MuscleMeat

Bloedonderzoek op testosteron

Bezoekers in dit topic

Johnverhoef

Cool Novice
Lid geworden
2 apr 2018
Berichten
58
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
115kg
hallo, vraag.
Gebruik androgel ,
Nu lees ik verschillende dingen over moment bloedprikken voor meten androgel.
Ik doe steeds bloedprikken , voor 10 uur, en smeer daarvoor geen androgel.
Laatste waarden 25.6 en maand erna 9.6
Discussie arts, die zei he moet prikken om 11 uur dan het hoogste moment.
Was zijn ervaring dit zo te doen.
En voor bloedprikken wel androgel net als anders smeren.
Want als je 40zou hebben is dat te hoog.
Hij zegt je eigen testosteron weten we 9.6 , ??
Was meting van laatste onderzoek.
Maar daarvoor ook 18.9 en 19 en 25.6 gehad, met bloedprik zonder die ochtend voor bliedprikken
Androgel te hebben gesmeerd.
Ik merk het ook dat nu laag is ik moe ,lusteloos etc ben.
Hij heeft nu voorgeschreben 3 pompjes androgel 16.2 is 60,75 androgel .
Over twee week prikken na opgesmeerd te hebben om 11 uur.
Ik ben dan bang dat door net ervoor te sneren testo te hoog is.
En verlaagd.
Opmerking us wel dat mijn saturatie wisseld, liggend soms 88 zitten ook op eneer,
Cardioloog nucleaair onderzoek doet.

Wat is hier ervaring met tijdstip prikken, en ervoor wel smeren?
 
Onnavolgbaar verhaal.
 
Korter weergegeven.
Hopelijk nu duidelijker.
Als je dagelijks androgel gebruikt , en je laat je bloedwaarden controleren op hoogte testosteron.
Wat is dan de beste tijd om af te nemen . Lees artikelen tussen 07.00 en 10.00 uur.
Mijn uroloog wil nu sat ik om 11.oo uur laat prikken.

Verder , als je laat prikken op testosteron, moet je die ochtend dat je prikt,wel eerst gewoon de androgel aanbrengen en dan prikken.
Of die ochtend voor prikken, de androgel na het prikken aanbrengen.
Ik deed het met prikken , pas er na aanbrengen.
Uroloog zegt eerst aanbrengen dan prikken.

Mijn gedachte is als je de androgel eerst aanbrengt en uur later prikt, het dan extreem hoger is.
 
Hmm, puzzle incoming. Maar volgens mij bedoelt hij het als volgt:

Hij wil zijn bloedwaardes laten testen voor het achterhalen van zijn testosteron spiegel.
Volgens zijn uroloog moet hij om 11:00 s'ochtends (komen) prikken. Daarnaast maakt TS dagelijkse gebruik van adrogel.

Nu zegt zijn uroloog dat hij eerst gewoon de gel moet aanbrengen en vervolgens moet prikken.
Zelf deed TS eerst prikken en daarna pas de androgel aanbrengen.
Zelf denkt hij namelijk dat de testosteron waardes veel hoger uitvallen als hij de gel voor het prikken aanbrengt.

En dat is hetgeen dat hij wil weten: vallen mijn testosteron waardes hoger uit als ik doe bloedprikken vlak nadat ik androgel heb aangebracht.
:bang::D
 
wtf lijkt of dit geschreven is door een robot :roflol:
 
Je zit op androgel omdat je zelf te weinig test aanmaakt. Je waardes zonder gel is al bekend dus het is logisch dat je waardes nu gecontroleerd worden na het smeren van de gel. Zo kan de dokter in de gaten houden of je in de goede range zit.

Leer typen en doe gewoon wat je arts zegt.
 
Bedankt voor jullie reactie.
Ik vond het nu vreemd dat uroloog, nu wil hebben dat ik om 11.00 uur bloed laat prikken, ipv eerder voor 10.00uur.
Hij wist ook dat ik voordat ik ging bloedprikken geen androgel aanbracht, maar pas erna.
Ik had toen verschillende waarden,
Voordat ik begon met androgel 13.9 waarde met alle klachten die je van testosteron tekort kon hebben, en niets anders uit bloedonderzoek eruit kwam. Begon met 25 mg androgel.
Ik had na 4 dagen, 19 waarde, en na 6 weken 9.7
Toen androgel verhoogd naar 50 mg. Waarde na 4 weken 18.9. Weer een maand verder 25.6.
3 week later 9.6 met allerlei oude klachten weer.
Deze waarden zijn steed op zelfde tijd geprikt net voor 10.00 uur, en steeds zonder die ochtend eerst androgel te gebruiken.
Nu overgestapt naar androgel pompje, zakjes niet meer leverbaar. Is sterker geconcentreerd.
3 pompjes is 60,75 testosteron wat je aanbrengt, vergelijkbaar met eerder 75 mg uit zakjes.
Alleen nu wil hij dat ik wel eerst androgel aanbreng, en dan laat prikken.
Hij zegt nu je eigen testosteron weten we 9.6 maar is lage stand tijdens normaal gebruik, wat zo je ziet ook soms 25.6.
Daarom denk ik als ik nu eerst androgel aanbreng en dan bloedprik , het veel hoger zal zijn,
En hij dan waarschijnlijk gaat verlagen.
Ik dan weer klachten krijg.
Wie weet, of je androgel aanbrengt en uur later bloedprikt, bloedgehalte dan extreem hoog is, doordat het er net een uur opzit?
Zoals ik eerder liet prikken, zat het er al 24 uur op de huid voordat ik bloed liet prikken.
 
1. Smeer androgel
2. Laat je bloed prikken
3. Maak je leven niet moeilijker dan het is + houd je verhaal kort zodat mensen aangemoedigd worden om je verhaal te lezen.
 
Back
Naar boven