MuscleMeat

Bloedneuzen. Lever schade? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zoals eigenlijk verwacht, is er lever schade, maar zal dat geen reden van de bloedneuzen zijn. Logischere redenen zijn genoemd. Storm in een glas water dus. Of Nouja, in m'n neus..
ALAT was 60 (ref 45)
ASAT was 49 (ref 35)

Dat is GEEN leverschade bro, lichtjes verhoogd door daags voor de bloedafname bijvoorbeeld: alcohol te drinken, trainen, roa, ... ALAT en ASAT waarden schommelen nogal enorm maar het is pas als ze lange tijd verhoogd zijn (geen lichte verhoging zoals bij jou) dat er leverschade kan optreden.

Als je echt hoge ALAT en ASAT waarden hebt (wat dus niet zo is) dan zijn Gamma GT en Bilirubine ook belangrijk om staat van lever te bepalen.
 
Zoals eigenlijk verwacht, is er lever schade, maar zal dat geen reden van de bloedneuzen zijn. Logischere redenen zijn genoemd. Storm in een glas water dus. Of Nouja, in m'n neus..
ALAT was 60 (ref 45)
ASAT was 49 (ref 35)
Leverschade? Dan heb je wel andere waardes. Dit zijn gewoon licht verhoogde levertesten die je hebt tijdens gebruik. Je bent toch verschillende AS aan het gebruiken + ROA. Dan is het toch normaal dat je lever wat harder moet werken en je levertesten dus wat verhoogd zijn. Ik heb meer dan 10 jaar rondgelopen met veel hogere waardes (toen ik hepatitis C had) en had na genezing geen leverschade. Heb toen een biopsie laten doen dat dit moest bevestigen.
 
Volgens de huisarts was dit "lever schade". Maar dat zal ongetwijfeld al geroepen worden als je 3 punten boven de referentie waardes zit.
Valt mij alleszins mee gezien de orale supplementen, tren en trainingen die ik nam/had. Maargoed, de laatste keren nam ik ook Fosfatidylcholine icm Mariadistel als support, en toen zat ik ook rond deze waardes.
Mijn vraagstuk is in ieder geval beantwoord. Allen dank:thumb:
Kom ik aan met een alat van 135 en asat van 199..... :rolleyes: En er is geen oorzaak aan te wijzen.

Wat jij noemt zijn echt minimaal verhoogde waardes. Maar leverschade ..... Nee... Dat denk ik niet ...
 
Komt idd door trainen. Mijn ALAT is sinds ik train ook continu lichtjes verhoogd
 
Kom ik aan met een alat van 135 en asat van 199..... :rolleyes: En er is geen oorzaak aan te wijzen.

Wat jij noemt zijn echt minimaal verhoogde waardes. Maar leverschade ..... Nee... Dat denk ik niet ...
Jezus. Pittig!
Ja dan moet ik niet piepen.
 
Mocht je ooit wat krijgen ten gevolgen van moet je dat als nog niet. Je hebt immers een bewuste keuze gemaakt toch? Niemand dwingt je om AAS te gebruiken )
 
Mocht je ooit wat krijgen ten gevolgen van moet je dat als nog niet. Je hebt immers een bewuste keuze gemaakt toch? Niemand dwingt je om AAS te gebruiken )
Bedankt voor je nuttige bijdrage.
 
Jezus. Pittig!
Ja dan moet ik niet piepen.
Laat je leverwaardes eens meten nadat je een paar weken off bent. Dan kun je ze vergelijken met deze leverwaardes tijdens gebruik van AS. Tren, ROA.. Ik kan mij inbeelden dat deze twee producten al voor verhoogde leverwaardes zorgen.
 
Back
Naar boven