Fitness Seller

Bloedonderzoek resultaten.

Bezoekers in dit topic

Hier ook een laag testosteron gehalte, is er bij jou ook een mogelijke aanleiding voor dat het zo laag is?

Bijmij komt t door mn ziekte verleden.. Maar merk ook dat ik veel moe ben en lastig spieren opbouw nog...

Niet dat ik weet. Ben nooit echt ziek geweest. K heb niet echt moeite met spier opbouw. K bouw redelijk wat per bulk season. Ik word alleen nooit echt sterker.............. Miss is het wel erfelijk oid geweest. Zowel m'n pa als z'n broer moesten shots krijgen om in te dalen. Z'n broer had ook nog eens een groei tekort en kreeg groeihormoon toegediend

---------- Toegevoegd om 08:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------

Dat is wel heftig man, zo erg heb ik het niet. Ik heb dat ik bijv. niet meer op simpele woorden kan komen, ik niet meer kan leren (dezelfde zin 5x lezen en nog steeds niks binnenkrijgen), voelen alsof m'n hersenen mist zijn. Niet meer deel kunnen nemen aan gesprekken, omdat wat gezegd wordt veel te langzaam binnendringt.

Nu je het zegt, ik heb dat ook. Ik heb hier wel geprobeerd om mee te kunnen werken door gwn te lezen en dan onthoud k het in mijn onderbewuste. Ik heb op dat vlak ook nog wel een goed koppie...

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:02 ----------

Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is, en ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat zijn iet wat lage T waardes (indirect of direct) de oorzaak zijn. Ik probeer alleen de OP duidelijk te maken zich niet volledig op testosteron te focussen, omdat zijn symptomen het gevolg kunnen zijn van allerlei verschillende dingen. Veel van die dingen zijn al snel mis als er iets verstoord of kapot is. Dingen zoals energie en libido zijn graadmeters voor vitaliteit, algemene gezondheid, als daar iets mis mee is kan dat allerlei oorzaken hebben dus, is niet per se testosteron gerelateerd, al hoewel het natuurlijk wel kan.

Een jodium tekort kan bijvoorbeeld voor functionele hypothyreoidie zorgen en die symptomen zijn hetzelfde als bij lage T waardes. Zelfde voor slecht functionerende bijnieren (circadiaan rhytme van cortisol naar de klote, DHEA-S uit verhouding) of verkeerde balansen tussen cortisol/dopamine/etc.

Ik gebruik veel jodium zout bij mijn eten, een tekort hiervan is waarschijnlijk uitgesloten.
Ik gebruik wel 1gr vit C om cortisol binnen de perken te houden na het trainen... Maar k kamp al langer met deze symptomen dan dat ik vitamine C slik.
 
Jij hebt toch ook eens gekuurd? Hoe voelde je je toen?

K had nergens last van. Geen lethargy zoals vele melden. K heb nu dat ik wel eens op bed ga liggen om ff m'n ogen dicht te doen. In de periode van de nakuur voelde ik me wel erg goed, betere libido dan voor die kuur. Had ook geen dip, helemaal nergens last van, nu moet k ook zeggen dat ik me afvraag of die epistane berhaupt wel wat deed voor me xD
Maar k had ook niet echt een gekrompen zak oid. Het lijkt wel of de symptomen met de jaren erger werden...
 
Ik zeg helemaal niet dat er niets aan de hand is, en ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat zijn iet wat lage T waardes (indirect of direct) de oorzaak zijn. Ik probeer alleen de OP duidelijk te maken zich niet volledig op testosteron te focussen, omdat zijn symptomen het gevolg kunnen zijn van allerlei verschillende dingen. Veel van die dingen zijn al snel mis als er iets verstoord of kapot is. Dingen zoals energie en libido zijn graadmeters voor vitaliteit, algemene gezondheid, als daar iets mis mee is kan dat allerlei oorzaken hebben dus, is niet per se testosteron gerelateerd, al hoewel het natuurlijk wel kan. Een jodium tekort kan bijvoorbeeld voor functionele hypothyreoidie zorgen en die symptomen zijn hetzelfde als bij lage T waardes. Zelfde voor slecht functionerende bijnieren (circadiaan rhytme van cortisol naar de klote, DHEA-S uit verhouding) of verkeerde balansen tussen cortisol/dopamine/etc.

