MuscleMeat

blijf hangen op zelfde gewicht

Bezoekers in dit topic

r64king

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
64
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
ik ben al een tijdje aan het afvallen en probeer nu droger te worden.
woog 98 kg ben nu 85kg en het gaat opzich best goed.
alleen de laaste 3 weken blijf ik op zelfde gewicht hangen en denk ik dat ik qua vet ook niet meer verlies.
mijn doel is om droger te worden niet persee lichter aangezien ik 188cm ben en dit denk ik wel een goed gewicht is.
ik train 2x kracht in de week. en doe ongeveer 3x in de week fietsen ene week meer dan andere x.
ik eet tussen de 2000 en 2250kcal per dag. 35 % koolydraten 30% procent vet 35% procent eiwitten
is het misschien verstandig om even 2 weken meer te eten aangezien ik al 3 maanden aan het afvallen ben of juist niet?
omdat ik ook lees dat na te lang afvallen je soms even meer moet eten of hebben jullie andere tips?
tevens vast ik van 21.00 tot 12.30
 
Even zodat mensen het makkelijker kunnen volgen:
2000-2250 kcal
Koolhydraten 35% = 175 - 197g
Eiwitten 35% = 175 - 197g
Vet 30% = 66 - 75g
 
Minder kcal eten / meer cardio
 
3xpw iets verder en intensiever gaan fietsen. +20km/u
(en je stats bijwerken van 10j geleden)
 
Er gaat niets meer af of gaat het ellendig langzaam ? Dat laatste herken ik wel, hoe minder vet hoe langzamer en lastiger. Op hoeveel % schat je nu dat je zit ?
Blijf je ongeveer even sterk in da gym ?
Ik zou liever niet lager gaan in kcal maar proberen om elke dag te wandelen.
Fietsen is dat woon werk verkeer of sportief fietsen?
 
Opnieuw je BMR berekenen je PAL goed inschatten welke meestal lager is dan je denkt.
Cardio is leuk maar niet zalig makend 11 etages met de trap verbruikt onder de 70kcal en een appel is al meer.
Val je niet meer af dan moet je cutten in de energie innamen simpeler wordt het niet.
Hoeveel trek je bij voor training? 400kcal?
Misschien PSMF toepassen.

Mijn advies is om het vasten te stoppen je hebt juist na je training voldoende macro's nodig om om je MPS te ondersteunen en je glycogeen te vullen.
 
Er gaat niets meer af of gaat het ellendig langzaam ? Dat laatste herken ik wel, hoe minder vet hoe langzamer en lastiger. Op hoeveel % schat je nu dat je zit ?
Blijf je ongeveer even sterk in da gym ?
Ik zou liever niet lager gaan in kcal maar proberen om elke dag te wandelen.
Fietsen is dat woon werk verkeer of sportief fietsen?
fietsten is 3x tussen de 2 en 4 uur. de ene x met een groep op de weg andere x met de mtb volgas door het bos. gemiddeld denk 2x dus wat rustigere en 1 x echt vol gas 2 tot 3 uur lang.
ik word iets sterker niet veel maar meestal ene week 6 herhalingen week erna 8 en dan gewicht iets verhogen. dus opzich blijft dat wel stijgen.
denk langzaam dat het gaat.
hoelang zou jij dan aanraden om te wandelen heb namelijk wel een zittend beroep.
 
Opnieuw je BMR berekenen je PAL goed inschatten welke meestal lager is dan je denkt.
Cardio is leuk maar niet zalig makend 11 etages met de trap verbruikt onder de 70kcal en een appel is al meer.
Val je niet meer af dan moet je cutten in de energie innamen simpeler wordt het niet.
Hoeveel trek je bij voor training? 400kcal?
Misschien PSMF toepassen.

Mijn advies is om het vasten te stoppen je hebt juist na je training voldoende macro's nodig om om je MPS te ondersteunen en je glycogeen te vullen.
ligt per training als ik op de mtb weg ga verbruik ik zomaar 1600kcal - wat ik tijdens het trainen heb opgegeten.
voor sporten geeft mijn garmin aan dat ik tussen de 200 en 300 ligt beetje aan de training. deze probeer ik dan ook niet extra te eten dus probeer elke dag wel max die 2000 kcal binnen te krijgen.
dus jij zou het eten van nu 4x per dag. verdelen naar bv 6x en dan minder grote hoeveelheden of ?
of zou je naar 1800 kcal gaan per dag?
 
