XXL Nutrition

[Blessure] schouder, rotator cuff? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitt

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 sep 2012
Berichten
456
Waardering
57
Lengte
1m70
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Beste dbbers,

Ben vanaf ik denk 14 jaar begonnen met trainen, ben nu 25 en nog steeds dagelijks in de gym te vinden.

Maar ben vorig jaar door een verhuizing voor een paar weken gestopt, sinds kort weer begonnen alleeen heb ik nu opeens een rottige blessure aan mijn linker schouder.

Iemand die in mijn gym werkt, zei dat het vermoedelijk de rotator cuf kan zijn.

Een stekende pijn uit zich voornamelijk tijdens het vastpakken van de Barbell tijdens squats waarbij er spanning op de schouders komt en bij pull ups ook heel erg.

Zou graag jullie mening horen, kan ik het beste schouders niet trainen en alleen mobility oefeningen doen?

Oh ja, mijn ene schouder staat ook een klein stukje lager dan de andere waarschijnlijk is dit al vanaf geboorte. Ben er ook een keer voor naar de fysio geweest maar er os vrij weinig aan te doen.

Alvast bedankt!
 
Beetje lastig om je advies te geven aangezien op basis van je verhaal niet vast te stellen is hoe je schouder beweegt stug of juist heel mobiel en hoe de kracht en coordinatie is van bepaalde spieren. Gewoon even langs een therapeut gaan voor het beste advies ;)
 
Ik had dit ook. Zie mijn topic DE cure voor impingement. Dat heeft voor mij geholpen.
 
Heb je de mogelijkheid om met een safety squat bar te squatten? Dan hoef je je schouder niet te "forceren" door hem achter de bar te krijgen.
Verder zou ik een elastiek kopen om daarmee je schouder op te warmen.
Dat zijn dingen die voor mij helpen als ik last heb van mijn schouder. En misschien kan je pull-ups (tijdelijk) vervangen voor latpulldowns.
 
Back
Naar boven