Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

Bloed laten testen

Discussie in 'Gezondheid en Uiterlijk' gestart door Darcem, 3 jun 2018.

Bulkpowders Informed Whey
Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Darcem

Darcem Dutch Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    263
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    75kg
    Hallo bb'ers,

Aankomende week weer een 3 maandelijkse bloed controle ivm de Humira die ik gebruik. Graag zou ik hier in overleg met mijn arts gebruik van maken om uitgebreider te laten testen.

Zou graag zelf mijn leverwaarden, test etc in willen zien. Om te kijken waar ik op dat gebied sta. Nog nooit gekuurd, maar een beetje kennis over eigen lichaam is nooit verkeerd. Ik vond het volgende lijstje:

• ASAT
    • ALAT
    • Gamma-GT
    • Creatinine
    • Cholesterol
    • Testosteron totaal
    • Testosteron vrij
    • SHBG
    • Albumine
    • LH
    • FSH
    Nog aanvullingen?

Gr:D

2. JochemB

JochemB Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.670
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    91kg
    Vetpercentage:
    12%
    HDL en LDL
    Nierfunctie
    Bloedbeeld (leukocyten, thrombocyten, hematocriet, hemoglobine, etc)
    Evt schieldklierfunctie (TSH, T3 vrij en T4 vrij).

Als je heel compleet wilt zijn dan ook oestradiol, oestron (oestrogeen dus) en prolactine.

Darcem vindt dit leuk.
  3. Darcem

Darcem Dutch Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    263
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    75kg
    Bedankt voor je bericht! Ik ga me er eens goed in verdiepen en morgen het ziekenhuis bellen om te vragen of ze uitgebreider willen testen.

4. JochemB

Leuk Bevonden:
    1.670
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    91kg
    Vetpercentage:
    12%
    De Flex challenge test van bloedwaardentest.nl is vrij uitgebreid. Kijk anders even wat ze hier testen (weet het niet uit mn hoofd).

5. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    8.043
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    16%
    Dat zijn vrouwelijke hormonen. Waarom zou een man dit willen weten (tenzij in relatie tot test gehalte, maar dan moet die er ook bij).

6. Punjab

Punjab Massive Warrior

Leuk Bevonden:
    10.683
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    108kg
    Vetpercentage:
    10%
    Als man zijnde kun jij je absoluut ontzettend klote voelen door 1 of meerdere uit balans zijnde waarden uit het vrouwelijke spectrum. Daarvoor hoef je dan niet eens perse ook testosteron etc., te weten om een mogelijke oorzaak te achterhalen van de malaise. Gegeven is wel dat als je toch voor een compleet bloedbeeld gaat je die natuurlijk wel allemaal mee moet nemen.

7. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    8.043
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    16%
    OK.... nooit van gehoord dat dit een issue kan zijn, tenzij in extreme gevallen, bv bij te dikke jongetjes in de puberteit of AAS gebruikers (aromatase activiteit).

Punjab vindt dit leuk.
  8. JochemB

Leuk Bevonden:
    1.670
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    91kg
    Vetpercentage:
    12%
    Ik zou het niet definiëren als 'vrouwelijke hormonen'. Het zijn hormonen die vrouwelijk eigenschappen bevorderen, net zoals testosteron mannelijke eigenschappen bevordert. Echter hebben beide geslachten deze hormonen en zijn beide hormonen gewoon noodzakelijk in het lichaam (oestrogeen beschermt bijvoorbeeld cellen), dus ik zie niet in waarom je dit niet zou willen testen als je heel compleet wilt zijn.
    Zoals @Punjab aangaf: enige disbalans kan invloed hebben op je mentale gesteldheid. TS test al op testosteron, SHBG, LH en FSH, dus ik zie er wel voordeel in om ook oestrogeen en prolactine te testen. Maar toegegeven, niet strikt noodzakelijk.

neet61 en Punjab vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie