AndroidHealthClinic

blijf hangen op 73kg | beetje advies nodig | net topic. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marick

Cool Novice
Lid geworden
8 jan 2013
Berichten
229
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
hallo, Ik ben marick. Ik train 4x in de week split schema. Dit is mijn voortgang tot nu toe.​

voor%20na_zps43cfmuuh.jpg

Ik ben van 60 kg naar 72-73 gegaan. nu blijf ik alleen hangen rond de 72 kilo. 14% bf.
Ik weet het. ik moet meer eten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. en ik heb even een duwtje in me rug nodig van bijvoorbeeld dbb!

hier is het laatste schema dat ik heb gemaakt. met behulp van dit topic heb ik uitgerekend wat me behoeftes zijn http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/

_________________________________________________________________

Dit zijn mijn benodigdheden
Benodigheden:
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
3560 400+ 110 +/- 130+

dit is het totaal van het schema:

KCAL Koolhydraten Vet Eiwit
3378 345,2 131,8 216,05

Eet ik genoeg? Wat voor aanpassing zouden jullie maken als je mij was? Andere punten waar ik op moet letten? Dingen die ik beter kan eten? houd rekening dat ik op school GEEN gekookte maaltijden kan eten. Ik heb mijn best gedaan om het topic zo overzichtelijk mogelijk te maken

Er moet zoals je ziet nog +/- 200kcal bij. kloppen mijn berekeningen voor de benodigdheden?

Alvast bedankt voor het lezen!:D
__________________________________________________________________

8:00
Eiwitshake 30gram + 250 ml melk
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
114 0,6 0,5 27
115 24 6,3 9

10:30
Banaan
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
100 25 0,2 1,2

12:15
Boterhammen

KCAL Koolhydraten Vet eiwit
2x pindakaas 330kcal 28 7,5 21
2x pindakaas 330kcal 28 7,5 21
2 sneetjes+ ei gekookt 211 24,3 7,6 11,5
2x sneetje kipfilet 200 26 14 10

15:00
50g cashews

KCAL Koolhydraten Vet eiwit
300 11,3 23,3 9,3

18:00
avondeten
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
800 70 25 34

toetje (vla)
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
200 30 6 6,4

20:00
Sinaasappelsap 150ml
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
90 20 0,4 1,4

22:00
Weightgainer + 350ml melk
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
388 38 8,5 43

23:00
Kwark+15 g stroop
KCAL Koolhydraten Vet eiwit
350 10 25 21,25
50 10 - -

totaal schema staat bovenaan ->
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het. ik moet meer eten

Eet ik genoeg?

Je moet meer eten. Voor de rest kun je in de marge aan producten sleutelen en aan je macro's maar het komt vooral neer op meer eten. Wat je wel kan doen als je er moeite mee het is je eiwitten naar 150 zetten en je vetten naar 70-80. Reden hiervoor: het is wat makkelijker kh naar binnen te klappen zeker als je moeite hebt met de hoeveelheden.
 
Chocomel drinken voor/na de treen.
 
kap havermout in je ochtendshake, maak je porties groter ipv van 1shake en twee u later 1 banaan
zware compounds met progressieve overloads mits goede voeding zullen goeie resultaten geven
 
Doe 500 ml ipv 250. Is al 240kc alleen melk, 40 gram whey 160 kc
40 gr bambix rijstebloem 152 kcal
Totaal 552 kc
 
Meer Carbs gaat je resultaten zoiezo geven , ik zou als ik jou was gewoon bij elke maaltijd wat meer Carbs doen , dus extra 2 sneetjes brood bijv. Extra rijst of extra havermout , en kijk of je progressie boekt , zo niet verhoog je weer , enz enz. Je bent een ectomorph , dus je zal echt meer moeten eten . Nog een tip , stick to the basics . Basis oefeningen als bankdrukken , squats , barbell rows en millitary press gaan je fysiek bouwen , die isolatie oefeningen moet je nu geen nadruk op leggen , je gaat er niet van groeien .
 
