XXL Nutrition

Bloed aan de paal! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Ja, echt waar.. of zeg maar: staaf.
Nu het vrij droog weer is, heb ik last van een heel droge huid,ondanks mijn vettige ketodieet.
Gevolg, vooral kloofjes aan de handen..

Vandaag deed ik 2 oefeningen met de squat staaf. Die heeft op onze sportschool een schroefdraad aan beide einden, waar ik een 2kg zware schroef steeds op en af schroef. Voordeel is dat de boel dan echt vast zit en niet gaat glijden zoals met die knijpers toch kan gebeuren die veel mensen liever gebruiken.
Afijn, daar zijn kleine metaalstukjes van afgesprongen omdat men ze steeds laat vallen.. normaal heb ik daar niet zo'n problemen mee, maar ik heb nu wel 10 sneetjes in mijn vingers.. en die bloeden dan een tijdje door.. overal zat bloed op!!!

Vond ik wel wat extreem! Echt hardcore! Maar leuk is anders.. typen doet nu ook al zeer.. hoe prettig ik dit droge weer ook vind (zon :cool: :cool: ) het verpest je huid.
Ik heb er nu uierzalf op gesmeerd.. schijnt het beste te zijn.

Hebben jullie daar ook wel last van... of zit er zoveel eelt op jullie handen dat dit nooit voorkomt???

Espi.. met fluweelzachte handjes (maar eelt op de elleboog van het in triathlon-lighouding fietsen)
 
ik heb zoiets echt nooit voorgehad.... ik moet nou wel zeggen dat mijn handen echt ruw zijn geworden door eelt en regelmatig gebruik van magnesium....
 
ik had het al bij mijn nagels, maar door het zo snel mogelijk willen op- en afdraaien van de schroeven komen de kloofjes op mijn vingertoppen en aan de basis van de vinger.
Mijn (fiets)handschoentjes hebben geen vingers... dus dat zou niet helpen, wel aan de basis (heb die trouwens al weer even niet gebruikt,was er 1 kwijt)

Nee, ik denk dat het puur door het weer komt.. mijn broer had er bijna altijd last van wegens het altijd met heet reinigingswater in de weer zijn.. veel uierzalf gebruiken dus..

Espi
 
Waar hebben we het nou toch over, we zijn toch geen balletdansers, kom op joh, weet je wat helpt?
gewoon een keer overheen pissen!!
 
kep precies hetzelfde... ook sneetjes onder me nagel.. heel pijnlijk bij het buigen van vingers. mja... tis zo weer z
zomer :)
 
Nou, ik zou het niet leuk vinden om zoveel eelt op mijn handen te krijgen.. ik ben blij dat ik ondanks het vele fietsen nog zachte handjes heb... staat wel vrouwelijk vin ik.. alla, dat eelt bij mijn elleboog en bij pols ziet niemand.

Erover pissen.. geneest dat sneller? Dacht van niet.. wel heb ik even gedacht om mijn talkpoeder mee te nemen, maar ik denk dat ze me dat op de sportschool niet in dank zouden afnemen.. (dus goed inwrijven met uierzalf maar).

Espi
 
isset niet uieNzalf ipv uieRzalf espi ;)
 
Nee, kennen jullie dat middel niet?
Mijn broer was melkveehouder en gebruikte het niet alleen voor de dames koeien maar ook voor zijn eigen handen.
Voorheen had ik een veel drogere huid, maar dat is nu met het ketodieet minder geworden, maar het speelt nu toch weer op.
Het bevat: bradophen, wat een quaternaire ammoniumverbinding is (en wat dan nog?) en allantoïne ter bevordering van epitheelherstel van de aangetaste huid. Het gaat uitdroging van de huid tegen.
Wordt toegepast bij het soepel houden van schrale en droge huiddelen. Aanbrengen op spenen of andere huiddelen en goed inwrijven. Herhalen tot verbetering is verkreging. Ook geschikt voor schrale handen.
De mijne is van Eurovet, Ciba Geigy (giga-pot), maar er zijn uiteraard ook kleine potjes bij de drogist te koop voor een hogere prijs..

Espi, die weet dat deze zalf ook erg populair is onder randonneurs,maar zelf daar onderin liever talkpoeder ter preventie van een schrale huid gebruikt..
 
Originally posted by Marcel36
Waar hebben we het nou toch over, we zijn toch geen balletdansers, kom op joh, weet je wat helpt?
gewoon een keer overheen pissen!!


:thumb:
 
sjonge, weten jullie niet dat een dame nooit over haar handen heen plast??? :p

Alhoewel, soms mik ik wel eens verkeerd als ik weer eens een keto-stickje onder de straal houd.. maar momenteel doet zelfs handen wassen verrekte zeer, dus ik ben blij dat de ketostix weer op zijn...

Espi
 
Ooit van stieren gehoord?
Ff in de Koenen gekeken: = wijfjes rund... ja :D.
Idd.. dus dames runderen dan???

Tja, soms gebruik je een woord al zo lang dat je de oorsprong van het woord ff uit het oog verliest.

Espi
 
Ik heb bloed aan mijn paal als ik mijn vriendin naai wanneer ze haar maandstonden heeft!
 
wat dacht je van handschoentjes gebruiken?
krijg je ook een stuk minder eelt op je handen.
 
Ba Naan zei:
wat dacht je van handschoentjes gebruiken?
krijg je ook een stuk minder eelt op je handen.

Toch beschermen die het grootste gedeelte van je vingers niet.
 
De Titel deed mij iets anders vermoeden....

Maargoed niet morre
 
Back
Naar boven