Fitness Seller

bloedafname (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Powergirl

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
59kg
Vetpercentage
20%
Hallo iedereen,

Ik zou binnenkort eens bij de huisarts langsgaan voor een bloedafname, ik zou hem ook willen vragen of hij een oorzaak kan vinden voor mijn enorm traag metabolisme, en het feit dat ik altijd enorm koud heb, vnl mijn handen en voeten voelen steeds ijzig aan.
Maar nu neem ik regelmatig een stacker met EC, en ik vraag me af of men dit met een bloedonderzoek te weten komt / merkt.
ik wil namelijk niet dat de huisarts dit te weten komt, want in principe is dit verboden (indien je aan sport doet) en ik wil geen problemen / gezaag aan mijn oren.

thx, Powergirl
 
Als je naar je dokter gaat mag ie zoiezo geen uitslagen geven aan derden,
want dan kan je hem aanklagen.
Ik heb weleens gelezen dat een vrouw was gediskwalificeerd omdat ze teveel koffie op had.

Heb je binnenkort een wedstrijd dan ?
 
Jay Impel zei:
Als je naar je dokter gaat mag ie zoiezo geen uitslagen geven aan derden,
want dan kan je hem aanklagen.
Ik heb weleens gelezen dat een vrouw was gediskwalificeerd omdat ze teveel koffie op had.

Heb je binnenkort een wedstrijd dan ?


Ok, hij mag niets doorgeven aan derden, maar kan hij het te weten komen? dat moet ik echt wel weten
dus: zoeken ze naar efedrine bij een (medisch) bloedonderzoek of zijn er evt andere parameters waaruit met efedrine-gebruik kan opmerken / afleiden?

nee, ik heb binnenkort geen wedstrijd, maar ook op training is het in principe verboden he
 
Ja, tuurlijk kan ie kijken of je efedrine in je bloed hebt,
maar op training is het heus niet verboden.
Je mag zelfs anabolen gebruiken en gaan trainen,
zolang je maar niet mee doet aan wedstrijden voor naturals.

Wat/waar/waarvoor train je eigenlijk ?
 
zoals jay al zegt: efadrine is niet verboden, of je sport of niet.

Ik gebruik het ook sommige periodes (1 maand wel, 1 maand niet) om meer uit mijn duurtrainingen te halen (wielrennen)

Hte kan bij bloedonderzoek boven water komen, indien er gericht naat gezocht wordt. (Wat meestal niet het geval is)

Ik weet niet hoelang het in je bloed blijft, anders het bloedonderzoek in de periode plannen dat je geen efadrine gebruikt (1 maand wel 1 maan dniet om gewenning te voorkomen en het effect optimaal te houden)
 
Scighera zei:
zoals jay al zegt: efadrine is niet verboden, of je sport of niet.

Ik gebruik het ook sommige periodes (1 maand wel, 1 maand niet) om meer uit mijn duurtrainingen te halen (wielrennen)

Hte kan bij bloedonderzoek boven water komen, indien er gericht naat gezocht wordt. (Wat meestal niet het geval is)

Ik weet niet hoelang het in je bloed blijft, anders het bloedonderzoek in de periode plannen dat je geen efadrine gebruikt (1 maand wel 1 maan dniet om gewenning te voorkomen en het effect optimaal te houden)

Het staat toch op de dopinglijst. En er kunnen ook controles zijn "out of competition". Ik doe nl zwemmen-, en waterpolo-competitie.
En de huisarts weet dat ik competitiesport doe omdat ik elk jaar een medisch attest nodig heb dat ik geschikt ben om aan sport te doen...

Dus er wordt meestal niet gericht naar gezocht zeg je. In welke omstandigheden wordt er dan wel naar gezocht. (behalve een echte dopingcontrole uiteraard)
 
In dat geval zou ik het gewoon niet doen,
want het zou naar zijn als je door efadrine niet meer
mee mag doen aan wedstrijden.

Haal je echt zoveel voordeel uit efadrine dan ?
 
Powergirl zei:
Het staat toch op de dopinglijst. En er kunnen ook controles zijn "out of competition". Ik doe nl zwemmen-, en waterpolo-competitie.
En de huisarts weet dat ik competitiesport doe omdat ik elk jaar een medisch attest nodig heb dat ik geschikt ben om aan sport te doen...

Dus er wordt meestal niet gericht naar gezocht zeg je. In welke omstandigheden wordt er dan wel naar gezocht. (behalve een echte dopingcontrole uiteraard)

het lijkt me dat dat alleen getest wordt bij hartklachten e.d., zaken die gevolgen kunnen zijn van het gebruik van efradine
 
Ik weet nu ook niet meer wat je gebruikt, efedrine of efedra? Efradine en efadrine zijn voor mij onbekende middelen.
Gebruik je stacker of een (eigengemaakte) stack? Efedra zou geen enkel probleem moeten zijn dit is niet verboden, efedrine zou je huisarts ook niet moeilijk over moeten doen. Hij kan je hooguit op de gevaren wijzen... In verband hiermee en in verband met je klachten, zou ik juist eerlijk zijn tegen je huisarts. Je hoort met hem/haar een vertrouwensband te hebben. Heb je dit niet... Dan wordt het misschien tijd voor een andere huisarts.
 
Ephedrine, of gelijk welk ander illegaal product kan niet gevonden worden op een standaard medisch onderzoek. Het verschil in testo en epitesto kan nu nog gevonden worden maar meeste dokters vragen zelfs niet aan om epitesto te testent. Dus voor dat soort dingen moet je je nooit geen zorgen maken.

Zou wel een dag of drie gene nemen voor je naar de dokter gaat simpelweg omdat als ie je bloeddruk neemt ie het wel raar zal vinden dat ie zo hoog is. Ik moest standaard medisch onderzoek laten doen aan de unief en stond op 18/12 !!!! toen ik ephedrine nam. Heb die dokter trouwens ook gewoon verteld dat ik ephedrine nam.

Om even verder te breien, het feit dat je handen en voeten ijzig aanvoelen is meestal gewoon een zaak van slechte doorbloeding. Dit kan trouwens ook een gevolg van ephedrine gebruik zijn. Als je inderdaad een traag metabolisme hebt, dan kan je dat zien aan de hand van TSH/T4/T3 waardes. Specifieer ook dat je T3 wil laten onderzoeken want doorgaans testen ze daar niet op.
 
Powergirl zei:
Hallo iedereen,

Hallo,

Tja helaas word er in Belgie iets moeilijker gedaan voor wat betreft het gerbuik van verboden middelen. Maar op zich kun je je huisarts zien als een advocaat, als je die vertelt dat je iets gedaan hebt wat niet mag dan geeft ie het niet gelijk door aan de politie hoor. Ik ken een aantal jongens die in Belgie wonen en trainen en die al aardig wat aan as naar binnen hebben gemikt en die laten zelfs door jun huisarts zo nu en dan nakijken of alles nog een beetje functioneert. Dus maak je maar niet ongerust en in een standaard bloedonderzoek wordt er niet op getest.
 
Een paar, ik sta erop dat al mijn athleten regelmatig medische controle ondergaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven