Fitness Seller

bloed en leverwaarde laten controleren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Binnenkort ga ik een kuurtje beginnen en wil eigenlijk mijn bloed en leverwaarde laten onderzoeken.

Dit kan uiteraard bij de doktor, maar hoe doen jullie dit, want de dokter laat niet zomaar je bloed en lever onderzoeken.

Welke smoes gebruiken jullie om dit voor elkaar te krijgen of zeggen jullie eerlijk de waarheid.
 
Eerlijk de waarheid.

Wel lachen de 1e keer:

* Ik wil graag bloed laten prikken om m'n LH, FSH, testosteron, nier- en leverfunctie te meten
- Je gaat toch geen spierversterkende middelen slikken?
* Nee joh, die injecteer je!
- eh...

:D


Uiteindelijk wel gekregen die tests.

PS: Dit heb ik getest:
gamma GT
ASAT (SGOT)
ALAT (SGPT)
LDH
natrium
kalium
kreatinine
lh
fsh
testosteron
 
Is dit niet beter om te zeggen:

Ik voel mij de laatste tijd zo moe, misschien kun u mijn LH, FSH, testosteron, nier- en leverfunctie te meten.

Of zullen ze daar niet intrappen
 
Ik denk dat het beter is om 'upfront' te zijn (hoe moeilijk ook) een goede arts dient dit te respecteren en (naar mijn mening) zelfs te waarderen. Dat hij niet voor dealer wil spelen (en dat zal ie in iets andere bewoording waarschijnlijk ook wel zeggen) is begrijpelijk.
 
Ik heb de GGD een email gestuurd en gevraagd of zoiets tegen vergoeding bij hun mogelijk is. Zal me antwoord hier plaatsen binnnenkort. Zou de drempel voor een hoop athleten flink verlagen..
 
JA, dat kan al in rotterdam en rijswijk (Den Haag)

pure RIP_OFF! ze vragen aan pariculieren 100 en aan artsen 17 euro(die de verzekring voor ons betaald)

en athleten die uit vrije wil hun bloed willen laten controleren zijn particulieren, dus probeer maar iets met je dokter te regelen, ik keg genoeg smoesjes hoe het me altijd weer lukt zodat het me niks kost.
 
Als je moe bent gaan ze wat andere waarden controleren hoor CCNP. :p

Gewoon via de arts spelen dus. Ik betaal iig al genoeg ziektenkosten, dus dat mag ik er wel eens uit gaan halen!
 
ik laat mijn leverwaarden elk jaar testen. zij doen dat zonder problemen. ik heb wel tien jaar met hepatitis c rondgelopen en na een zware medicatie ben ik ervan genezen. ik vraag het gewoon aan een dokter. als je zwaar traint, zal een dokter zonder problemen elk jaar je bloed onderzoeken en die levertesten horen daar gewoon bij. en inderdaad ccnp als je zegt dat je altijd moe bent, zullen ze zeker je leverwaarden testen. het is zo dat ze bij mij hep c hebben vastgesteld 15 jaar geleden. ik liep toen marathons en moest altijd mijn training onderbreken door vermoeidheid en slechte recuperatie.een slechte lever kenmerkt zich door vermoeidheid en niet door pijn in de leverstreek.
 
Originally posted by MrJ
Als je moe bent gaan ze wat andere waarden controleren hoor CCNP. :p

Gewoon via de arts spelen dus. Ik betaal iig al genoeg ziektenkosten, dus dat mag ik er wel eens uit gaan halen!

Je hebt gelijk MrJ we betalen ons allemaal scheel aan ziekenkostenverzekering en waarom ook eigenlijk niet.
Het lijkt mij alleen moeilijk, omdat ze altijd vragen waarom wil u dat.
 
Tja, gewoon eerlijk wezen dus.

Ze vinden het niet leuk, maar volgens mij sta ik nog in m'n recht ook een bloedonderzoek te krijgen. :)
 
Ik hoop dat ZIJ er ook zo overdenkt, want ik heb een vrouwelijke arts.........
 
Ik ook. :p

Beetje proberen te overbluffen.

suc6 bro!
 
Back
Naar boven