XXL Nutrition

Bloed test

Bezoekers in dit topic

Flakes

Novice
Lid geworden
31 aug 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m89
Beste Mensen,

Ben 49 jaar voel mij al een behoorlijke tijd duf en laag libido pijn in gewrichten etc. Uiteindelijk dus mijn bloed eens laten testen en daar kwam uit laag testosteron hun advies was ik kwam in aanmerking voor androgel maar heb ik nog niet gedaan daarna heb ik een veel completer bloed onderzoek laten doen en met als uitslag mijn testosteron zit op laag nivo mijn estrogen zit op laag nivo mijn Prolactin is te hoog en mijn schild klier zit ook bij de onder grens het advies is weer om TRT te gaan doen.. ik rook niet drink niet slaap goed.. Wat had ik het eerst een laag Testosteton nivo of een hoog prolactin nivo wat mijn testosteron en estrogen omlaag heeft gebracht? Ik weet niet zeker of ik deze vraag in de juiste rubriek heb gesteld.
 
Misschien handig om het resultaat van je bloedonderzoek te posten.
 
Ja prima mijn waardes zijn :

Testosterone 267,00 ng/dl (249-836 ng/dl.
LH 7.79 MIU/ ml (1,7-8,6)
FSH 5,60 MIU/ml (1,5-12,4)
Thyroid
Free T4 0,98 ng/dl (0,93-1,70)
PSA 0,597 ng/ml. (0,000-4,000)
Estradiol 11,4 pg/ml. ( 25,8-60,7)
Prolactin 23,8 ng/ml. (4,04-15,2 ng/ml)
SHBG 25,21 nmol/l. (18,3-54,1 nmol/l

Wat opvalt is mijn Testoteron is laag en LH is hoog en E2 is laag en mijn prolatic is hoog en mijn schildklier wat laag. Deze bloedtest is verleden week gedaan in het buitenland
 
Indien je iets zou nemen om je prolactine te verlagen, zou het wel eens kunnen dat jij je veel beter zal voelen en je testosteron ook een beetje zal stijgen. Mucuna pruriens zou dat kunnen doen maar ik weet ook niet of dat bij iedereen werkt maar je verliest er niets mee door het te proberen.
 
Nou inderdaad ik dacht ook om eerst eens te gaan proberen om die Prolactin te gaan verlagen maar mijn hormoon dokter begon gelijk te proberen Testosterone te gaan verkopen. Ik vertelde ook over cambergoline of zo maar nee zijn advies was begin met TRT..
 
Cools heeft misschien wel wat tips.
 
Ik denk toch dat ik inderdaad eerst prolatine moet gaan verlagen voordat ik uberhaupt TRT ga overwegen..
Ik lees Selegiline en Cabergoline kunnen geschikt hiervoor zijn en ook vitamin B6.
Maar moet ook zeggen ik weet zeer weinig van al deze conplexe zaken.
 
Nou inderdaad ik dacht ook om eerst eens te gaan proberen om die Prolactin te gaan verlagen maar mijn hormoon dokter begon gelijk te proberen Testosterone te gaan verkopen. Ik vertelde ook over cambergoline of zo maar nee zijn advies was begin met TRT..
TRT. Ook volledig mee akkoord. Je bent tenslotte 49.
 
Ik denk toch dat ik inderdaad eerst prolatine moet gaan verlagen voordat ik uberhaupt TRT ga overwegen..
Ik lees Selegiline en Cabergoline kunnen geschikt hiervoor zijn en ook vitamin B6.
Maar moet ook zeggen ik weet zeer weinig van al deze conplexe zaken.
Luister maar naar je dokter. Anders neem je er wat mucuna bij om prolactine te verlagen. Daar doe je niets verkeerd mee. Misschien dat door testosteron je prolactine ook normaliseert. Of dat het maar tijdelijk verhoogd is.
 
Back
Naar boven