MuscleMeat

Blocken van oestrogeen en DHT = gains en minder sides?

Bezoekers in dit topic

Little Daddy

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
12.101
Waardering
710
Ik heb op verschillende fora's gelezen en ik vroeg me af wat jullie hiervan vonden.

Als je tijdens een kuur het enzym 5-alfa-reductase remt (Finasteride) als dosis van 0.25 mg tot 0.5 mg elke dag samen met Arimidex 0.25 mg elke dag. Dan hoor je dus in feite meer test in je lichaam te hebben omdat he niet omzet in oestrogeen of DHT en zo minder bijwerkingen kan hebben? (Gyno, acne door constante hormoon waardes) en even anabool bent en minder androgeen.
 
abbo. ik volg :thumbs:
 
Je lichaam heeft oestrogeen nodig dus weet niet of het wel verstandig is om dat zo lang dan te blokkeren en in je kuur+nakuur ?
 
Je lichaam heeft oestrogeen nodig dus weet niet of het wel verstandig is om dat zo lang dan te blokkeren en in je kuur+nakuur ?
Je blokkeert volgens mij niet 100 procent oestrogeen maar een gedeelte
 
http://www.ergogenics.org/dutasteride-bij-testosteronkuur-waarom-zou-je.html

Als voorbeeld, er zijn nog meer van dit. Niemand die hier wat van af weet?

Wat ik heb gelezen is dat je bijvoorbeeld acne krijgt als je hormoon waardes te snel wisselen, kan komen door als je bijvoorbeeld elke week 1 gram test inject en dat het delen steeds veranderen naar DHT of oestrogeen.

Die acne vanwege hormoonhuishouding die in de war is zie je (voornamelijk) in de nakuur. Theorie hier achter heb ik overigens niet, dus misschien dat iemand het kan bevestigen of ontkrachten.
 
Via een bepaalde pathway zorgt oestrogeen dat IGF-1 waarden stijgen in de lever. Daarnaast is DHT een androgeen op zich wat ook nog eens veel sterker hecht aan de AR dan test. Je vrije test zal zeker stijgen met deze stack maar of het meer gains gaat brengen is niet zo 1 2 3 te zeggen. Velen ervaren dat een beetje oestrogeen in het lichaam toch anaboler werkt dan geen oestrogeen. Over finasteride in een kuur durf ik geen uitspraken te doen.
 
Die acne vanwege hormoonhuishouding die in de war is zie je (voornamelijk) in de nakuur. Theorie hier achter heb ik overigens niet, dus misschien dat iemand het kan bevestigen of ontkrachten.
Tijdens de kuur kan het ook gebeuren heb ik gelezen. In de nakuur is het idd wel erger.
Maar de oestrogeen blocker kan dus ook zorgen voor minder vocht en minder vetopslag door de omzetting van test naar oestrogeen.
Via een bepaalde pathway zorgt oestrogeen dat IGF-1 waarden stijgen in de lever. Daarnaast is DHT een androgeen op zich wat ook nog eens veel sterker hecht aan de AR dan test. Je vrije test zal zeker stijgen met deze stack maar of het meer gains gaat brengen is niet zo 1 2 3 te zeggen. Velen ervaren dat een beetje oestrogeen in het lichaam toch anaboler werkt dan geen oestrogeen. Over finasteride in een kuur durf ik geen uitspraken te doen.
http://www.ergogenics.org/dutasterid...om-zou-je.html

Je blokkeert niet geheel DHT en oestrogeen he bro.
In studie hierboven ( heb ook nog paar meer gevonden) is de DHT ook geblokkeerd dus en hebben de mensen alsnog dezelfde spiermassa gepakt als men die geen DHT blokker heeft gebruikt.

Ik weet niet echt veel van IGF waardes in de lever als je geen orales neemt en geen alcohol drinkt dan valt de schade te beperken toch? Kan ook bloed laten test om de zoveel tijd geen probleem.
 
Die acne vanwege hormoonhuishouding die in de war is zie je (voornamelijk) in de nakuur. Theorie hier achter heb ik overigens niet, dus misschien dat iemand het kan bevestigen of ontkrachten.

Kan men hieruit dan besluiten indien de acne na de nakuur weg is, dat je huishouden genormaliseerd is?
 
