacties.
Raphie, ik knijp in de dumbells om meteen de kracht in mijn handen te trainen. (Mijn kracht in mijn handen is nogal eens de beperkende factor bij pull ups)
Maar je geeft aan gewicht met de helft verminderen. En raad je dan de standing bicep curl of seated bicep curl aan? Daarbij geef jij, vntl, aan dat ik volume dien te verhogen. Hoeveel reps? En tot falen? Maakt het ook nog iets uit of ik eerst één arm train en daarna de andere of dat ik 2 dumbells pak en bij elke rep afwissel van arm?
Waar zeg ik verhogen? Ik zeg juist verlagen?
 
Als je echt 105kg @ 16% bent en nog zo dom dat je zo traint/dit soort vragen stelt, ben je wel echt genetisch gifted trouwens :roflol:
 
Als je echt 105kg @ 16% bent en nog zo dom dat je zo traint/dit soort vragen stelt, ben je wel echt genetisch gifted trouwens :roflol:
Hij is 1.92 geen midget en vet.
 
Hij is 1.92 geen midget en vet.
ik ben 1m90 en wel vet, maar 105kg @ 16% vet is nog steeds moeilijk buff voor iemand die een beetje aankloot
 
Waarom knijp je bij curls? Mind muscle moet op de biceps contractie liggen, niet op de onderarm.
tevens als je gaat knijpen ga je ook slingeren. Dus gewicht met de helft omlaag, dumbbells los in de hand en liften met je biceps, niet een soort van aanslinger vanuit de onderarm.
Thnx voor je reactie en advies Raphie! De tip van knijpen heb ik ooit eens in de sportschool gekregen. Ik heb jou advies de afgelopen trainingen meteen toegepast en dat voelt een stuk beter. Ik voel wel duidelijk in mijn biceps dat ik ze getraind heb, maar het voelt minder vermoeid na de training als hoe ik ze voorheen trainde.
 
Als je elke dag als een malloot je biceps gaat trainen is het logisch dat je op een bepaald moment last krijgt van die pezen daar. Bovendien betwijfel ik of je armen daar nou echt groter van gaan worden. Ik zou de trainingsfrequentie verlagen en ook de gewichten verlagen, in plaats daarvan meer focus op uitvoering en gevoel/pomp leggen. Weet niet precies wat je nu doet, maar lager dan 8 of 10 reps zou ik nooit gaan voor armen, eigenlijk minimaal 10-12 en elke rep proberen vast te houden / te squeezen etc.
Thnx voor je advies Spambod. Ik ben nog zoekende naar een goede trainingsmethode voor mijn armen vandaar ook mijn vraag. En nee mijn armen zijn er niet bepaald groter op geworden. Voor mijn armen pak ik meestal 5 sets en dan 8 a 12 reps, maar dat heb ik op jou advies nu verhoogd naar 12 reps, waarbij ik de workout met de helft van het gewicht meer vertraagd uitvoer en zo meer de focus op het gevoel leg. Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf voelen mijn biceps nu na de training strakker ipv vermoeid.
 
Als je echt 105kg @ 16% bent en nog zo dom dat je zo traint/dit soort vragen stelt, ben je wel echt genetisch gifted trouwens :roflol:
Haha thnx Snowke90. :roflol:
Ik heb mijn gegevens bijgesteld. Zowel mijn vetpercentage als gewicht liggen nu iets hoger. (106kg / 23% vetmassa) Ik zit nu ook weer in een bulkfase en dan lopen beide waarden altijd iets op. :D Daarbij ben ik nog zoekende naar een effectieve manier van trainen en de juiste voeding zodat ik meer progressie en ook zichtbare spiergroei boek, vandaar mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor al jullie adviezen!! Ik ben inmiddels begonnen deze in mijn trainingen toe te passen en voelt iig goed. Ik houdt jullie op de hoogte.
p.s. binnen welke termijn zou ik duidelijk vooruitgang moeten voelen en zien? (1 jaar?)
 
Wat is dat toch altijd met die fascinatie voor het trainen van de biceps. Ga loodzwaar compounds doen zoals halter roeien en chinnen. Dan hoef je echt niet daarboven op je biceps te trainen.
 
Back
Naar boven