Fitness Seller

Blessure pees knie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Felon

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m82
De laatste tijd heb ik veel last van mijn (patella) pees tussen mijn knie en scheenbeen aan de linkerkant. Zelfs als een tijdje rustig aan doe met squats & deadlifts komt het later terug. Bij lunges en leg extensions heb ik er dan weer minder last van.

Iemand ervaring hiermee? Zouden kneewraps helpen?
 
ik heb daar ook last! denk dat ut het zelfde is! heb het alleen aan beide kanten

what to do with it idd
ik heb ook al kneewraps overwogen.
 
Belasting <> belastbaarheid.

Simpele weegschaal, neem je rust en bouw opnieuw op.
Wraps zullen imo geen meerwaarde hebben. Belasting op pees blijft het zelfde.
 
Tja ik had ook al het idee dat wraps niet zouden helpen... Hoe lang zou ik het rustig aan moeten doen? Ik heb dat namelijk al eens gedaan en als ik er niks meer van voel, en ga daarna weer zwaar dan heb ik de volgende dag er tóch weer last van!
 
Ik denk dat je hetzelfde heb als ik. Check hier even of mijn beschrijving overeen komt met jouw pijn: klik

In dat geval heb je waarschijnlijk een jumpers knee en de behandeling staat ook in hetzelfde topic (liep ook bij fysio en hij raadde dezelfde oefeningen aan).

Moet wel benadrukken dat dit soort "brodiagnoses" niet altijd even betrouwbaar zijn. Als je er echt last van hebt gewoon naar de fysio gaan.
 
Wraps helpen misschien met het opwarmen en warm houden van de knieën?
 
Ik denk dat je hetzelfde heb als ik. Check hier even of mijn beschrijving overeen komt met jouw pijn: klik

In dat geval heb je waarschijnlijk een jumpers knee en de behandeling staat ook in hetzelfde topic (liep ook bij fysio en hij raadde dezelfde oefeningen aan).

Moet wel benadrukken dat dit soort "brodiagnoses" niet altijd even betrouwbaar zijn. Als je er echt last van hebt gewoon naar de fysio gaan.

Komt inderdaad exact overeen. Thanks! naar deze informatie zocht ik. Ik ga die oefeningen maar eens doen en een paar maandjes rustig aan doen met quads trainen. Zullen ook wel stifflegged deadlifts worden.. zucht :(
 
Tja ik had ook al het idee dat wraps niet zouden helpen... Hoe lang zou ik het rustig aan moeten doen? Ik heb dat namelijk al eens gedaan en als ik er niks meer van voel, en ga daarna weer zwaar dan heb ik de volgende dag er tóch weer last van!

Rustig opbouwen en check of je geen dis balansen bestaan in je LB. Zoja, hef die op.
 
Komt inderdaad exact overeen. Thanks! naar deze informatie zocht ik. Ik ga die oefeningen maar eens doen en een paar maandjes rustig aan doen met quads trainen. Zullen ook wel stifflegged deadlifts worden.. zucht :(

Ik ben met deze klachten bij een sportarts geweest. Die heeft me verwezen naar een fysiotherapeut. Hier ben ik behandeld met een apparaat met geluidsgolven en een excentrische squatoefening. Heeft bij mij goed geholpen. Heb er geen enkele last van, maar ben wel ruim een half jaar ermee onder de pannen geweest. Wat mij ook hielp is het masseren van die pijnlijke plek. Zorgt voor extra doorbloeding. Succes.
 
Kan versterken van de hamstrings hierbij helpen?
 
Wraps helpen misschien met het opwarmen en warm houden van de knieën?

Wraps, tapen,.. zorgen voor stabiliteit en kunnen goed zijn maar dit helpt de patient/topicstarter niet van zijn probleem en als men dit altijd gaat gebruiken kan het zelfs in het nadeel van de patient werken aangezien hij er afhankelijk van kan worden.

Rust
Excentrische oefeningen: bvb squatten naar beneden op je slechte been, terug naar boven op je goede been.
Cryotherapie/Ijs
 
Ik heb hier ook last van. Ik lees weinig over het volgende.
Als ik lang 15 min met een gebogen knie zit, dan moet ik mijn been gewoon strekken.
Ik verga van de pijn in mijn knie anders.
Met autorijden heb ik na 20 minuten zoveel last dat ik echt met stoppen om even mijn been te strekken.

Iemand die deze ervaring deelt?
 
De laatste tijd heb ik veel last van mijn (patella) pees tussen mijn knie en scheenbeen aan de linkerkant. Zelfs als een tijdje rustig aan doe met squats & deadlifts komt het later terug. Bij lunges en leg extensions heb ik er dan weer minder last van.

Iemand ervaring hiermee? Zouden kneewraps helpen?

Ik heb last van precies hetzelfde, ook aan de linkerkant. Heb volgende week afspraak bij de fysio, zal het advies hier tegen die tijd ook posten. Ik heb bij mezelf in ieder geval gemerkt dat het probleem met name de kop opsteekt als ik onder parallel ga. Een squatstand waarbij mn tenen meer naar buiten wijzen vermindert de problemen enigszins.
 
Momenteel ook een Jumpersknee. Oefening van Tony 91 (zie hieronder) is het beste. Ga nu al maandje naar sportfysio. Momenteel geen belastende oefeningen meer gedaan, geen squat, geen deadlift, geen Bor. Wel met lichte gewichten half squats maken en lunges doen. Daarnaast met ijsblokje licht masseren. Ook het geheel op rek brengen door gehurkt te blijven zitten, met je hakken op de grond http://us.123rf.com/400wm/400/400/n...pelen-met-wereld-bol-op-witte-achtergrond.jpg ) Blijf wel in beweging (rustig aan), maar pas op dat je het niet teveel belast. Als het chronisch wordt dan is een operatie wss niet onvermijdelijk. Het herstel gaat erg langzaam, denk nog wel 2 maanden nodig te hebben voordat het weer blessure vrij is.



Ik studeer kiné (fysio maar in belgië). Momenteel is dit de beste behandeling: http://www.youtube.com/watch?v=wY98htXP0O4

2 keer per dag 3x15 hh, heel traag zakken!! = excentrisch
Met 2 benen omhoog komen, plateau kan je maken met een stuk plank en blok ong 30°
 
Ik heb ook van tijd tot tijd een pijnlijke patellapees, en wat bij mij altijd flinke verlichting geeft is 4 of meer caps visolie per dag. Wellicht een beetje laat in dit topic, maar als je nog steeds veel last hebt zou je het eens kunnen proberen.
 
Ik heb ook van tijd tot tijd een pijnlijke patellapees, en wat bij mij altijd flinke verlichting geeft is 4 of meer caps visolie per dag. Wellicht een beetje laat in dit topic, maar als je nog steeds veel last hebt zou je het eens kunnen proberen.

Visolie zou inderdaad een ontstekingsremmende werking hebben. Ik zit momenteel op 8 caps per dag. Tsja, alles proberen wat zou kunnen helpen bij deze blessure ;).
 
Hier wordt wraps genoemd, maar eigenlijk zijn sleeves beter om je knie gewricht te ontzien. Misschien niet van toepassing als je klachten al in zo'n ver stadium zijn.

Bij ielja strik kan je bijv. rehbands kopen.
 
Back
Naar boven