Fitness Seller

Blessurepreventie bij Shoulder Press en Cable Row

Bezoekers in dit topic

Bzar

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
1.369
Waardering
8
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Hoe kan ik het beste voorkomen dat ik een blessure oploop bij deze oefeningen?



Alvast bedankt en liever geen lolbroeken die zeggen dat je dan de oefening niet doen moet.
 
Betreffende de shoulder press, misschien komt het omdat je te veel andere oefeningen die je schouders belasten erbij doet?

Zo deed ik een lange tijd terug naast shoulder press ook regelmatig upright rows. Kreeg na een tijdje hierdoor bij het shoulder pressen al snel steken in mn schouders.

Later ben ik overgestapt op alleen nog maar shoulder press en heb geen er nu geen last meer van tijdens het pressen.
 
Upright row is niet goed voor schouders.
Is gewoon eenmaal zo. Als je een zwakke schouder hebt, doe hem dan beter niet!

Wat betreft shoulderpress: liever duwen voor het gezicht, dan een shoulderpress behind neck. Er is niets slechter of zware gewichten omhoog duwen startende van achteren in de nek.

Doe in die oefening liever met iets minder kg's en mooi geconcentreerd uitgevoerd dan dat je echt moet gooien met de gewichten. Probeer ook een partner te strikken die de zware gewicht kan in je handen leggen terwijl je in de boven gestrekte positie al verkeerd. Want het is ook die beginfase om die gewichten om hoog te sukkelen dat ook zeer slecht is.
 
Ik sprak ook over het verleden he, doe die die oefening nu al lang niet meer :P.
 
Back
Naar boven