Natuurlijk kunnen het heel veel verschillende zaken zijn. En het beste zou dan ook zijn om een zo'n uitgebreid mogelijk bloedonderzoek af te laten nemen om bepaalde zaken uit te sluiten.

Wat mij alleen een beetje tegenstaat op dit forum, waar anabolen (mis) gebruik, aan de orde van de dag is. Dat als er bij iemand lage testosteron waarde wordt geconstateerd na een onderzoek, dat er dan van alles anders aan de hand moet zijn, BEHALVE de testosteron waarde. De algemene consensus hier lijkt wel te zijn dat je je vooral niet goed hoort te voelen, totdat je er een kuur ingooit met weet ik veel wat voor stack, dan staat iedereen te springen om advies te geven.

---------- Toegevoegd om 08:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:20 ----------

K had nergens last van. Geen lethargy zoals vele melden. K heb nu dat ik wel eens op bed ga liggen om ff m'n ogen dicht te doen. In de periode van de nakuur voelde ik me wel erg goed, betere libido dan voor die kuur. Had ook geen dip, helemaal nergens last van, nu moet k ook zeggen dat ik me afvraag of die epistane berhaupt wel wat deed voor me xD Maar k had ook niet echt een gekrompen zak oid. Het lijkt wel of de symptomen met de jaren erger werden...

Heb je wel eens Test gebruikt in je kuur?
 
Niet dat ik weet. Ben nooit echt ziek geweest. K heb niet echt moeite met spier opbouw. K bouw redelijk wat per bulk season. Ik word alleen nooit echt sterker.............. Miss is het wel erfelijk oid geweest. Zowel m'n pa als z'n broer moesten shots krijgen om in te dalen. Z'n broer had ook nog eens een groei tekort en kreeg groeihormoon toegediend

---------- Toegevoegd om 08:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:00 ----------



Nu je het zegt, ik heb dat ook. Ik heb hier wel geprobeerd om mee te kunnen werken door gwn te lezen en dan onthoud k het in mijn onderbewuste. Ik heb op dat vlak ook nog wel een goed koppie...

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:02 ----------



Ik gebruik veel jodium zout bij mijn eten, een tekort hiervan is waarschijnlijk uitgesloten.
Ik gebruik wel 1gr vit C om cortisol binnen de perken te houden na het trainen... Maar k kamp al langer met deze symptomen dan dat ik vitamine C slik.
Ik gelukkig ook, zit op de universiteit en deze studie gaat me wel heel goed af. Maar dat heeft er meer mee te maken dat de studie relatief makkelijk is. Nu ik een biomedische minor doe en ik basiskennis mis, zit deze moeheid me echt in de weg omdat ik sommige periodes amper kan leren.

Jij hebt toch ook eens gekuurd? Hoe voelde je je toen?
Ik ben natty. Heb al bijna 2,5 jaar meerdere blessures, dus ik ben alleen maar bezig met die proberen te verhelpen. Ik wacht af wat de huisarts van plan is te doen aan mijn testlevels. Als er wordt geconcludeerd dat er niets gaat gebeuren, dan ga ik proberen of 125 test e / week mijn moeheid verhelpt.
 
Natuurlijk kunnen het heel veel verschillende zaken zijn. En het beste zou dan ook zijn om een zo'n uitgebreid mogelijk bloedonderzoek af te laten nemen om bepaalde zaken uit te sluiten.

Wat mij alleen een beetje tegenstaat op dit forum, waar anabolen (mis) gebruik, aan de orde van de dag is. Dat als er bij iemand lage testosteron waarde wordt geconstateerd na een onderzoek, dat er dan van alles anders aan de hand moet zijn, BEHALVE de testosteron waarde. De algemene consensus hier lijkt wel te zijn dat je je vooral niet goed hoort te voelen, totdat je er een kuur ingooit met weet ik veel wat voor stack, dan staat iedereen te springen om advies te geven.

