MuscleMeat

Bloed onderzoek

Bezoekers in dit topic

niemand een idee wrm mijn feritine zo laag is?

ik vermoed idd ook dat ik te snel achter elkaar gedonneerd heb. vind het alleen vreemd dat mijn ijzer goed is en hemaglobyne verhoogd is.

ik was aan het hopen op experts😅😅 helaas weinig reacties…

Bedankt aan de administrators dat ik na jaren afwezigheid (2017) zo vlot een nieuwe login heb gekregen.
Beste Flipperkast, ik denk dat hier een antwoord voor bestaat.
Ik heb dit antwoord toevallig gevonden omdat ikzelf, vanaf week 8 testo-gebruik, gevaarlijk hoge hemoglobine-waarden krijg.
De erbij horende complicaties (uniek in mijn geval) hebben tot dokters-onderzoeken en een literatuurspeurtocht geleid.
De studie: " https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4022090/ " . In bijlage als pdf gevoegd.
Excerpt uit de studie:
" The 7%–10% increase in hemoglobin and hematocrit, respectively, with testosterone administration was associated with significantly increased erythropoietin (EPO) levels and decreased ferritin and hepcidin levels at 1 and 3 months."
Conclusie:
" Testosterone-induced increase in hemoglobin and hematocrit is associated with stimulation of EPO and reduced ferritin and hepcidin concentrations. We propose that testosterone stimulates erythropoiesis by stimulating EPO and recalibrating the set point of EPO in relation to hemoglobin and by increasing iron utilization for erythropoiesis."
Ik interpreteer: Laag ferritine is in dit geval geen reden tot bezorgdheid.
Genoeg knappe koppen op dit forum, die, ad hand hiervan, bijkomende uitleg kunnen geven.

Bijlagen

• Test hemo ferritine.pdf
    3,7 MB · Weergaven: 19
Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven