MuscleMeat

Blessures en herstel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bobbiee

Novice
Lid geworden
2 mei 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Beste mensen,

Ik heb een vraag, zal eerst even mijn verhaal vertellen:
Ik ben inmiddels 20 en toen ik 16 was woog ik 110KG met 181 cm, ik ben toen gaan sporten en afvallen en ben toen in ongeveer anderhalf jaar eerst naar de 66/67kg gedropt en daarna opgebouwd naar de 72kg(en dan met meer spier ipv vet!) ik heb toen helaas een blessure opgelopen in beide armen namelijk een ontstoken pees/aanhechting aan de binnenkant van de arm.

Ik ben toen door enorm veel verschillende fyio's/mensen geholpen, begon met een fysio die zei dat mijn polsen instabiel waren en daar oefeningen voor gekregen, op advies van betreffende fysio gestopt met krachttraining, pijn werd alleen maar meer, doorgestuurd naar een chirurg in het ziekenhuis die er een corticosteroïden injectie in heeft gezet, waarna ik twee maanden spalken om heb gekregen om de ontsteking weg te halen. Gaandeweg ben ik gestopt met mijn sporten, heb ik moeten stoppen met mijn werk en heb ik mijn opleiding op dat moment niet gehaald. Toen ik weer van de spalken af moest begon de ellende pas echt, mijn spieren waren helemaal niks meer gewend en de pijn werd alleen maar meer, ik deed helemaal niks meer, zat alleen maar thuis en keek films en nog zei de fysio dat ik het overbelaste en dat het een hele hoop tijd zou gaan kosten, ik ben toen in een hele diepe depressie gekomen waarbij ik enorm alcohol en drugs ben gaan misbruiken en in een periode van 3 maanden van 68 kg naar 85 kg ben gegaan, en uiteindelijk een poging heb ondernomen om mezelf van het leven te beroven, godzijdank is dit mislukt en heb ik daar niks aan overgehouden. Dat moment was gelukkig een keer punt in mijn leven waarbij ik niet meer bij de pakken neer ging zitten maar actie ondernam, ik ben naar een psycholoog gegaan om mentaal beter om te kunnen gaan met mijn situatie, naar een andere fysio en naar een sport diëtist om mijn voeding optimaal af te stemmen op mijn herstel. De afgelopen 5 maanden zijn een hele rit geweest met enorm veel pijn, zweet, tranen en moeite.

Er is begonnen met dry-needling behandelingen en stabiliteits-oefeningen, hierdoor namen de klachten al een heel stuk af waardoor ik weer instaat was om veel dagelijkse dingen weer te doen en vooral om te kunnen fietsen, hierna zijn we heel langzaam oefeningen gaan bijvoegen en later in gewichten omhoog gegaan.
Ik ben nu op het punt aangebroken dat ik bijna pijn vrij ben, enkel repeterend werk als computeren geeft standaard klachten en als ik te zwaar heb getraind wat dus het struikelblok is, ik moet mijn onderarmen trainenom mijn weerstand te verhogen.

Nu komen mijn vragen:
- Bulken of cutten
- hoe is mijn voedingschema?
- doe ik de juiste oefeningen/zijn er betere?

Hieronder staan mijn huidige stats, heeft bulken/cutten invloed op het herstel van spieren/pezen/aanhechtingen?

Mijn stats gemeten via een Tanita weegschaal:
Leeftijd: 20
Lengte: 181cm
Gewicht - 74,6kg
Vet% - 15,7%
vetmassa - 11.7kg
vet vrije massa - 62.9kg
spiermassa - 59,8kg
lichaamsvocht - 43.1kg
lichaamsvocht % - 57.8%
botmassa - 3.1kg

Dit is wat ik eet op een dag, kan ik hier nog op verbeteren?:

Ontbijt 07/0900
- 3 Volkoren boterhammen
- 30+ Kaas
- Kipfilet
- Achterham
- Visolie capsule
- Vitamine d6
- glucosamine/chondroitine capsule


Tussendoor 10/1100
- Banaan

Lunch 12/1300
3 Volkoren boterhammen
- 30+ Kaas
- Kipfilet
- Achterham
- Visolie capsule
- Vitamine d6
- glucosamine/chondroitine capsule

Tussendoor 14/1500
-250 Gr kwark

Avond 17/1800
- Vlees: Voorkeur 5x per week 250gr Kip 2x Zalm/pangasius filet alternatief Varken/biefstuk etc
- Groente: Afwisseling tussen Brocolli, wortelen, ertjes, mais zoveeel mogelijk!
- Afwisseling tussen Zilvervlies rijst/aardappels 200gr voorkeur rijst
- glucosamine/chondroitine capsule

Tussendoor 2000/2030
- 250 Gr kwark
- glucosamine/chondroitine capsule

Bij trainings dagen 3 x Bcaa voor training 3x Na en banaan extra bij kwark na training.

Ik train nu 4 dagen in de week: maandag bovenlichaam, dinsdag onderlichaam, donderdag bovenlichaam en vrijdag onderlichaam en doe de volgende oefeningen voor bovenlichaam, hebben jullie hier nog adviezen/tips voor?