---------- Toegevoegd om 08:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:20 ----------



Heb je wel eens Test gebruikt in je kuur?

Nee nog nooit, altijd oral only.


Ik heb de symptomen eens bekeken van trage schildklier en deze komen idd overeen met lage testo, maar de dingen die meteen gelinkt kunnen worden aan een traag werkende schildklier heb ik niet. Stoelgang, aankomen of moeilijk afvallen. Ik studeer voeding en diëtetiek dus ik krijg van veel dingen omtrent voeding en anatomie en fysiologie van het lichaam veel mee.

Ik heb de dokter terug gebeld met het resultaat van het onderzoek en ze bellen me in de middag terug. Hieruit kan duidelijk worden hoe het staat met mijn ijzer, b12 enTSH.
 
testoren zijn idd best laag
 
Resultaten van het bloedonderzoek van de dokter zijn bekend. Alles is goed. Niks met ijzer wat mijn symptomen kan veroorzaken, niks met mijn schildklier wat de symptomen kan veroorzaken. Im just unlucky to have low test naturally
 
Resultaten van het bloedonderzoek van de dokter zijn bekend. Alles is goed. Niks met ijzer wat mijn symptomen kan veroorzaken, niks met mijn schildklier wat de symptomen kan veroorzaken. Im just unlucky to have low test naturally
Wat waren de referentiewaarden van de testosteronuitslag?
 
Wat waren de referentiewaarden van de testosteronuitslag?

Heb ik niet bij de dokter laten meten omdat ze daar geen rede voor zag. De resultaten die k heb staan in de eerste post die ik verkregen heb bij particulier bloedonderzoek. De referentie waarden uit mijn hoofd zijn gwn 10-35. Die van jouw post met 6,10? Die zijn gwn apart ja haha.
 
Heb ik niet bij de dokter laten meten omdat ze daar geen rede voor zag. De resultaten die k heb staan in de eerste post die ik verkregen heb bij particulier bloedonderzoek. De referentie waarden uit mijn hoofd zijn gwn 10-35. Die van jouw post met 6,10? Die zijn gwn apart ja haha.
Waar heb je dat laten uitvoeren? Ik wil m'n testosteron ook nog eens laten testen bij een lab dat normale referentiewaardes gebruikt.
 
Op http://www.atriummc.nl/index.php?id=4033 ligt deze zelfs hoger. En op https://urologie.slingeland.nl/kenniscentrum/Behandelingen/testosteron/lage+testosteron/31/432/433 ligt deze nog net iets hoger. Volgens deze referentie waarden heb ik dus low t en zou ik geholpen kunnen worden als ik naar de dokter toe zou stappen ervoor.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Waar heb je dat laten uitvoeren? Ik wil m'n testosteron ook nog eens laten testen bij een lab dat normale referentiewaardes gebruikt.

Bloedtest.com
 
Op http://www.atriummc.nl/index.php?id=4033 ligt deze zelfs hoger. En op http://urologie.slingeland.nl/kenniscentrum/Behandelingen/testosteron/lage+testosteron/31/432/433 ligt deze nog net iets hoger. Volgens deze referentie waarden heb ik dus low t en zou ik geholpen kunnen worden als ik naar de dokter toe zou stappen ervoor.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------



Bloedtest.com
Pfff duur man. Ik hoef alleen maar testosteron en SHBG, wat bij de huisarts iets van 20 eu kost. Ben daar bij bloedtest.com dan 99 eu voor kwijt.
 
Pfff duur man. Ik hoef alleen maar testosteron en SHBG, wat bij de huisarts iets van 20 eu kost. Ben daar bij bloedtest.com dan 99 eu voor kwijt.

Medimark ben je voor die 2 de helft kwijt ongeveer, misschien zelfs minder..
 
Medimark ben je voor die 2 de helft kwijt ongeveer, misschien zelfs minder..

Ahjoh, als de dokter het niet wilt doen dan moet ik het zelf maar doen he. Geld is geen probleem voor mij. Maar idd als het ergens goedkoper kan waarom niet haha.
 
Back
Naar boven