AndroidHealthClinic

bloedafname (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Davidf

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2005
Berichten
5
Waardering
0
Weet iemand wat het effect van een dagelijkse bloedafname op de ontwikkeling van mijn lichaam kan hebben ?
ik doe mee aan een medische studie , voor 1 maand. ???
 
hoeveel bloed gaan ze dagelijks afnemen ??
 
Tja da's wel een erg belangrijk detail
 
Davidf zei:
Weet iemand wat het effect van een dagelijkse bloedafname op de ontwikkeling van mijn lichaam kan hebben ?
ik doe mee aan een medische studie , voor 1 maand. ???
Hangt af van de dagelijkse hoeveelheid
- je lichaamsgewicht
- je eigen bloedtoestand ( rode bloedlichaampjes )
- ben je hier ja dan nee gevoelig voor
- ga je middelen nemen om dit te compenseren en / of gaan ze je ook bepaalde middelen geven inzake de studie ? ( kan uiteraard placebo zijn )

Eigenlijk van zoveel zaken afhankelijk dat je je best eens laat informeren door de geneesheer die deze studie leidt . Die zal je uiteraard kunnen beantwoorden op alle mogelijke vragen .

Al bij al is het meestal wel aangewezen wat rustiger aan te doen als ze bloed afnemen .

grtzz
 
Inderdaad - er is wel een verschil tussen 1 miligram en 2 liter; dus hoeveel?
 
In totaal word er 350 ml bloed afgenomen op heel de maand.
Ik moet ook heel de maand pillen tegen suikerziekte nemen.
 
Davidf zei:
In totaal word er 350 ml bloed afgenomen op heel de maand.
Ik moet ook heel de maand pillen tegen suikerziekte nemen.
ga je niet veel last van hebben ze , gewoon doen waar je mee bezig was
 
Als je bloed doneert, geef je in België max. 0,5 liter af. En dat gebeurt in 1 keer. Dus 350ml in 30 dagen is zeker geen probleem.
 
Ik doe het voor de wetenschap...
Haha nee hoor !!!
1500 euro , die zullen lekker binnenkomen
 
zo zeg das makkelijk verdient, hoe ben je in aanmerking gekomen voor dit onderzoek? ofzo
 
Bloedafname is niet van invloed op de ontwikkeling van je lichaam. Bloed wordt immers weer bijgemaakt in het beenmerg.
Bloedafname kan wel van invloed zijn op je lichamelijke gesteldheid. Dus het kan wel enigzins bepalen of jij die dag lekker kan gaan trainen.
 
waar ik vooral benieuwd naar ben is hoé ze het bloed gaan afnemen. 350 ml op een maand is niet veel, bij bloeddoneren nemen ze 500 ml in een minuut of 20.
Maar om iedere dag zo fijne naald in je lichaam te krijgen lijkt me niet prettig en trainen met een canule (zo'n infuusbuisje) in je arm lijkt me niet echt tof of zo....
 
Dat je dan met een canule rond loopt is toch niet zo erg voor 1500 euro?

Hoe kwam je er trouwens bij om dit te gaan doen??
 
Kijk maar eens op www.kendle.nl dit is een instituut waar ze regelmatig mensen vragen voor het doen van allerlei testen. Het betaald zeer goed. Maar er zitten altijd risisco's aanvast die niet voor hun rekening zijn.
Alhoewel ze verklaren dat ze je grondig checken tijdens de procedure en daarna, zullen ze nooit kunnen garanderen dat je op de lange termijn geen klachten krijgt.
 
a1s zei:
Dat je dan met een canule rond loopt is toch niet zo erg voor 1500 euro?

Hoe kwam je er trouwens bij om dit te gaan doen??

dit was een beetje het idee achter dit topic geloof ik:

Davidf zei:
Weet iemand wat het effect van een dagelijkse bloedafname op de ontwikkeling van mijn lichaam kan hebben ?
ik doe mee aan een medische studie , voor 1 maand. ???

met zo'n geval in je arm lijkt het me niet echt tof om dik te gaan trainen, daar krijg je als het goed is ook info bij over bewegingsbeperkingen enzo.
Een aderontsteking lijkt me k*t...
 
builderB zei:
waar ik vooral benieuwd naar ben is hoé ze het bloed gaan afnemen. 350 ml op een maand is niet veel, bij bloeddoneren nemen ze 500 ml in een minuut of 20.
Maar om iedere dag zo fijne naald in je lichaam te krijgen lijkt me niet prettig en trainen met een canule (zo'n infuusbuisje) in je arm lijkt me niet echt tof of zo....


Er word elke dag geprikt, niet zo leuk maar ja je moet er iets voor doen natuurlijk.
 
Hey iedereen bedankt voor de reacties, ik voel me al een stuk meer op men gemak.
Ik laat jullie nog wel wetenhoe het verder gaat.
 
Uit ervaring weet ik dat je lichaam heel wat bloed kan verliezen, aangezien de aanmaak van nieuwe bloedlichaampjes redelijk snel gaat.

Maar doe je ook aan vrijwillige bloedafname? ;)
 
Back
Naar boven