Ik gebruikte altijd arimidex tijdems me kuur.
Libido altijd na 3 weken al naar de klote (tijdens me kuur)
Je lichaam wordt erg gevoelig voor oestrogeen, langer herstel qua libido nodig dus.
Daarnaast kan je daarna nooit meer iets nemen zonder direct gyno te krijgen zodra je geen arimidex meer neemt

Gebruik sinds een jaar Proviron en het werkt TOP!!!
NUL gyno, nul vocht, alles veel beter.

En volgens mij ook beter voor je gains, maar daar heb ik geen wetenschappelijke onderbouwingen voor.
 
Ik gebruikte altijd arimidex tijdems me kuur.
Libido altijd na 3 weken al naar de klote (tijdens me kuur)
Je lichaam wordt erg gevoelig voor oestrogeen, langer herstel qua libido nodig dus.
Daarnaast kan je daarna nooit meer iets nemen zonder direct gyno te krijgen zodra je geen arimidex meer neemt

Gebruik sinds een jaar Proviron en het werkt TOP!!!
NUL gyno, nul vocht, alles veel beter.

En volgens mij ook beter voor je gains, maar daar heb ik geen wetenschappelijke onderbouwingen voor.
Hoeveel Arim per dag nam je dan? Proviron is een DHT- variant dan heeft de finasteride weinig nut, net als bij Winstrol en Primobolan
 
Ik gebruikte altijd arimidex tijdems me kuur.
Libido altijd na 3 weken al naar de klote (tijdens me kuur)
Je lichaam wordt erg gevoelig voor oestrogeen, langer herstel qua libido nodig dus.
Daarnaast kan je daarna nooit meer iets nemen zonder direct gyno te krijgen zodra je geen arimidex meer neemt

Gebruik sinds een jaar Proviron en het werkt TOP!!!
NUL gyno, nul vocht, alles veel beter.

En volgens mij ook beter voor je gains, maar daar heb ik geen wetenschappelijke onderbouwingen voor.

en niet te vergeten, oestrogeen = ook libido.
veel gasten denken dat alleen test daarvoor zorgt, niet helemaal waar.
je hebt beide nodig.
 
Kan men hieruit dan besluiten indien de acne na de nakuur weg is, dat je huishouden genormaliseerd is?

Dat is misschien iets te kort door de bocht, maar ik denk iig niet zo in de war dat het acne veroorzaakt. Overigens heeft lang niet iedereen hier last van.
 
Hoeveel Arim per dag nam je dan? Proviron is een DHT- variant dan heeft de finasteride weinig nut, net als bij Winstrol en Primobolan

Nam 1 pilletje (ep) volgens mij is dat 1mg.
 
Nam 1 pilletje (ep) volgens mij is dat 1mg.
Zal dat ook gebeuren bij een dosis van 0.25 mg? Doel is om de aromatisering ong 50-80 procent te minimaliseren dus er blijft wel oestrogeen in je systeem over. Waarschijnlijk had jij 90-100 procent je oestrogeen onderuit te halen door weinig libido etc
 
ik kijk mee wil ook finasteride enz nemen ook als ik gwn kuur
 
Probeer het en laat ons het weten.
 
Niemand heeft er wat over te zeggen blijkbaar.

DHT heeft een remmende werking op het borstweefsel, dus word je meer gyno prone wanneer je dit blocked. Ook zal het flink verminderen van DHT zorgen voor verminderde libido.
Genen bepalen of je haarzakjes gevoelig zijn voor DHT. Wanneer dit zo is worden ze dus dunner met uitval op termijn.
En het heeft totaal geen zin om allerlei shit preventief te nemen, als je nog niet eens weet hoe je reageert op testosteron imo.
Als je papa ook kaal is, en jij lijkt op hem ---> [Link niet meer beschikbaar]
 
DHT heeft een remmende werking op het borstweefsel, dus word je meer gyno prone wanneer je dit blocked. Ook zal het flink verminderen van DHT zorgen voor verminderde libido.
Genen bepalen of je haarzakjes gevoelig zijn voor DHT. Wanneer dit zo is worden ze dus dunner met uitval op termijn.
En het heeft totaal geen zin om allerlei shit preventief te nemen, als je nog niet eens weet hoe je reageert op testosteron imo.
Als je papa ook kaal is, en jij lijkt op hem ---> [Link niet meer beschikbaar]
Je blocked ook de oestrogeen he voor een grote deel en niet volledig
 
Back
Naar boven