Literpak (volle)chocomel toevoegen, eventueel verdelen over de dag, dat moet geen probleem zijn.
Dan kom je makkelijk aan je kcal overschot.
 
Goede tips. Niet vergeten, dat als je groeit, je lichaam ook telkens meer energie nodig heeft. Als je zo weer 5kg zwaarder bent, even opnieuw je behoefte berekenen en je voeding mee laten "groeien" ;)
 
Chocomel drinken voor/na de treen.
serious 0_o? ik drink al sinaasappelsap voor de treen en na de treen 350ml+2scheppen gainer

kap havermout in je ochtendshake, maak je porties groter ipv van 1shake en twee u later 1 banaan
zware compounds met progressieve overloads mits goede voeding zullen goeie resultaten geven
havermout goed idee, thanks! ik krijg alleen tegenwoordig 's ochtends niet zoveel meer weg. idk waarom

Literpak (volle)chocomel toevoegen, eventueel verdelen over de dag, dat moet geen probleem zijn.
Dan kom je makkelijk aan je kcal overschot.
Is dat niet super slecht? is wel lekker dirty bulk maar heb je dit zelf ook gedaan dan? :p
dan ken ik net zo goed elke dag een halve boterkoek opvreten, kost niks :D

Goede tips. Niet vergeten, dat als je groeit, je lichaam ook telkens meer energie nodig heeft. Als je zo weer 5kg zwaarder bent, even opnieuw je behoefte berekenen en je voeding mee laten "groeien" ;)
had ik al aan gedacht maar toch thanks :) alleen die 5kg lijkt nog zo ver weg:o
 
Als je een blender hebt doe je s ochtends 500ml volle melk 100g havermout en 1 schepje whey, drinkt zich niet veel moeilijker weg als de shake die je nu hebt, en wss zit je dan al goed qua wat je nodig hebt, of zelfs ruim er boven
 
serious 0_o? ik drink al sinaasappelsap voor de treen en na de treen 350ml+2scheppen gainer

Drink ook 1-1,5L chocomel per dag (ook op rustdagen) en soms lijkt het net alsof ik afval.
Verder bestaat chocomel uit volle melk (goed) en toegevoegde suiker (np na het trainen).
 
Is dat niet super slecht? is wel lekker dirty bulk maar heb je dit zelf ook gedaan dan? :p
dan ken ik net zo goed elke dag een halve boterkoek opvreten, kost niks :D

Chocomelk heeft een prima verhouding om vooral rondom de training te nemen.
Ja toen ik op 5kc+ zat, dronk ik aardig wat chocomelk weg, kreeg er wel een bolle kop van. :D
 
maar qua indeling zit het wel goed?
 
Als je een blender hebt doe je s ochtends 500ml volle melk 100g havermout en 1 schepje whey, drinkt zich niet veel moeilijker weg als de shake die je nu hebt, en wss zit je dan al goed qua wat je nodig hebt, of zelfs ruim er boven

Deze tip is zeker het proberen waard! Ik vind u ontbijt wat aan de kleine kant, zelf pak ik 50 gram whey 90 gram havermout , 2 bananen(geen al te grote) en500 ml melk in de blender.
 
Ja, als ik naar je totaal kijk, prima verdeling van kh,vet,eiwit
yess :cool:

Deze tip is zeker het proberen waard! Ik vind u ontbijt wat aan de kleine kant, zelf pak ik 50 gram whey 90 gram havermout , 2 bananen(geen al te grote) en500 ml melk in de blender.

Nice, gebruiken jullie dan havermout poeder of gewone?
 
yess :cool:



Nice, gebruiken jullie dan havermout poeder of gewone?
Persoonlijk gebruik ik supermarkt havermout. Dat is makkelijk, goedkoop en als je het fijn wil, gooi je het in de keukenmachine of blender ;) Zo kun je ook nog eens havermout repen maken..
 
Chocomel drinken 1liter per dag = gainzzzzz
 
ondertussen 78kg'ish :D
 
Back
Naar boven