MuscleMeat

Bloedonderzoek

Bezoekers in dit topic

Dutchman

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2020
Berichten
683
Waardering
740
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Morgen gaan ze bloedprikken.
Merk de laatste tijd dat mijn energie levels echt laag zijn.
Libido hierdoor ook slecht.

Hemoglobine (Hb)
MCV
GammaGT
Kreatinine (met CKD-epi)
TSH
T4
PSA
Testosteron

Heel benieuwd of ze iets gaan vinden.
Nierfunctie bleek vorig jaar niet goed te zijn, er is lichte nierschade gevonden. Nu ook kijken of dat is verslechterd.
 
Morgen gaan ze bloedprikken.
Merk de laatste tijd dat mijn energie levels echt laag zijn.
Libido hierdoor ook slecht.

Hemoglobine (Hb)
MCV
GammaGT
Kreatinine (met CKD-epi)
TSH
T4
PSA
Testosteron

Heel benieuwd of ze iets gaan vinden.
Nierfunctie bleek vorig jaar niet goed te zijn, er is lichte nierschade gevonden. Nu ook kijken of dat is verslechterd.

Zou je vermoeidheid wel kunnen verklaren natuurlijk. Maar is echt giswerk zonder bloeduitslag, dus ben benieuwd wat eruit komt bij je.

Was er te herleiden waardoor je nierschade hebt opgelopen?
 
Was er te herleiden waardoor je nierschade hebt opgelopen?
Nee absoluut niet, kwam er achter bij de keuring van de brandweer vorig jaar tijdens het urine onderzoek.
 
Was het een eenmalige meting?
Er kan eiwit in urine zitten na sporten of als je griep oid hebt gehad. Pas bij langere duur van eiwit aanwezig in urine zou er nierschade kunnen zijn. Vandaar de vraag.
 
Was het een eenmalige meting?
Er kan eiwit in urine zitten na sporten of als je griep oid hebt gehad. Pas bij langere duur van eiwit aanwezig in urine zou er nierschade kunnen zijn. Vandaar de vraag.
Nee vorig jaar meerdere malen urine onderzoek gehad en ook bloedonderzoek. Helaas niet eenmalig...
 
Wat is je leeftijd en heb je toevallig waardes van die metingen?
 
Wat is je leeftijd en heb je toevallig waardes van die metingen?
47.
eGFR (CKD-EPI) 68
Kreatinine 111
GGT 16
Hemoglobine 11.5
PSA 1.5

test nog geen waarde van gezien
 
47.
eGFR (CKD-EPI) 68
Kreatinine 111
GGT 16
Hemoglobine 11.5
PSA 1.5

test nog geen waarde van gezien
Beetje moeilijk zo zonder eenheden. Is de creatininewaarde uitgedrukt in micromol/L? Want dat is een waarde die je relatief vaak ziet bij gespierde mensen. Heb je toevallig ook de resultaten van je urine-onderzoek? En is cystatine C of ureum ooit gemeten?

Edit: heb even gekeken naar mijn eigen creatininewaardes. Die schommelen sinds 2013 tussen de 106 en 112 umol/L. (Voor de duidelijkheid: mijn nieren zijn gewoon prima verder.)
 
Laatst bewerkt:
Beetje moeilijk zo zonder eenheden. Is de creatininewaarde uitgedrukt in micromol/L? Want dat is een waarde die je relatief vaak ziet bij gespierde mensen. Heb je toevallig ook de resultaten van je urine-onderzoek? En is cystatine C of ureum ooit gemeten?

Edit: heb even gekeken naar mijn eigen creatininewaardes. Die schommelen sinds 2013 tussen de 106 en 112 umol/L. (Voor de duidelijkheid: mijn nieren zijn gewoon prima verder.)
Volgens mij is eGFR (CKD-EPI) 68 nogal laag, Die moet boven de 90 zitten.
Urine Microalbumine kreat ratio is 3.7. terwijl 3 is de maximale norm.
 
Volgens mij is eGFR (CKD-EPI) 68 nogal laag, Die moet boven de 90 zitten.
Urine Microalbumine kreat ratio is 3.7. terwijl 3 is de maximale norm.
De eGFR wordt berekend aan de hand van de serumcreatininewaarde. Als de serumcreatininewaarde te hoog is, is de eGFR automatisch te laag. De serumcreatininewaarde is géén betrouwbare schatter van de GFR bij gespierde mensen. De GFR wordt bij deze groep mensen onderschat (al helemaal als er ook creatine wordt gesuppleerd). Mijn eGFR is, bijgevolg, ook al sinds 2013 onder de 90 vanwege deze onderschatting.

