MuscleMeat

Blessure periode gebruiken om te cutten

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ben momenteel geblesseerd (helaas), dus om het toch nog een beetje positief te houden wil ik deze periode gaan gebruiken om te cutten.
Kan voor de rest amper sporten, dus lijkt me dat ik me kcal lager moet inzetten als normaal gesproken?

Verder, Ik wil me eiwitten proberen erg hoog te zetten, is LW x 3 teveel of kan dat wel voor enkele weken?
 
Ik zou het niet doen, geen trainingsprikkel+lage kcals is een recept voor veel massa verlies.
Eiwitten zo hoog is niet nuttig.
Succes met je revalidatie
 
Laatst bewerkt:
Echt waar? Goed dat ik het dan nog maar even heb geopperd hier....
En als ik rustig aan probeer te trainen, veel herhalingen + minder gewicht? Misschien dat dat me wel lukt, zit met een (niet super zwarte) kneuzing.
 
Wat is er gekneusd, het lijkt me dat je met een kneuzing echt nog wel wat kan doen.
 
Echt waar? Goed dat ik het dan nog maar even heb geopperd hier....
En als ik rustig aan probeer te trainen, veel herhalingen + minder gewicht? Misschien dat dat me wel lukt, zit met een (niet super zwarte) kneuzing.
Ik heb niet genoeg info/kennis om daar een sluitend antwoord op te geven.
Het lijkt mij wel dat dat je kunt proberen te trainen rondom je blessure.
 
Ik heb gekneusde ribben, dus zou op zich wel wat oefeningen kunnen doen, maar wil het niet overbelasten ivm herstel.
Daarentegen zal squatten en bench press etc pijnlijk worden... Dus kan ook maar beperkt trainen en wil niet teveel gewichten pakken
 
Ik heb gekneusde ribben, dus zou op zich wel wat oefeningen kunnen doen, maar wil het niet overbelasten ivm herstel.
Daarentegen zal squatten en bench press etc pijnlijk worden... Dus kan ook maar beperkt trainen en wil niet teveel gewichten pakken
Ik zou toch zeker een weekje of 2 volledig rusten. En dan eens rustig proberen wat gaat/niet gaat zonder te forceren.
 
Ja dat was ook me 1e insteek, wil de 1e week even aankijken hoe het gaat en als ik denk dat ik weer een poging kan wagen gewoon rustig proberen op te bouwen.

Maar als ik niet kan trainen is het dus ook niet verstandig om te cutten ivm meer spierverlies?
 
Ik zou wel bezig blijven, in elk geval veel wandelen.
 
Maar als ik niet kan trainen is het dus ook niet verstandig om te cutten ivm meer spierverlies?
Ligt ook wel aan je stats, als je niet al te veel vet hebt zou ik dat niet doen.
 
Zit rond de 15 / 16%
 
Ijzervreters, is er misschien nog iemand die kan bevestigen (of ontkrachten) Dat cutten terwijl je weinig of niet kan trainen geen verstandige optie is ivm teveel spierverlies?
 
Ik zou tijdens herstel rond onderhoud eten en wandelen.
Ik heb zelf een keer een gekneusd borstbeen gehad. Wel kon ik toen wat leg curls doen en een beetje licht legpressen en zittend kuiten.
Kon toen ook wel wat concentration curls doen.. Maar echt trainen gaat dan gewoon niet.
Je moet oppassen ook niet teveel te snel te willen ivm herstel. Geen pijn wil niet altijd zeggen dat t goed is.
Sterkte.
 
Cutten is katabool, niet trainen ook. De combinatie zou ik dus zeker afraden.
 
bedankt voor jullie reacties, dan gaan we dit ook zeker niet doen!
 
Vanaf deze week wil ik het trainen weer rustig aan proberen op te bouwen.
Ben van plan om niet te zwaar te beginnen en dus gewoon rustig op te bouwen.

Het plan is om met lichte gewichten te beginnen en dan het aantal reps even flink omhoog te schroeven, in combinatie met een cut van 2 of 3 weken.
Ik was van plan om deze week een kote cut van 2/3 weken in te lassen, heb dit alleen nog nooit gedaan in combinatie met minder gewichten en meer reps.

Voor dit plan nog verdere aan/opmerkingen?
 
Je plan is het proberen waard lijkt me zolang je je kcals niet extreem laag houd, succes en laat hier even weten hoe het verloopt als je wilt
 
Ik zou niet onder je onderhoud eten. Cutten wanneer je niet (goed) kan trainen is zeker geen goed plan indien je je massa in elk geval wil behouden. Tenzij je on bent, dan maakt het minder uit.
 
Wat is de definitie van niet goed trainen in dit geval? Dat ik niet alle oefeningen kan doen?
Ben zeker niet on nee haha.

Als ik alle spiergroepen kan trainen, alleen wat minder in gewicht en hoger in reps, krijgen me spieren gewoon die impuls, toch? Please correct me If I'm wrong.
Daarnaast heb ik nu een week stil gezeten..
Bulken op dit moment lijkt me nog lastiger, omdat ik niet tot de max kan gaan in gewichten... Dus daarom dacht ik op deze manier deze paar weken toch nog nuttig te besteden..
 
Tijdens de periode dat ik niet kon trainen heb ik op onderhoud gegeten.

Ben nu een week weer aan het trainen, nog een klein beetje last van blessure maar kan bijna alle oefeningen gewoon doen.
Ben direct begonnen met een cut en heb nu de 1e week erop zitten en moet zeggen dat het deze 1e week eraf lijkt te vliegen... Kracht is nagenoeg hetzelfde gebleven, ondanks ik toch 3 weken niet getraind heb.
Heb mezelf niet gewogen, maar gok dat ik de 1e week tussen een halve kg en 1 kg verloren ben, uiteraard zal dit ook een deel vocht en maaginhoud zijn.

Nu start me 2e week en zal zondag even kijken of ik stop na deze 2e week of dat ik er 3 weken van maak...

Eerlijk gezegd bevalt het me tot nu toe prima....
normaal is me motivatie in de cut niet hoog en hou ik me er lastig aan, maar omdat het nu maar een cut van 2 of 3 weken is (na een bulk van 5 tot 8 weken) ben ik veel gemotiveerder en vind ik het makkelijker vol te houden.
 
Back
Naar boven