AndroidHealthClinic

Bloedneuzen. Lever schade?

Bezoekers in dit topic

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
3.353
Waardering
732
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Als ik doorgaans alcohol nuttig, merk ik dat mijn neus vrijwel altijd verstopt raakt gedurende de nacht. 'S ochtends merk ik dan vaak dat er bloed stukjes in mijn neus zitten.

Op de momenten dat ik AAS gebruik en ik een keer alcohol drink, heb ik die stukjes bloed echt altijd, maar zo nu en dan ook spontane bloedneuzen. Zo ook gisteren tijdens een verjaardag, na één glas wiskey.

Nu lees ik dat lever schade bloedneuzen zouden kunnen veroorzaken. Ik kan echter niet lezen, wát dan voor die bloedneuzen zorgt.
Iemand wellicht ervaring hier mee of uitsluitsel wat nou de oorzaak is?

NB: ondanks dat een hoge bloeddruk niét voor bloedneuzen zorgt, toch even op gemeten en die is normaal.
 
Dat zal komen door de verstoorde stolling bij leverproblemen. De lever maakt dan minder stollingsfactoren waaronder vitamine K. Je krijgt trombopenie (tekort aan bloedplaatjes) en ze functioneren minder goed.

Kan me alleen niet voorstellen dat dit dan je enige klacht is, tegen de tijd dat dit een probleem wordt heb je doorgaans ook wel al geelzucht en buikklachten.
 
Dat zal komen door de verstoorde stolling bij leverproblemen. De lever maakt dan minder stollingsfactoren waaronder vitamine K. Je krijgt trombopenie (tekort aan bloedplaatjes) en ze functioneren minder goed.

Kan me alleen niet voorstellen dat dit dan je enige klacht is, tegen de tijd dat dit een probleem wordt heb je doorgaans ook wel al geelzucht en buikklachten.
Ik heb geheel geen symptomen van geelzucht of buik klachten. Anders had ik me inmiddels bij de huisarts gemeld.
Nee ik heb werkelijk alleen last van mijn neus. Dat heb ik dus ook als ik off ben. Maar dan alleen in de vorm van een verstopte neus met wat stukjes gedroogd bloed.
De keer dat ik on ben en alcohol neem, kan ik op een briefje geven dat ik een bloedneus krijg.

Ik zit momenteel aan test/tren/mast en gebruik roa. Als lever ondersteuning gebruik ik fosfatidylcholine.
Ik heb Mn leven lang minimaal alcohol genomen en op aas na, nooit drugs of medicijnen gebruikt.
Geen gekscherend geheel dus aan inname.

NB: Ik zal eens een bloed test aan vragen voor lever waarden.
 
Nu heeft alcohol op zich natuurlijk ook een werking op de stolling.

Inderdaad je leverwaarden laten checken en als die goed zijn kan ik me een direct verband tussen je bloedneuzen en je lever niet voorstellen. Wellicht dat andere mensen nog andere gedachten hebben, dat horen we vanzelf.
 
Verstopte neus na drinken van alcohol heb ik ook vaker wel dan niet. Denk dat er heel veel zijn die hier last van hebben.
 
Kan ook gewoon zo zijn dat je vaatjes in je neus erg op het oppervlak liggen, en icm met minder stolling iets sneller gaan barsten en dus bloeden.
 
En controleer je bloeddruk, een te hoge bloeddruk t.g.v. aas kan ook spontane bloedneuzen geven.
 
En controleer je bloeddruk, een te hoge bloeddruk t.g.v. aas kan ook spontane bloedneuzen geven.
Heb ik gedaan zoals er staat. Maar bloedneuzen door bloeddruk verhogingen gebeuren alleen bij zeer hoge bloed druk.

Ik lees dat meer mensen bij orals bloedneuzen krijgen en zoals Vonk aangeeft, dat wel meer mensen een dichte neus hebben na alcohol gebruik. Hoeft dus allemaal niet zo ernstig te zijn. Maar ben dan wel benieuwd wat dat dan veroorzaakt.
Kan de effecten wel vinden, maar de oorzaak niet.

Ik laat Mn bloed wel even trekken. Kunnen er in ieder geval wat dingen vastgesteld en/of uitgesloten worden.
 
Vergeet ook niet dat alcohol een vasodilator is, dus misschien is het gewoon iets simpels als een slecht adertje in je neus dat daardoor steeds barst.
 
Verstopte neus na drinken van alcohol heb ik ook vaker wel dan niet. Denk dat er heel veel zijn die hier last van hebben.

Komt me idd bekend voor:thinking:
 
Vergeet ook niet dat alcohol een vasodilator is, dus misschien is het gewoon iets simpels als een slecht adertje in je neus dat daardoor steeds barst.
Dat lijkt mij al wat plausibeler.
Als ik doorgaans alcohol nuttig, merk ik dat mijn neus vrijwel altijd verstopt raakt gedurende de nacht. 'S ochtends merk ik dan vaak dat er bloed stukjes in mijn neus zitten.

Op de momenten dat ik AAS gebruik en ik een keer alcohol drink, heb ik die stukjes bloed echt altijd, maar zo nu en dan ook spontane bloedneuzen. Zo ook gisteren tijdens een verjaardag, na één glas wiskey.