Houd je je Kcals wel goed bij ?
Ik zou zelf niet lager in Kcals gaan, want dan heb je geen energie meer. Zoals ik zei meer bewegen. Normaal zou een volwassen man van 1.90m moeten afvallen op ~2500Kcals met deze trainingen
 
Houd je je Kcals wel goed bij ?
Ik zou zelf niet lager in Kcals gaan, want dan heb je geen energie meer. Zoals ik zei meer bewegen. Normaal zou een volwassen man van 1.90m moeten afvallen op ~2500Kcals met deze trainingen
ja ik ben op begin ook echt goed afgevallen in 5 maanden van 96 naar 85 dus dat ging goed.
ik houd ze bij via myfitnespal.
 
Gewoon vol blijven houden, en zorg dat je je weekgem. haalt, niet dat je in het weekend cheat.
 
ligt per training als ik op de mtb weg ga verbruik ik zomaar 1600kcal - wat ik tijdens het trainen heb opgegeten.
voor sporten geeft mijn garmin aan dat ik tussen de 200 en 300 ligt beetje aan de training. deze probeer ik dan ook niet extra te eten dus probeer elke dag wel max die 2000 kcal binnen te krijgen.
dus jij zou het eten van nu 4x per dag. verdelen naar bv 6x en dan minder grote hoeveelheden of ?
of zou je naar 1800 kcal gaan per dag?
Als je niet meer afvalt dan lager gaan. Is er echter geen ruimte om lager te gaan dan is invoeren cardio een manier.
Maar jezelf afbeulen met MTB is geen cardio dat is duursport en werkt contra productief voor spiermassa vergroten.
Je zal hier een keuze moeten maken. En in 2 uur 1600kcals verbranden no way er wordt dan uit een andere energiebron getapt.
Anders zou het niet mogelijk kunnen zijn dat je stagneert in het verliezen van gewicht.
Je geeft aan dat je 1600kcal erbij eet ik denk dat daar je probleem ligt. Je vertrouwd teveel op je garwin.
Als ik in de ochtend mijn cardio doe op een hometrainer draai ik in 40 min ongeveer 500kcal, nou echt niet dat is een leuke indicatie maar verre van de werkelijkheid Ik denk in werkelijkheid niet eens de helft.
Maar goed dat is mijn gedachten erover.

Als je week energieonname laten we zeggen 15.000 kcal is dan is dat 15.000/7=2143kcal per dag.
Je geeft aan dat je 3x per week 1600kcal bij eet tijdens je mtb tourtjes dat 4800 +15.000/7= 2829kcal per dag
Daar ligt voor mij je probleem dat bij eten.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
ik houd ze bij via myfitnespal.
Vul je alles zelf in qua producten?
Er staan nl best veel fouten in mfp....
Weeg je ook alles af? Of schat je?
Hoe lager je komt in gewicht dan gaat ook je onderhoud omlaag.
Als je je voeding niet afweegt kan Je in het begin best snel afvallen maar dat kan later bijdragen aan niet verder afvallen.
 
Vul je alles zelf in qua producten?
Er staan nl best veel fouten in mfp....
Weeg je ook alles af? Of schat je?
Hoe lager je komt in gewicht dan gaat ook je onderhoud omlaag.
Als je je voeding niet afweegt kan Je in het begin best snel afvallen maar dat kan later bijdragen aan niet verder afvallen.
denk dat ik het aardig bij houd maar zou is komende 2 weken het beter bij houden en kijken of ik dan droger word.
 
Als je niet meer afvalt dan lager gaan. Is er echter geen ruimte om lager te gaan dan is invoeren cardio een manier.
Maar jezelf afbeulen met MTB is geen cardio dat is duursport en werkt contra productief voor spiermassa vergroten.
Je zal hier een keuze moeten maken. En in 2 uur 1600kcals verbranden no way er wordt dan uit een andere energiebron getapt.
Anders zou het niet mogelijk kunnen zijn dat je stagneert in het verliezen van gewicht.
Je geeft aan dat je 1600kcal erbij eet ik denk dat daar je probleem ligt. Je vertrouwd teveel op je garwin.
Als ik in de ochtend mijn cardio doe op een hometrainer draai ik in 40 min ongeveer 500kcal, nou echt niet dat is een leuke indicatie maar verre van de werkelijkheid Ik denk in werkelijkheid niet eens de helft.
Maar goed dat is mijn gedachten erover.

