AndroidHealthClinic

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Conwa

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
1.380
Waardering
725
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Goedemiddag medebeukers,

Het heeft 9 jaar geduurd, maar ik heb besloten om regelmatig te gaan loggen.
Ik ben nu sinds maart 2016 weer fanatiek bezig.
Waarom? Omdat ik hiermee wil aantonen dat je met 3x per week trainen, startfysiek van een keniaan en medium eetgewoontes, naturel een heel eind kan komen!

Wie ben ik?
Naam: Marcel
Omgeving: Haarlem
Leeftijd: 33
Beroep: leerkracht basisschool (groep 5)
Lengte: 1.87m
Huidig gewicht: 91 kg @ 10%
Trainingsverleden: eerste 4 jaar fanatiek (3x p.w.), daarna tijdens studie 5 jaar aangekloot.. (hooguit 6x per maand) Nu, sinds Maart 2016 weer begonnen met 3x p.w.
Huidige stats: BP: 135kg , DL: 215kg , SQ: 140kg

Wat is mijn doel?
Zoals hierboven al genoemd, wil ik op die manier deze zomer op ongeveer 7% staan bij 90kg.
Ik snap dat mensen meteen zullen denken: waarom niet vaker per week trainen?
Ik wil graag laten zien dat het niet een must is om er toch goed bij te staan. En ik zeg altijd maar zo: 'liever 3x per week vol gas, dan 5x half bakken.
Ik train bijna altijd zwaar en qua eten: 5 a 6 maaltijden (4 koud, 2 warm), rond de 200 gram eiwitten.
Qua supplementen: pre-workout en anders crea (naast de gebruikelijke visolie, magnesium,zink aanvulling middels tabletten).
Ik wil geen wedstrijden gaan doen, geen monster fysiek, meer klassiek a la Frank Zane. Kuren vaak aan gedacht, nooit gedaan, bij voorkeur ook niet van plan.

Ook wil ik graag tips delen, waarmee ikzelf mijn training heb kunnen verbeteren.
Ik streef altijd naar de juiste uitvoering, maar de verleiding tot zwaar liften is groot.
Helaas is de uitvoering dan niet altijd even strikt, dit blijft een eeuwige strijd ;)

Hoe ben ik begonnen?
Op mijn 23/24ste na een relatiebreuk (herkenbaar?) ben ik meegenomen door een maat.. Hij kon mijn zelfmedelijden niet meer aanzien. Na 3 weken was ik verslaafd.
Ik woog hiervoor 67 kg op 1.87m en dat zag er zo uit:
bj72jd.jpg


Hoe sta ik er nu bij?
Sinds ik in maart 2016 weer ben begonnen heb ik mijn eindfysiek van 'voor mijn opleiding' weer ingehaald. Momenteel weeg ik zo rond de 91 kg (schommelt van 90 tot 92).
Dat ziet er zo uit (kaal inderdaad! Familiekwaaltje..):

2d018on.jpg
bim8hh.jpg
jful5c.jpg
fydcsz.jpg


Streeffysiek: ;)
2s6ajr6.jpg


Hoe train ik:
Ik zal vanaf nu zo vaak mogelijk (binnen mijn kunnen) gaan vertellen hoe mijn training eruit zag en zal af en toe wat foto's posten.
Ik heb enkel nog de rechter, rug en benen houden jullie te goed. Mijn trainingen zien er als volgt uit:

Lastig uit te leggen aangezien geen enkele week hetzelfde is bij mij..

Het enige wat vast staat is een split als volgt: (gewijzigd: 13-2-2017)
8 oefeningen, 4 sets elk.

Ma: Biceps-Triceps (of triceps-biceps) + PL bench + Squats
Wo: Benen-Schouders (of schouders-benen)
Vr: Rug-Borst (of borst-rug)

Ik ben geen talent die groeit op continuïteit.. dus ik gebruik elke week andere oefeningen.
Bijvoorbeeld: Ik doe bij borst drie compound en 1 isolatie oefening. De ene week start ik met plat bankdrukken, week erna dumbell press.
Week daarna schuin bankdrukken, etc.

De ene week begin ik de dag met borst en de week erna rug (daarna dus weer borst), zo pak ik om de week met volle energie en kracht een spiergroep.

Ook wissel ik de compound oefeningen om de zoveel weken om qua herhalingen. bijvoorbeeld: 5 weken 5x5 en dan 5 weken 4x10.
Ik pak altijd het maximale gewicht wat ik aankan met die herhalingen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

Ik train al best lang en merk dat ik het afgelopen half jaar hier enorm op gegroeid en qua kracht op vooruit ben gegaan.

Dank:
Mijn speciale dank gaat uit naar Basma Hij bracht mij op het idee om dit te gaan doen. En Jannike, want ze wil dat ik haar ook noem..
 
Laatst bewerkt:
Mooie openingpost en potentie om een leuke log te worden, succes!
 
Mijn trainingen zien er als volgt uit:

Lastig uit te leggen aangezien geen enkele week hetzelfde is bij mij..