Nu lees ik dat lever schade bloedneuzen zouden kunnen veroorzaken. Ik kan echter niet lezen, wát dan voor die bloedneuzen zorgt.
Iemand wellicht ervaring hier mee of uitsluitsel wat nou de oorzaak is?

NB: ondanks dat een hoge bloeddruk niét voor bloedneuzen zorgt, toch even op gemeten en die is normaal.
Ben jij hypochonder? Dit is toch niet meer normaal. Volkomen gezond, geen symptomen van leverproblemen en zich inbeelden dat je een leverprobleem hebt omdat je soms wat bloedt uit je neus. Das het probleem van internet. Men begint van alles op te zoeken en dan begint de paniek. Men leest altijd het ergste terwijl men alle andere oorzaken die veel meer voorkomen over het hoofd ziet.
 
Ik laat Mn bloed wel even trekken. Kunnen er in ieder geval wat dingen vastgesteld en/of uitgesloten worden.
Hihihi, ga je echt aan je dokter vertellen dat je een bloedafname wil omdat je wat uit je neus bloedt. Dokter zal wel slimmer dan dat zijn en even in je neus kijken met zijn lampje.
 
Dat lijkt mij al wat plausibeler.

Ben jij hypochonder? Dit is toch niet meer normaal. Volkomen gezond, geen symptomen van leverproblemen en zich inbeelden dat je een leverprobleem hebt omdat je soms wat bloedt uit je neus. Das het probleem van internet. Men begint van alles op te zoeken en dan begint de paniek. Men leest altijd het ergste terwijl men alle andere oorzaken die veel meer voorkomen over het hoofd ziet.
Ook hallo weer ome Dirk.
Ik stel deze vraag omdat ik mezelf nu willens en wetens lever schade goe breng. AAS, alcohol, orals en Roacuttane.
Daarbij was ik benieuwd naar het verband tussen alcohol gebruik en een bloedneus/volle neus. Dat verband is gezien mijn gebruik niet gek.

Inderdaad, verscheidene MLD sites deden deze vraag doen reizen. Dat iets anders meer voor de hand ligt, is logisch. Maar Hey, dit is een forum. Vragen staat vrij. Bedankt voor jouw input.
Hihihi, ga je echt aan je dokter vertellen dat je een bloedafname wil omdat je wat uit je neus bloedt. Dokter zal wel slimmer dan dat zijn en even in je neus kijken met zijn lampje.
Hihi.
Ik ga daar niet voor naar de dokter hihi. Ik laat Mn bloed altijd tekken in een kuur. Heb het nu even wat eerder gedaan. Hihi

Bedankt voor je vrolijkheid op het forum weer Dirk.
 
Zelf ook met een ph(oral) ook ontzettende last gehad van bloedneuzen en kan me ook wel vinden in die verstopte neus. Echter, drink ik daarbij dan weer geen alcohol. Ik ben voor deze bloedneuzen toen naar de dokter gegaan en toen kwamen ze tot de conclusie dat het gewoon 1 bloedvat was dat met enige regelmaat barste. Dit bloedvat hebben ze toen dichtgebrand met een bijtend goedje(2x gehad, 1x nergens last van gehad 2e keer had ze de hele binnenkant van me neus weg geschroeit en 3 weken last.)

Hoop dat dit je onrust misschien weg neemt.

Edit: heb er nu net zelf een Uit het niets. Hooikoorts bevorderd de zaak ook niet.
 
Laatst bewerkt:
zou ook nog door de roa kunnen komen, dat irriteert de slijmvliezen enorm. heb daarmee zelf ook vaak stukjes bloed in mijn neus zitten, vooral wanneer ik een paar drankjes drink in het weekend.
 
zou ook nog door de roa kunnen komen, dat irriteert de slijmvliezen enorm. heb daarmee zelf ook vaak stukjes bloed in mijn neus zitten, vooral wanneer ik een paar drankjes drink in het weekend.

Inderdaad, kan ook omdat de slijmvliezen te droog worden. Roaccutane is sterk spul. Google maar eens op Roaccutane en bloedneus (indien akkoord voor Skydirk :D).
 
Zoals eigenlijk verwacht, is er lever schade, maar zal dat geen reden van de bloedneuzen zijn. Logischere redenen zijn genoemd. Storm in een glas water dus. Of Nouja, in m'n neus..
ALAT was 60 (ref 45)
ASAT was 49 (ref 35)
 
Valt qua leverschade dus ook nogal mee.
 
Das geen leverschade... das een minimaal lichte verhoging.
Dat is over het algemeen normaal bij sporters...
 
Das geen leverschade... das een minimaal lichte verhoging.
Dat is over het algemeen normaal bij sporters...
Volgens de huisarts was dit "lever schade". Maar dat zal ongetwijfeld al geroepen worden als je 3 punten boven de referentie waardes zit.
Valt mij alleszins mee gezien de orale supplementen, tren en trainingen die ik nam/had. Maargoed, de laatste keren nam ik ook Fosfatidylcholine icm Mariadistel als support, en toen zat ik ook rond deze waardes.
Mijn vraagstuk is in ieder geval beantwoord. Allen dank:thumb:
 
Back
Naar boven