MuscleMeat

Bloed waarde ok, low t klachten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

koen1980

Novice
Lid geworden
29 dec 2022
Berichten
20
Waardering
6
Lengte
1m91
Massa
87kg
Hey allemaal,

Zal beginnen met het begin, ben halfweg 42 jaar, 1m91, 87kg. 13jaar chronische pijnpatient komende van mijn rug, laatste 8 jaar geen pijnmedicatie meer gebruikt, werkte toch maar heel tijdelijk en telkens die ontwenning ervan, was da beu. Dan maar op eigen initiatief een pijnpsycholoog gezocht en die heeft mij leren omgaan met de pijn, soms word het nog wel es te veel en dan rook ik gewoon een jointje 🤷‍♂️
Trainen was dus geen sprake meer van, een keer of 2 terug geprobeerd maar liep telkens mis door een verkeerde beweging of proberen corrigeren van balans verlies tijdens lunges erna schrik gekregen omdat ik telkens maanden terug vast zat met m'n rug.
Nu na al die jaren begon ik het trainen echt te missen dus besloten om een coach (Aron Winnelinxk) onder de arm te nemen voor voeding en trainingschema en ben nu dik 3 maanden aan de gang en alles liep goed tot een 2weken geleden.
Letterlijk uit het niets precies een slag van de hamer gehad. Constant moe terwijl ik goed slaap, dikke 7uur per nacht, langer dan ben ik geradbraakt met m'n rug, herstel verloopt moeilijker(spierpijn de hele week door), snel geïrriteerd terwijl ik echt een chill iemand ben, motivatie voor iets te doen is er nie( trainen doe ik uit discipline en nie uit goesting) en libido is vrijwel spoorloos waarmee ik en de vrouw natuurlijk nie blij mee zijn. Aangezien ik toekomst gericht al over trt heb gelezen dacht ik, ja ik heb low t, dus bloedonderzoek laten doen en alles was prima. Dus de dokter zei dat alles tussen mijn oren zat, in sommige gevallen kan ik aannemen dat da het geval is maar ik heb totaal geen stress, er is niks gaande in mijn leven waarover ik pieker ofzo, ik werk 2 X 12uur int weekend en de rest ben ik thuis, mooier kan ik het nie hebben.
Kuur verleden is ook chill geweest, ondertussen 11jaar geleden, 2 keer kuurtje 250mg test 400mg primo gedaan, thats it.
Mijn huidige supplementen: omega 3, multi vitaminen, magnesium, vitaminen d3 en 5gr creatine na training.
Voeding: 3118cal waarvan 364,9 koolhydraten 236,3 eiwitten 71,1 vetten
Nu mijn vraag, zoals jullie kunnen zien in bloedonderzoek zijn enkel totale test, Vrije test en tghb getest, zijn er andere hormonen die voor deze klachten kunnen zorgen die ik eens zou moeten laten testen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221229-200701_Drive.jpg
    Screenshot_20221229-200701_Drive.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 106
  • Screenshot_20221229-200718_Drive.jpg
    Screenshot_20221229-200718_Drive.jpg
    94 KB · Weergaven: 93
Heb je je bloeddruk laten meten?
Wat is je vet%?
Wat is je doel met voeding? Bulken/cutten?
Vetten in je voeding heb je nodig. Je zou eens een voedingschema kunnen proberen met wat meer vetten in je voeding.

Je cortisol is op zich prima binnen de norm. En je zegt geen stress te ervaren.
Maar onbewust kan je ook veel stress hebben. De stress die je hebt om het feit dat je zo moe bent en geen libido hebt kan ook maken dat het erger wordt.

Pijn maakt stress ook erger. Fysieke pijnstress op je lijf kan slopend zijn. Ook de angst dat pijn erger wordt kan fysiek veel invloed hebben. Hou daar rekening mee (eigen ervaring met chronische pijn)

Slaap kan prima 7-8 uur zijn. Maar toch geen uitgerust gevoel geven.
Snurk je?

Er zijn best veel factoren die meespelen. Bewust en onbewust. Bloed zegt niet alles en soms zelfs totaal niets.
 
Bloeddruk was 12 over 8 dus ook normaal.
Ik ben begonnen op 24% vet, wat het nu is heb ik geen idee van maar aanzienlijk minder in de spiegel, buikje is weg en love handles zijn weg.
Voeding is gebaseerd op spieropbouw dus bulken om het zo te zeggen.
Wat je zegt over onbewust stress hebben daar heb ik inderdaad ook aan gedacht maar van de ene dag op de andere?
Pijn is slopend ja maar op zich heb ik het vrijwel onder controle, alle da denk ik of vind ik toch.
Er zijn inderdaad momenten dat ik snurk volgens de vrouw, maar niet extreem, als ik een jointje rook dan wel 🙈 maar dat is ruw weg een keertje of 10 op een jaar.
Ik heb de indruk dat bloed in mijn geval totaal niks zegt en dat ik "blij" mag zijn met mijn test waarden als ik dat zo lees op het forum
 
Ik vind het eigenlijk niet zo raar dat je weinig zin hebt wanneer je veel pijn hebt en zo moe bent.
 