- Dumbell front raise op 5 kg 3x12
- bankdrukken 31KG 3x12
- Dumbell hammer curls 9 kg 3x12
- Liggende Fly's 9 kg 3x12
- Dumbell press 9 kg 3x12
- Barbell row 15 kg 3x12

Onderstaande 3 weet ik niet zeker hoe ze heten:
- Staande cable rows 45kg 3x12 ik sta hier bij, ik zit zegmaar in de lucht en ik de 2 pulleys naar me toe tot mijn ellebogen achter me rug zit
- ? Ik sta, rug recht en ik trek een pulley van links naar rechts waarbij ik mijn elleboog tegen mijn zij aanhoudt en enkel een hoek van 45 graden draai, deze voel ik aan de bovenkant van mijn schouder niet op me sleutelbeen. 9 kg 3x12
- ik zit op de grond met me knieen voeten over elkaar en ik leg mijn handen op een bal en rol me bijna helemaal gestrekt uit. 3x12

Hopelijk genoeg informatie gegeven, anders kan dit later alsnog.

Alvast super bedank voor de moeite om het te lezen!
Groetjes,
Bob
 
Bulken of cutten

Dat heeft met persoonlijke voorkeur te maken. Je zit op een mijns inziens Vp% waarmee je 2 kanten op kunt, dus wat wil jezelf ?
Als jij op 20% of hoger zit zal iedereen hier wel zeggen dat je moet gaan cutten

hoe is mijn voedingschema?

Voedingsschema is niet veel over te zeggen, misschien wat voeddingswaarden erbij vermelden (aantal Kcal's, eiwitten, vetten, koolhydraten) ?
Producten op zich zijn wel prima, maar je moet het grotere plaatje zien. Om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.

doe ik de juiste oefeningen/zijn er betere?

Is een leuk begin voor het bovenlichaam, je zult er echt wel resultaat mee boeken.
Maar een full body workout lijkt me wel geschikter.
 
Dat heeft met persoonlijke voorkeur te maken. Je zit op een mijns inziens Vp% waarmee je 2 kanten op kunt, dus wat wil jezelf ?
Als jij op 20% of hoger zit zal iedereen hier wel zeggen dat je moet gaan cutten



Voedingsschema is niet veel over te zeggen, misschien wat voeddingswaarden erbij vermelden (aantal Kcal's, eiwitten, vetten, koolhydraten) ?
Producten op zich zijn wel prima, maar je moet het grotere plaatje zien. Om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.



Is een leuk begin voor het bovenlichaam, je zult er echt wel resultaat mee boeken.
Maar een full body workout lijkt me wel geschikter.

Mijn met betrekking tot het cutten: heeft bulken/cutten invloed op het herstel van spieren/pezen/aanhechtingen?
Ik wil zelf cutten alleen mijn vraag is dus of het verschil maakt voor je herstel, het onder je behoefte gaan zitten.

Excuses, zie hier voedingswaardes!

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

https://gyazo.com/c9d1b498c9743c614a49a4b493d1b68b
https://gyazo.com/d7a6ed3eead3fe1e12a23cb70f718a5e
 
Als je onder je behoefte eet zal je lichaam minder snel herstellen dan als je je lichaam een hoop voedingstoffen geeft.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Qua vetten zit je te laag, aangeraden wordt (althans voor krachttraining / hypertrophy) 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (dus hier mag je eventueel nog iets omlaag) en de rest dien je dan op te vullen met koolhydraten.

Als je de App my fitnesspal gebruikt dan heb je een geweldige hulp bij de hand.

Als je onder je behoefte eet zal je lichaam minder snel herstellen dan als je je lichaam een hoop voedingstoffen geeft.

Dit
 
Als je onder je behoefte eet zal je lichaam minder snel herstellen dan als je je lichaam een hoop voedingstoffen geeft.

Dus voor mijn blessure herstel zou het beter zijn om nu te gaan bulken(note wel dat ik dus niet maximaal kan trainen bovenlichaam)
Mijn kennis is vrij beperkt hierin, maar met mijn huidige eetschema krijg ik volgens mij alle nodige voedingsstoffen binnen voor herstel maar val ik wel af.
van 19 april tot 3 mei van 12.4kg vetmassa naar 11.7kg gegaan en van spiermassa 59,9kg naar 59,8kg wat mij raar lijkt want in mijn mening zit ik niet onder mijn behoefte op het moment.
 
Dus voor mijn blessure herstel zou het beter zijn om nu te gaan bulken(note wel dat ik dus niet maximaal kan trainen bovenlichaam)
Mijn kennis is vrij beperkt hierin, maar met mijn huidige eetschema krijg ik volgens mij alle nodige voedingsstoffen binnen voor herstel maar val ik wel af.
van 19 april tot 3 mei van 12.4kg vetmassa naar 11.7kg gegaan en van spiermassa 59,9kg naar 59,8kg wat mij raar lijkt want in mijn mening zit ik niet onder mijn behoefte op het moment.
Als je bent afgevallen zat je wel onder je behoefte :)

Maar het zal vrij weinig uitmaken denk ik voor een blessure. Tijd en geduld is dan gewoon belangrijk en niet te snel weer hard willen knallen.
 
Back
Naar boven