Als je week energieonname laten we zeggen 15.000 kcal is dan is dat 15.000/7=2143kcal per dag.
Je geeft aan dat je 3x per week 1600kcal bij eet tijdens je mtb tourtjes dat 4800 +15.000/7= 2829kcal per dag
Daar ligt voor mij je probleem dat bij eten.
ik mtb niet als cardio maar echt omdat ik het leuk vind.
ik zou dan is wat mijn garmin aangeeft delen door 2 en dan kijken of ik wel droger word als ik dan dus ook minder erbij eet dan ik nu doe omdat ik die 1600 aan houd.
 
Als je niet meer afvalt dan lager gaan. Is er echter geen ruimte om lager te gaan dan is invoeren cardio een manier.
Maar jezelf afbeulen met MTB is geen cardio dat is duursport en werkt contra productief voor spiermassa vergroten.
Je zal hier een keuze moeten maken. En in 2 uur 1600kcals verbranden no way er wordt dan uit een andere energiebron getapt.
Anders zou het niet mogelijk kunnen zijn dat je stagneert in het verliezen van gewicht.
Je geeft aan dat je 1600kcal erbij eet ik denk dat daar je probleem ligt. Je vertrouwd teveel op je garwin.
Als ik in de ochtend mijn cardio doe op een hometrainer draai ik in 40 min ongeveer 500kcal, nou echt niet dat is een leuke indicatie maar verre van de werkelijkheid Ik denk in werkelijkheid niet eens de helft.
Maar goed dat is mijn gedachten erover.
Net terug van een uurtje mtb'en. En ik denk dat 40 min cardio niet te vergelijken valt met een uur fietsen op geaccidenteerd terrein. Hartslag rond de 135 en 770kcal. Ik weeg rond de 90kg en ben net als ts aan het cutten, echter op 2200 kcal zonder dit aan te vullen voor cardio. Beetje pomp in de rug van het trekken aan het stuur bij de klimmen. Het tempo is dan stevig doorfietsen, maar een gesprekje zou nog gaan.
Maar je gebruikt zo veel meer spieren, probeer maar eens een afdaling te doen zonder je core aan te spannen, of te klimmen met je handen los, dat werkt niet. Op een hometrainer is dat geen probleem.
 
ik mtb niet als cardio maar echt omdat ik het leuk vind.
ik zou dan is wat mijn garmin aangeeft delen door 2 en dan kijken of ik wel droger word als ik dan dus ook minder erbij eet dan ik nu doe omdat ik die 1600 aan houd.
Ik denk dat je dat wel wat gaat schelen. In basis is het vrij simpel. val je niet af dan neem je meer energie (kcal) tot je dan je verbruikt.
 
Net terug van een uurtje mtb'en. En ik denk dat 40 min cardio niet te vergelijken valt met een uur fietsen op geaccidenteerd terrein. Hartslag rond de 135 en 770kcal. Ik weeg rond de 90kg en ben net als ts aan het cutten, echter op 2200 kcal zonder dit aan te vullen voor cardio. Beetje pomp in de rug van het trekken aan het stuur bij de klimmen. Het tempo is dan stevig doorfietsen, maar een gesprekje zou nog gaan.
Maar je gebruikt zo veel meer spieren, probeer maar eens een afdaling te doen zonder je core aan te spannen, of te klimmen met je handen los, dat werkt niet. Op een hometrainer is dat geen probleem.
Jij wil mij niet zien losse handen op een hometrainer :roflol:
Ron je verhaal is helder. Mijn punt is gemaakt aan het einde van de rit gaat het om kcal in versus kcal verbruikt.
Energie gaat niet verloren dat wordt gebruikt voor verbranding, innerlijke warmte, bruikbare energie voor de spieren en blijft er over dan wordt dat in reserve gebracht.
 
Back
Naar boven