Fitness Seller

Blessure voorkant schouder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fitnessbudy

Novice
Lid geworden
17 sep 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,
Mijn naam is Ben en ik ben 20 jaar. Ik train ongeveer 2 jaar in totaal nu. 3 maanden geleden heb ik echter de gevreesde schouderblessure opgelopen. Tijdens een zittende barbell curl schoot er opeens een steek van pijn in mijn linkerschouder. Toen nog 2 weken doorgetraind omdat de pijn wel mee viel, maar uiteindelijk gestopt omdat de pijn niet weg ging. Toen ben ik bij de fysio beland, die kon mij ook niet precies vertellen wat er aan de hand was, maar volgens de fysio was het een probleem met de rotator cuff. Na 2 maanden weinig resultaat behaald, toen ben ik terug naar de huisarts gegaan. Deze dacht gelijk aan een scheur in een pees bij de biceps/schouder. Uiteindelijk foto's en echo laten maken. Uitslag: alles was in orde. Toch bleef ik natuurlijk die ''pijn'' houden. Toen ben ik naar een osteopaat gegaan waar ik nu 1 behandeling heb gehad en waar ik zeker niet ontevreden mee ben, heb iets meer beweeglijkheid in de schouder. Ook ben ik gister na een nieuwe fysio gegaan, een soort van sportfysio. Deze vertelde mij echter niet zo goed nieuws. Volgens hem was waren de pezen in mijn schouders/biceps overbelast. Dit kon uiteindelijk 1 jaar duren voordat dit volledig hersteld was.. Ik moest volgens hem maar meer cardio doen en meer voor een atletisch lichaam trainen, ik kon merken aan hem dat die een beetje anti-bodybuilding was. Vandaag moet ik nog terugkomen voor de oefeningen die ik moet gaan doen. Ik heb nu dus al 3 maanden niet getraind en ben eigenlijk ten einde raad want kan me haast niet voorstellen dat ik nog 8 maanden niet kan trainen. De soort van pijn die ik heb is trouwens als ik mijn arm omhoog breng of zijwaarts hef, en dan vooral tijdens het zakken voel ik een soort van pijn/druk in de voorkant van mijn schouder. Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze blessure of er meer over weten? Ervaringen met fysiotherapeuten, manueel therapeuten of osteopaten? Ik hoor het graag van jullie!
 
Probeer voor jezelf te kijken welke oefeningen wel goed voelen en welke oefeningen niet de komende tijd. Zonde als je om deze reden helemaal stopt met trainen.
 
Back
Naar boven