Het enige wat vast staat is een split als volgt:

borst- biceps (of biceps-borst)
schouders-benen (of benen-schouders)
rug - triceps (of triceps-rug)

Ik ben geen talent die groeit op continuïteit.. dus ik gebruik elke week andere oefeningen.
Bijvoorbeeld: Ik doe bij borst drie compound en 1 isolatie oefening. De ene week start ik met plat bankdrukken, week erna dumbell press. Week daarna schuin bankdrukken, etc.

De ene week begin ik de dag met borst en de week erna biceps (daarna dus weer borst), zo pak ik om de week met volle energie en kracht een spiergroep.

Ook wissel ik de compound oefeningen om de zoveel weken om qua herhalingen. bijvoorbeeld: 5 weken 5x5 en dan 5 weken 4x10. Ik pak altijd het maximale gewicht wat ik aankan met die herhalingen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...


Ik train al best lang en merk dat ik het afgelopen half jaar hier enorm op gegroeid en qua kracht op vooruit ben gegaan.
 
Ben benieuwd. :)
succes in ieder geval!
 
Training van afgelopen woensdag:

Benen + schouders zonder maatje, maar met pre workout

Benen:

Legpress (gewicht apparaat tel ik mee in gewichten (+30kg))
12x 150kg
10x 180kg
10x 200kg
6x 210kg

Zittend kuitheffen
15x40kg
12x60kg
12x60kg
10x70kg (meer past niet...)

Leg extensions
12x70kg
12x70kg
10x90kg
10x90kg

Front squat
10x60kg
10x70kg
10x70kg
7x80kg

Conclusie: gaat weer de goede kant op, kuit voel ik bijna niet meer.

Schouders:

seated shoulder press barbell (behind the neck)
12x30kg
10x50kg
10x50kg
6x60 kg (te lang niet gedaan, geen maatje dus stang in positie brengen kost veel kracht)

Standing side raises (iets naar voren hangend, super strikt vanuit zijkant)
12x10kg
12x10kg
12x10kg
12x10kg

cable front raise (one handed)
12x 5kg
12x15kg
12x15kg
12x15kg

Upright row cable (smal, handen tegen elkaar)
12x60kg
10x70kg
10x70kg
8x80kg

Conclusie: burn, baby burn

Totale duur: 1 uur en 50 minuten.. Vandaag Rug + triceps
 
Laatst bewerkt:
Welkom! IN! Interessant om te volgen ;)
 
Daar gaan we dan medebeeschten:

Damn, ik had dit veel eerder moeten doen! Log lijkt wel een boost aan mijn training te geven..
30c1sn6.jpg

Vandaag Rug en triceps:

Rug:

V-grip cable pull down (smal)
12x70kg
12x90kg
8x100kg
7x100kg

Seated cable row (smal)
12x80kg
10x100kg
10x110kg
8x120kg

Wide grip cable push down (voor lats)
12x60kg
12x60kg
12x60kg
10x70kg

T-bar row (met olympische stang)
12x45kg
10x60kg
10x75kg
7x85kg
5x100kg

Triceps (en een beetje chest)

Smal Benchpress (handen niet helemaal tegen elkaar ivm polsen)
12x60kg
10x80kg
9x80kg
7x90kg (vanaf nu iets breder gepakt)
5x100kg (bonus voor borst)
5x100kg
5x100kg


v-bar cable push down
12x50kg
10x70kg
9x80kg
8x80kg

One handed cable push down
12x30kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg

Conclusie: ging best lekker..
Boerenkool staat op, honger! Ben maar alvast aan de sushi begonnen..
Vandaag globaal: 1.5 liter melk, havermout, avocado, banaan en rood fruit, 3 scoops eiwitten, blik tonijn, hoop brood, humus, cashew noten etc.
 
Laatst bewerkt:
Motiveert altijd he, mooi!

Flinke arm en flinke training
 
Yea. Gevonden!

Ik ben dus ook in. :D
 
Thnx man! Nu 2 dagen rust en maandag er weer tegenaan!
Volgende training: Biceps + Chest

ps. Leuk dat je volgt Basma!
 
Je huidige fysiek is beter dan de foto streeffysiek. Je hebt in elk geval een betere houding, je hangt niet met je schouders naar voren.
 
Hoi, ik ben ook in, goed fysiek man.
 
Je huidige fysiek is beter dan de foto streeffysiek. Je hebt in elk geval een betere houding, je hangt niet met je schouders naar voren.

thnx! Ik heb van nature ook naar voren hangende schouders, maar trek ze altijd overdreven naar achter (nu automatisme), dit is vooral mijn streeffysiek qua vp, zal eens een hoger doel gaan uitzoeken ;)

Hoi, ik ben ook in, goed fysiek man.

Gezellig, welkom en thnx!
 
Ik probeer altijd mijn oefeningen te verbeteren en gebruik hiervoor veel info, zoals bijvoorbeeld uit youtube filmpjes als deze:

Verschrikkelijke kerel qua titels, maar zijn manier van opwarmen voor het benchen werkt bij mij erg goed. Rug trainen vlak voor borst oefeningen ftw.


Jarenlang te zwaar front dumbell raises gedaan.. Sinds ik de techniek (naar voren grijpen) uit dit filmpje heb toegepast, gaan mijn schouders weer eens vooruit.
 
Goed fysiek en mooie stats. Ik kom af en toe buurten! :)
 
Back
Naar boven