Het meten van de albumine:creatinine-ratio in de urine zitten ook wat beperkingen aan. Een training een dag voor de meting (of op de dag zelf) kan leiden tot een verhoogde albumine-uitscheiding in de urine, en bijgevolg dus ook tot een te hoge ratio. Anderzijds werkt dit bij gespierde mensen wel weer de andere kant op; het leidt tot een onderschatting van de albumine-excretie. Had je niet gesport in de 48 uur voor de urinemeting? Dan is deze wel aardig betrouwbaar en kan het duiden op nierschade als dit bij meerdere urinemetingen verhoogd was.
 
De eGFR wordt berekend aan de hand van de serumcreatininewaarde. Als de serumcreatininewaarde te hoog is, is de eGFR automatisch te laag. De serumcreatininewaarde is géén betrouwbare schatter van de GFR bij gespierde mensen. De GFR wordt bij deze groep mensen onderschat (al helemaal als er ook creatine wordt gesuppleerd). Mijn eGFR is, bijgevolg, ook al sinds 2013 onder de 90 vanwege deze onderschatting.

Het meten van de albumine:creatinine-ratio in de urine zitten ook wat beperkingen aan. Een training een dag voor de meting (of op de dag zelf) kan leiden tot een verhoogde albumine-uitscheiding in de urine, en bijgevolg dus ook tot een te hoge ratio. Anderzijds werkt dit bij gespierde mensen wel weer de andere kant op; het leidt tot een onderschatting van de albumine-excretie. Had je niet gesport in de 48 uur voor de urinemeting? Dan is deze wel aardig betrouwbaar en kan het duiden op nierschade als dit bij meerdere urinemetingen verhoogd was.
Geen creatine en sport al een langere periode niet door schouderklachten, enkel banden gescheurd en oververmoeidheid....
 
Geen creatine en sport al een langere periode niet door schouderklachten, enkel banden gescheurd en oververmoeidheid....
Ik neem aan dat er gecontroleerd is op diabetes en hypertensie ook destijds? Als je stats nog wel enigszins kloppen (1m80, 97 kg @ 14% vet) dan is in elk geval je eGFR wel een onderschatting.
 
Ik neem aan dat er gecontroleerd is op diabetes en hypertensie ook destijds? Als je stats nog wel enigszins kloppen (1m80, 97 kg @ 14% vet) dan is in elk geval je eGFR wel een onderschatting.
Kilo of 7 lichter, BF nog wel hetzelfde.
 
TSH 1.4 dus ook gewoon netjes binnen de norm van 0.27 - 4.2
 
Laatst bewerkt:
De eGFR wordt berekend aan de hand van de serumcreatininewaarde. Als de serumcreatininewaarde te hoog is, is de eGFR automatisch te laag. De serumcreatininewaarde is géén betrouwbare schatter van de GFR bij gespierde mensen. De GFR wordt bij deze groep mensen onderschat (al helemaal als er ook creatine wordt gesuppleerd). Mijn eGFR is, bijgevolg, ook al sinds 2013 onder de 90 vanwege deze onderschatting.
ik heb mijn eGFR in totaal twee keer laten meten en beide keren was dit rond de 110. betekent dit dat ik niet gespierd genoeg ben? :(
 
Het betekent dat je een kleine ecto bent :trollface:
 
Test uitslag is ook eindelijk binnen.
18.2 dus ook goed.

eGFR (CKD-EPI) blijven we in de gaten houden, zolang hij boven de 60 blijft is het voorlopig goed.


Nu alles uitslagen binnen zijn en er geen echte oorzaak kan worden gevonden voor de vermoeidheid, lage energie en laag libido neigt de HA richting burn-out.........
 
Gisteren met spoed door de Ambulance naar de eerste hart hulp gebracht.
diverse onderzoeken gehad. Aantal bloedonderzoeken, diverse hartfilmpjes en echo. Vermoeden was hartinfarct. Gelukkig bleek dat het niet te zijn. Bloedwaarden waren niet helemaal goed.
CK waarde mag 170 zijn terwijl ik ruim boven de 1600 zit. Hier gaan we nu verder onderzoek naar doen.
 
  • Sad
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven