MuscleMeat

Bloedonderzoek: dokter weigert

Bezoekers in dit topic

Mr. G

Novice
Lid geworden
19 feb 2019
Berichten
20
Waardering
12
Lengte
1m77
Ik hoop dat dit de juiste sectie is om dit in te vragen, zo niet, excuus.

Zojuist naar de dokter geweest om te vragen om een bloedtest voordat ik aan m'n AAS kuur wil beginnen. Dit weigerde hij echter, hij zei hier niet aan 'mee te willen werken' (ik doe het toch echt zelf?) en dat ik als psychologiestudent bij mezelf te rade moest gaan wat mijn onderliggende beweegredenen zijn. Zo'n test zegt helemaal niks, behalve dan of ik alweer klaar ben voor de volgende kuur, aldus de dokter. Ook een heel verhaal over dat hij in een uitzending over AAS komt van de TROS en er veel meer over weet dan de gemiddelde dokter, maarrr in ieder geval, ik wil een bloedtest laten doen. Wat raden jullie aan? Een andere dokter? Een sportkliniek? Iets anders? Ik wil niet zomaar gaan kuren.
 
Andere dokter zoeken, dat ze je niet willen helpen hiermee is absoluut kolder. Ze zouden juist toe moeten juichen dat je onderzoek laat doen in verband met jouw gezondheid. Hoeveel alcoholisten doen dat inzake hun leverwaarden? Hypocriete dokter in elk geval. Genoeg (veelal jonger van leeftijd) doktoren die wel open staan voor jouw eigen input en feit dat je graag dingen monitort.
 
Gewoon andere dokter of die website zoals al eerder aangegeven.
Als hij weigert, je vriendelijk bedanken en een degelijke dokter zoeken.
Snap heel die hun mentaliteit niet, je gaat het toch doen en je bent dan al zo slim om op zen minst een bloedtest te doen wat toch aangeeft dat je wel enigermate weet wat je aan het doen bent.
NL of BE btw? Mijn dokter is een oude man maar hij lacht gewoon altijd en zegt dat ik niet meer met de koers mag doen :p
 
Een andere dokter zoeken.
 
Ik hoop dat dit de juiste sectie is om dit in te vragen, zo niet, excuus.

Zojuist naar de dokter geweest om te vragen om een bloedtest voordat ik aan m'n AAS kuur wil beginnen. Dit weigerde hij echter, hij zei hier niet aan 'mee te willen werken' (ik doe het toch echt zelf?) en dat ik als psychologiestudent bij mezelf te rade moest gaan wat mijn onderliggende beweegredenen zijn. Zo'n test zegt helemaal niks, behalve dan of ik alweer klaar ben voor de volgende kuur, aldus de dokter. Ook een heel verhaal over dat hij in een uitzending over AAS komt van de TROS en er veel meer over weet dan de gemiddelde dokter, maarrr in ieder geval, ik wil een bloedtest laten doen. Wat raden jullie aan? Een andere dokter? Een sportkliniek? Iets anders? Ik wil niet zomaar gaan kuren.
'Omdat ik fcking juicy wil worden doktor'
 
Zeg dat je je hebt vergist en dat je niet AAS maar heroïne wil gaan gebruiken. Dan zal het waarschijnlijk opeens geen probleem zijn en krijg je je doorverwijzing.
 
Mijn dokter zeikt ook altijd.
 
Andere dokter zoeken, dat ze je niet willen helpen hiermee is absoluut kolder. Ze zouden juist toe moeten juichen dat je onderzoek laat doen in verband met jouw gezondheid. Hoeveel alcoholisten doen dat inzake hun leverwaarden? Hypocriete dokter in elk geval. Genoeg (veelal jonger van leeftijd) doktoren die wel open staan voor jouw eigen input en feit dat je graag dingen monitort.
Als iemand zegt dat ie 3 maanden lang veel alcohol gaat nuttigen en daarom vooraf een bloedonderzoek wil doen sta ik ook niet te springen om collectief voor zijn bloedonderzoek op te draaien.
 
Als iemand zegt dat ie 3 maanden lang veel alcohol gaat nuttigen en daarom vooraf een bloedonderzoek wil doen sta ik ook niet te springen om collectief voor zijn bloedonderzoek op te draaien.