🙂 ik snap je reactie mucci maar na 13 jaar word je pijn ergens "gewoon" en hoort het bij je leven, klinkt misschien raar maar zo is het voor mij.
Het moe zijn is echt een 2 weken geleden begonnen, sinds ik terug aan trainen ben voelde ik mij in het algemeen terug beter, meer energie enz...nu letterlijk het omgekeerde...misschien te hard gegaan in het begin, geen idee
 
Zal tussen je oren zitten. Gewoon lekker gaan trainen en in shape komen
 
Je zegt vet kwijt te zijn/raken. Dan zal je gewicht ook omlaag gaan neem ik aan?
Dan bulk je niet.
Je zegt net te zijn begonnen met trainen. Heb je daar je voeding toen ook op aangepast?

Onbewuste stress bouwt op en kan er in ene uitkomen. Zeker met een redelijke verandering in je leven. Zoals in ene 4x per week gaan sporten en/of totaal anders eten.

Pijn raak je ook gewoon. De scherpe kantjes eraf met medicatie en ermee leren leven helpt veel. Pijn acceptatie maakt het "Pijn gevoel" houdbaar. Het mentale accepteren heeft verl invloed op de pijn sensatie en prikkels in de hersenen. Maar het werkt wel door op je lijf.... ook bij acceptatie.

Bekijk je voeding nog eens en/of schakel even terug naar 2-3× trainen per week. 1 dag rust tussen de trainingen.
Mogelijk merk je verschil.
 
Ben inderdaad 6kilo kwijt in gewicht. Voedingschema komt van mijn coach en lijkt me wel in orde.
Ontbijt: 200ml amandel melk/ 120gr havermout/20 gr pindakaas/ 40 gr whey/banaan = 889kcal
Lunch:150gr kippenwit/ 2 volkoren wraps/ 40gr philadelphia light/40gr ijsbergsla/ 40gr komkommer = 602kcal
Namiddag snack: 300ml amandelmelk/ 40gr whey/ 100gr Rice krispies= 571kcal
Avondeten: varieert maar gewoonlijk 120gr volkoren pasta/ 125ml pasta saus/ 150 rundertartaar/ 100 gr fijne pasta groenten.
Of hamburger broodje(55gr) 150gr rundertartaar, ijsbergsla, komkommer, rode ui, 250gr ovenfriet= beide ongeveer 858kcal
Avondsnack: 250ml amandelmelk/ 40gr pro85 ( eiwitmilkshake)= 193kcal
Voor mij lijkt dit ok maar wetend dat ik ervoor alleen savonds fatsoenlijk at, ontbijt was onbestaand, moest ik door de dag honger krijgen was het eerder een koek eten dan iets fatsoenlijk, en dan 5 van de 7 zak chips voor de tv🙈...
Dus je kan inderdaad wel zeggen dat ik mijn levenstijl drastisch heb omgegooid.
Ik train 4 keer per week, maandag upperbody, dinsdag benen, woensdag rust, donderdag upper, vrijdag benen.
En ja misschien toch onbewust stress, ik ben iemand die veel kan hebben maar iedereen heeft zijn breekpunt, misschien dat punt onbewust bereikt, weet het niet.
 
Bullshark, deze week rust genomen, maar maandag ga ik gewoon terug gaan trainen, vind het hatelijk weekje rust te nemen maar moest zien of er iets ging veranderen 😉
 
Schema ziet er niet verkeerd uit. Maar je zegt bulken. Kom je hierop aan?
 
De keuzes bij de coach is bulken of cutten maar ik denk dat je het nie zo moet nemen gelijk jullie bedoelen met bulken, mijn vet is goed aant afnemen maar ik zie goed dat ik wel degelijk groei, mijn vrouw geloofde mij niet dat ik zoveel kilo's kwijt was tot de ze de weegschaal zag 🤷‍♂️
 
Als je gewicht verliest cut je. Als je gewicht stijgt bulk je. Zo simpel is het.

Je bent dus aan t cutten en eet onder onderhoud. Probeer eens een week op onderhoud te eten.
 
Ok, zal dit deze week eens aanhalen tijdens mijn check in bij de coach.
Bedankt voor je reacties!
 
koen1980 Je BMR is ~1900Kcals per dag.

Wanneer je wilt afvallen eet je eerst 300Kcals minder per dag als wat je eerder at. Dat kijk je dag of 10-12 aan, en pas je aan naar wens.
 
Bullshark ik zit op 3118kcal per dag nu, moet zeggen dat ik zelf verwonderd ben dat ik afgevallen ben, dacht dat ik ruim boven onderhoud zat. Moet wel zeggen dat ik de 1ste anderhalve maand misschien serieus overdreven met mijn stappen zetten...ipv de aangeraden 10k stappen per dag zat gewoonlijk over de 20k per dag aan een tempo van 6kmh. Dat ik heb ik nu wel terug geschroefd en net gewogen en ben terug 88,6kg.
 
Goeie bloedwaardes. Ik zou wel vit D nemen want dat is toch aan de lage kant. 3000 iu vit D per dag en binnen 3 maanden weer laten meten en je zal een waarde hebben die dubbel zo hoog is.
 
skydirk die neem ik sinds kort, inderdaad 3000iu per dag
 
Back
Naar boven