Haha ik doel meer op de langdurige probleemdrinkers :p

Verder gaat het me meer om de vergelijking dat je wel geholpen wordt als het gaat om problemen rondom je gezondheid, die algemeen geaccepteerd zijn en niet in de taboesfeer hangen, maar niet als het om AAS gaat.
 
Als iemand zegt dat ie 3 maanden lang veel alcohol gaat nuttigen en daarom vooraf een bloedonderzoek wil doen sta ik ook niet te springen om collectief voor zijn bloedonderzoek op te draaien.

Op zich logisch, maar het gaat in principe van m'n eigen risico af, dus dat collectieve valt wel mee :p
'Omdat ik fcking juicy wil worden doktor'

Ik gebruik zelf meer het woord buffel.


Thanks!
 
Haha ik doel meer op de langdurige probleemdrinkers :p

Verder gaat het me meer om de vergelijking dat je wel geholpen wordt als het gaat om problemen rondom je gezondheid, die algemeen geaccepteerd zijn en niet in de taboesfeer hangen, maar niet als het om AAS gaat.
Ze gaan je lever echt niet zo maar testen voordat je het op een zuipen zet.
 
Haha ik doel meer op de langdurige probleemdrinkers :p

Verder gaat het me meer om de vergelijking dat je wel geholpen wordt als het gaat om problemen rondom je gezondheid, die algemeen geaccepteerd zijn en niet in de taboesfeer hangen, maar niet als het om AAS gaat.

Omdat je dan al een probleem hebt. Voordat je gaat kuren, ben je normaal gesproken gezond en dat ga je bewust riskeren met AAS. Ik snap wel dat de huisarts dat niet verantwoord vindt.
 
Inmiddels heb ik een bloedonderzoek aangevraagd bij de link van Cal_ ! Ik krijg binnenkort de papieren binnen en kan dan gewoon de STAR binnen lopen zonder afspraak, ideaal dus. Ook ga ik een andere dokter zoeken. Iedereen bedankt!
 
Als iemand zegt dat ie 3 maanden lang veel alcohol gaat nuttigen en daarom vooraf een bloedonderzoek wil doen sta ik ook niet te springen om collectief voor zijn bloedonderzoek op te draaien.

Volgens mij is daar het eigen risico voor.
 
Volgens mij is daar het eigen risico voor.
Want het kan niet zo zijn dat je eigen risico al op is en/of dat je later dat jaar wat gaat mankeren waardoor je het eigen risico zou overschrijden? Tevens valt het huisartsbezoek om een dergelijk bloedonderzoek aan te vragen al niet onder het eigen risico.
 
Dus door jullie soort barbaren betaal ik maandelijks zoveel zorgpremie.
 
Volgens mij is daar het eigen risico voor.

Niet echt, maar ik snap de beredenering.

Want het kan niet zo zijn dat je eigen risico al op is en/of dat je later dat jaar wat gaat mankeren waardoor je het eigen risico zou overschrijden? Tevens valt het huisartsbezoek om een dergelijk bloedonderzoek aan te vragen al niet onder het eigen risico.

Dit eigenlijk, maar aan de andere kant, hoeveel debielen gaan er naar de dokter met een ingegroeide teennagel, of een verkoudheid of een ingegroeide haar, of een tekenbeet. Allemaal zaken die de zelfredzame burger onder ons prima zelf kan. Een bloedtest zelf afnemen kan tegenwoordig wel via diverse kanalen, maar ik zie die debielen met eerder genoemde problemen ook niet naar een privé kliniek gaan en betalen voor die onzin. Dus zo blijft er feitelijk altijd wel wat te zeggen over hoe (goed/slecht) onze zorg en het kostensysteem geregeld is. Feit blijft wel dat je voor al die onzin wél kunt aankloppen en wij wat dat betreft wereldwijd ontzettend hoog scoren. Eigenlijk dus luxeproblemen, althans dat vind ik :)

Dus door jullie soort barbaren betaal ik maandelijks zoveel zorgpremie.
Nee die betaal je voor een groot deel vanwege de privatisering van deze sector ;)
 
Back
Naar boven